Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Svårt å hitta bra dödsbranter numera, den enda som fortfarande skrämmer mig lite är branten på Bohusleden och den i Björndammen men dit hade jag inte tänkt åka imorgon.
Minns faktiskt inte riktigt hur snacket om dödsbranter startade men på dom flesta onsdagsturerna försöker vi få med nån brant och tekninsk nedförlöpa.
Den här veckan vet jag dock inte om det blir någon.
Vi brukar hålla mest hålla till på och omkring Getryggen, svartvita spåret och golfbandeslingen men ibland även ner mot Lackarebäck och upp mot Kåsjön/Sävedalen.
Den här veckan blir det nog en "standardtur d.v.s. ta sig bort mot svartvit sedan blueberry.
Brant teknik gillas.
Vart startar ni ifrån? Är ganska ny i staden så har dålig koll på områdena. Vad är det för stil på terrängen & vad är det för cykel som gäller?
twingate skrev:
-------------------------------------------------------
> Brant teknik gillas.
> Vart startar ni ifrån? Är ganska ny i staden så
> har dålig koll på områdena. Vad är det för
> stil på terrängen & vad är det för cykel som
> gäller?
Tjo, det är inte brant teknik för dig :-)
Vi brukar träffas vid fransons (delsjö/virginsgatan).
Får nog personligen ställa in turen imorgon pga envis sjukdom.
twingate skrev:
> Brant teknik gillas.
> Vart startar ni ifrån? Är ganska ny i staden så
> har dålig koll på områdena. Vad är det för
> stil på terrängen & vad är det för cykel som
> gäller?
Delsjöterrängen är ganska mycket upp och ner men en hel del sten och rötter, jag föredrar delarna som går nerför och då gärna med mycket sten och rötter i :)
Det cyklas på allt från HT's med 80mm slag fram till FS med 160mm både fram och bak, man tar sig fram bra på de flesta hojar.
Ännu en onsdagstur i strålande sol på snabba stigar. Kul att det dyker upp nya och nygamla ansikten på turerna varje vecka, hoppas jag inte skrämde bort nån med mina stigval (läs: trappan) bara :) Kanske borde ta den nerför nån gång.
För min del slutade den efter blueberry då bakväxeln slutade funka efter att ha slagit hårt i en spång (bakhjulet gled av) med böjt växelöra och brustet vajerhölje som resultat - nu blir det till att meka!
rekrevs skrev:
> ... mina stigval (läs:
> trappan) bara :) Kanske borde ta den nerför nån
> gång.
>
> Tack för idag och ses nästa vecka!
Ja den skulle man väl nästan kunna klassa som dödsbrant? ;)