Happy easy ride i Gbg i helgen?

Leo har på g, ser ut att bli på söndag... om den klassas som easy överlåter jag till Leo att svara på, fast vi väntar ju alltid in alla i korsningar och dyligt.... Häng me!

Dom turer med Leo & co som jag varit med på, som inte varit easy rides, har varit rätt snabba. Även om alla väntar, så åker dom precis när man kommit fram, eftersom man är den långsammaste. Jag brukar vara långsammast i alla fall, och åker numera nästan bara turer som utannonserats som lugna eller easy...

Erika: bestäm på vilken dag och i vilket område du vill cykla, och annonsera ut det som en Happy Easy Ride i en egen tråd (eller skriv om rubriken i det första inlägget här, då ändras den i trådlistan). Då är du säker på att det blir en tur i lugnt tempo. Om ingen vill hänga på det så har du fortfarande Leos helgtur som reserv.

Några förslag i rätt del (min!) av stan: Änggårdsbergen, Sisjön, Billingen - Sjöbergen m.m.

Söndag blir det skogen igen, har lite planer men väntar lite på väderutsikterna bara. Just nu ser det ut som det ska regna på söndag, isåfall blir det "bara" runt 2-3 timmar ungefär - ingen långtur alltså. Fick turförslag från Gerry/Trailmaster, på en ca 4 timmarstur, ifall det blir uppehåll. Annars blir det kortare som sagt.

Erika, när vi kör Happy Rides så väntar vi alltid in alla vid korsningar, dvs det händer allt som oftast var femte minut ungefär. Det är väldigt stor spridning på allas kapacitet, en del kör fortare än andra, alltså blir det rejält utdraget vid varje tur eftersom vi ofta är många som är med och kör. Det innebär att alla ändå har någon att ta rygg på. :-) Det blir dock lite kortare pauser vid samlingarna vid korsningarna för de som ligger längst bak.

Det är allt som oftast rätt tekniska stigar som vi gillar att köra, med en hel del upp och ner, så Easy Rides är det inte frågan om. Jag har dragit i några Happy Easy Rides tidigare och då ha vi tagit det extra lugnt och kört ett par timmar med lite teknikträning i början. Om intresse finns så fixar jag en sådan tur också så småningom.

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
Lågflyga skrev:
-------------------------------------------------------
> Dom turer med Leo & co som jag varit med på, som
> inte varit easy rides, har varit rätt snabba.
> Även om alla väntar, så åker dom precis när
> man kommit fram, eftersom man är den
> långsammaste. Jag brukar vara långsammast i alla
> fall, och åker numera nästan bara turer som
> utannonserats som lugna eller easy...

Jag måste hålla med här, jag har lite samma problem. Även om man blir inväntad så åker alla när man kommer fram, dvs precis då man behöver en paus.. ;)

Kanske blir bättre när jag får bättre kondition, men tills dess så kör jag antingen själv, med nån kompis (som håller ungefär samma hastighet) eller på easy rides, om det finns några..

Jag och lågflyga pratade om att försöka dra ihop lite fler easy rides i Änggårdsbergen, vi får väl se hur det blir med det, det hade varit roligt helt klart.

Denna helgen är det nog rätt kört för mig dock..

Enligt SMHI ska det bli bättre imorgon eftermiddag/kväll än på morgonen. Jag kör därför gärna en lugn tur i änggårdsbergen imorgon (söndag) eftermiddag. tex 15.00 vid botaniska. Någon som är på?

// staffan

Hänger nog med om de blir något runt 15, Leos tur börjar ju alldeles för tidigt =)

Ser ut som om de ska bli fint på em/kvällen

Jag hade gärna hängt med om jag inte hade haft så mycket jag måste göra i helgen.. =( Funderar på att kanske ta en tur imorgon, men vet inte när isf.

Men gärna mer easy rides i Änggårdsbergen!

Äsch, om du ändå skall ut så åk med oss!

Du får flytta runt/förhandla fram lite tid runt 15-snåret, det går säkert bra.

fox skrev:
> Jag hade gärna hängt med om jag inte hade haft
> så mycket jag måste göra i helgen.. =( Funderar
> på att kanske ta en tur imorgon, men vet inte
> när isf.
>
> Men gärna mer easy rides i Änggårdsbergen!

Fasen tack för en kul tur! Några nya stigar för mig idag (tack Staffan) å Lågflyga fick chansen att köra in sin nya Pärla. Jag klarade mig från myggbett :) Vädret var kanon men vad lerigt!! Älskar lera... Blev 14 km totalt. Lågflyga får lägga upp sina bilder sen.

Nu mat och cyklevård!

Tack å ses nästa gång!

EDIT: La till en bild på stigarna vi körde. Kristallklart va??

easyride.JPG

Senast redigerad av en moderator:
Lugn och avslappnad Easy-tur. Men skönt att pausa när det är typ 20 grader och sol.

Träffade både på glada pensionerer och en kille som droppade hakan, spärrade upp ögonen och följde oss med en stirrande blick när vi passerad. Vet inte om jag sett någon som varit så fascinerad av leriga cyklister förut..

// Staffan

Tack för en trevlig guidning genom Änggårdsbergen! Jag var sist hela tiden, som vanligt, men Staffan och Oscar väntade och pausade. Vi lyckades träffa rätt med vädret, det var i stort sett den enda tiden på dagen som det var varmt och soligt. Luftfuktigheten var hög, så det var rätt bra cykelväder.

Jag tog bilder med mobilen, men dom är mer än lovligt usla, får fundera på en ny mobil med bättre kamera. Här kommer dom i alla fall...

Staffan till vänster, Oscar till höger utanför Botaniska. Lättning av klädsel har just avslutats eftersom värmen började komma.
Bild%281%29.jpg

Efteråt. Tyvärr syns inte leran så bra på bild, den täckte stora ytor på cyklar och folk.
Bild%282%29.jpg

Väl hemma åker högtryckstvätten fram. Nu skall cykeln bli ren!
Bild%285%29.jpg

Högtryyyyck! Dö, lera! (Nej, jag skojar bara! Använder allra mjukaste strålen på cykeln.)
Bild%286%29.jpg

Ren och fin, med skärmar!
Bild%287%29.jpg

Luktar mumma i avloppet efter några cykeltvättar i badkaret... ;-) Inget uttag för vattenslang på gården någonstans?

/Leo

Leo skrev:
> Luktar mumma i avloppet efter några cykeltvättar
> i badkaret... ;-) Inget uttag för vattenslang på
> gården någonstans?
>
> /Leo

Har inte kännt att det luktat något än men nu på sommaren blir det på gården igen och duschen i Slottskogen. Tack för omtanken ;-)

Ser ju ut att ha varit en kul tur, synd att jag inte hann. Blev en tur i delsjön på kvällen istället, var rejält lerigt där oxå.

HP_gbg skrev:
> Ser ju ut att ha varit en kul tur, synd att jag
> inte hann. Blev en tur i delsjön på kvällen
> istället, var rejält lerigt där oxå.

Delsjön är ju ofta lerigare än Änggårdsbergen som torkar upp ganska snabbt. Snygg Whiskey Pete förresten! Va väger den? Vet du?

Tackar, vet inte exakt, runt 10,5kg(dålig våg) hoppas på under 10 med lätta ust-däck. Fixat lite slang och wire-dragning sen bilden =)

Tillbaka
Topp