Happy easy ride - onsdag Änggårdsbegen

Jossan83

Ny medlem
Grymt sugen på att ge mig ut i terrängen nu på onsdag. Samling utanför botaniska 17.30 sedan cykling på stigarna upp och ned och runt i Änggårdsbergen 2-3 h. Tempo så att alla lyckas ta sig förbi alla klurigheter och hinder = nybörjartempo. Jag är rätt feg, försöker pressa mig så mkt det går, hjärna vill inte alltid ta sig förbi alla hinder sittandes i sadeln :). Så passa på om du inte cyklat så mycket och vill öva dina färdigheter. Alla är vi bybörjare i början.

Fan, hade gärna hängt på men är tyvärr i Tyskland på jobbresa...Får bli en annan gång.

//Andresa

ännu en newbie här som gärna hänger på om orken finns, är lite småsjuk o nybliven ickerökare så man får passa på när lugnare tempo utlovas.

Är det fler som inte kan på onsdag men kan på torsdag?

Jag vill inte hijacka jossan, men om det är fler än jag som vill fast en annan dag, så kan vi väl orga en till easyride dagen efter.
Isf startar jag en ny tråd.

Kan inte komma loss förrän vid 19:00. Men dra gärna i en Happy Easy Ride Delsjöområdet nästa onsdag så kan jag hälpa till med lite stigtips om så önskas.

Är det någon som har en dämpar-pump de kan ta med imorgon?
Har lite väl mycket "sag" på min nya hoj och ingen tid att köpa pump innan vi ska cykla, det skulle uppskattas massor!

cactuz skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon som har en dämpar-pump de kan ta
> med imorgon?
> Har lite väl mycket "sag" på min nya hoj och
> ingen tid att köpa pump innan vi ska cykla, det
> skulle uppskattas massor!

Jag tar med en! Nemas problemas vettu :D

Synes i morgon

cactuz skrev:
> Grymt bra Kästel!
> Hoppas det går att cykla på såna där
> heldämpade cyklar nu bara.

Annars får vi la trycka i ett par hundra kilo i baken, så blir den som en HT ;)

Senast redigerad av en moderator:
Jag kommer om jag kan smita från jobbet och det tror jag nog. Men vänta inte på mig, jag genskjuter er i passet senare om jag inte är med från start!

Jag hoppar av, flexade ut vid kl 12:00 idag och varit ute sedan dess med min sambo och snurrat i Delsjön samt på den sista Voltaren banan.

jossan83: Fortsätt att dra i happy easy rides, bra initiativ!

Tack å grattis till alla er som var med idag och gjorde detta till en riktig kalasrunda :)

Tid 2:35 18,5 km

happyride080528.jpg ht=525

Senast redigerad av en moderator:
Hm.. som jag trodde - omöjligt att hinna från jobbet till Änggården till 17.30. Blev kaffe i solen i trädgården i stället och lite gräva, inte dumt det heller!
Kommer gärna med framöver, bra initiativ Jossan!

riktigt kul idag, bra initiativ Jossan :-)
Jag glömde justera de nya pedalerna innan turen så högerfoten satt i ett järngrepp, åtmistone 3 SPD-vurpor hann jag med...

lattjo tyr och jossan fortsätt med happy turer e lätt på igen
kanske lit ehårt vissa stunder men roligt och utan utmaningar så kommer man inte framåt:)
tack alla för denna dagen

mekar vidare i växelträsket

Blev en riktig ride-stöld idag, sorry :-) Började som nån gammal Plumse ride (Chocolate starfish?) och urartade sen i slutet på min Posh 2 tur. I vilket fall, snyggt cyklat av er som är nyexade från MTB kursen, det var inte alla stigar som var enkla.

Ett par vurpor men inga större skador trots att vi hittade nästan alla roliga utförslöp.

/niklas

Ja det var en höjdar-runda trots mitt trädkramande som kommer få mina kollegor att tro att jag åkt på stryk, och därefter min OTB i den sandiga utförslöpan på slutet.

För att vara min första runda på en heldämpad cykel så är jag hyfsat nöjd även om jag klantade till det i partier som jag aldrig haft problem med förut, men i gengäld så klarade jag vissa partier som har ställt till det ordentligt för mig tidigare.

Min Dawg Deluxe kommer det cyklas mycket på helt enkelt.

cactuz skrev:
> Min Dawg Deluxe kommer det cyklas mycket på helt
> enkelt.

Vaaa? Köpt ny cykel? Heldämpad? Fan va rätt! Hoppas du blir nöjd.

Marcus

Gott att höra att turen gick bra, jag missade Er med 20 minuter men väl uppe på toppen och ned för en brant stig så lyckades hitta ett annat gäng jag hängde på , det gick fort och upp och ner.

//Peter

Gott att höra att turen gick bra, jag missade Er med 20 minuter men väl uppe på toppen och ned för en brant stig så lyckades hitta ett annat gäng jag hängde på , det gick fort och upp och ner. Min runda slutade runt kl. 20.45.

//Peter

Starcus skrev:
> cactuz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Min Dawg Deluxe kommer det cyklas mycket på
> helt
> > enkelt.
>
> Vaaa? Köpt ny cykel? Heldämpad? Fan va rätt!
> Hoppas du blir nöjd.
>
> Marcus

Jag investerade i en begagnad Kona Dawg Deluxe 2006'a igår.
Det gick ju inte att hålla sig särskilt länge efter att jag hade provcyklat din cykel, det var helt enkelt tvunget att bli heldämpat, så jag skickar halva räkningen till dig Marcus ;-)

cactuz skrev:
> Jag investerade i en begagnad Kona Dawg Deluxe
> 2006'a igår.
> Det gick ju inte att hålla sig särskilt länge
> efter att jag hade provcyklat din cykel, det var
> helt enkelt tvunget att bli heldämpat, så jag
> skickar halva räkningen till dig Marcus ;-)

He, he, det är faktiskt andra gången det händer efter en provtur. Räkningen - Hmmmm - jag tänkte mer tvärtom där... Köra en tidig sväng i helgen på nya åket?

/Marcus

Starcus skrev:
>
> He, he, det är faktiskt andra gången det händer
> efter en provtur. Räkningen - Hmmmm - jag tänkte
> mer tvärtom där... Köra en tidig sväng i
> helgen på nya åket?
>
> /Marcus

Du jobbar alltså undercover för cykeltillverkarna ;-)
Ja en tur i helgen vore inte alls omöjligt, jag har besök men det är bara brorsan så han får klara sig själv en stund.

Kul tur, bra guidning!, synd bara att tekniken/modet skall tryta, annars är ju benen pigga... Jag är lätt på en liknande tur framöver igen.

Tillbaka
Topp