[Happy Easy Ride] Rudan-Paradiset 3/11 10.00

Martina

Medlem
Samling på lördag 3/11 parkeringen vid Rudans friluftsområde.

Det blir en Easy Happy Ride så tempot anpassas så att alla hänger med.
Jag har inte testat just den här turen så hur stigarna är vet jag inte.
Turen är 1,3 mil enkel väg och sen ska vi ju tillbaka (dock frivilligt...)

NÄR? Lördagen den 3/11 kl 10.00
VAR? Samling på parkeringen vid Rudan
HUR? Kolla länken. Bil eller pendel.
TA MED? Matsäck, dricka o lite verktyg, reservslang
OM DET ÖSREGNAR? ställer vi in, annars kör vi.

Kolla länken om du vill se info om turen och hur du tar dig dit.
http://stigoteket.se/stig.php?stig_id=31

OBS! Jag är tjejen som alltid cyklar vilse så har du GPS så ta gärna med den......

Senast redigerad av en moderator:
26 kilometer är ganska lagom och återkomst till samma ställe så man slipper buss eller pendel låter ju smidigt. Tror jag gick sträckan för några år sedan men aldrig hojjat. Försöker tyda spårprofilen om sträckan passar för singlespeed men i Easy-tempo bör det väl gå att gå när det krävs.. På nåt sätt känns det mer lockande att cykla till Paradiset än till helvetet.. ( http://happymtb.org/forum/read.php/1/724782 ) >:-D

Fan vad jag skulle vilja åka med på den här turen, men utan cykel och med förkylning får jag nog avstå...

För övrigt bor jag också i Haninge, så det hade ju varit grymt. Dessutom går det väldigt roliga spår från Paradiset till Västerhaninge om man vill köra andra spår tillbaka.

Det står lördag 2 gånger i texten och söndag 1 gång, antar att det är lördag som gäller men bara för att vara säker? :-)

Edit: Ok, kalas, jag är med och kör! Ska bli kul!

Edit igen: Jag kör dit med bil, har 1 plats över för happyit+cykel om någon vill få skjuts och det inte innebär för stor omväg från Hammarbyhöjden där jag bor.

Senast redigerad av en moderator:
Jag hänger också med! Säger som MoeJoe, känns som en bra dag att cykla mot paradiset, slippa släpa vigvatten och ha vitlöksflätan runt halsen, har hellre med mig en trevligare matsäck=)

Men f*n då... två tjejer som ska med på turen! Jag måste allvarligt försöka få ihop jonnen och blunda för förkylningen... :D

Jag är på!

Ska bli kul att cykla stigar man aldrig varit på förut. Försöker lura med mig lite fler kompisar.

Vill inte vara den som kommer med dåliga nyheter men:

smhi.JPG ht=307

Men om det inte blir inställt kommer jag nog.

Det enda det där betyder är att det absolut inte kommer att bli det vädret det står där.
Då en encelligt djur troligtvis skulle ha mer rätt p åatt gissa väder än vad smh* gör.
men 6 grader är rena sommarvädret med rätt kläder på sig :-)

ARRGH !!!
Hur gör man för att kunna vara på 2 ställen sammtidigt?
Jag hade ju tänkt offra min döda kropp i den mörka hellasskogen http://happymtb.org/forum/read.php/1/724782 men känner ju att det skulle vara kul att träffa er som kör denna tur åxå. hm...
nä... det får nog bli Onkel Ottos karta i hellas ändå. passar bra med en dödlig tur på halloween.

men...

Jag vet ju att vissa av er gillar att cykla utför så jag får väl hoppas att ni dyker upp på söndagens svartrace :) http://happymtb.org/forum/read.php/1/735031
Jag kommer nog att sitta halvdöd där på söndag och äta korv när jag inte provrullar prinsessbanan :)

Lars E jag kommer vara där på söndag och titta på med en härlig baksmälla, Ingen mer dödlig tur det gjorde jag förra helgen orkar inget mer nu :-)

Road_Runner. Förra helgen såg grym ut.
Du tar väl hojjen med på söndag så du kan provrulla lite om du blir tvärpigg :-)

Sugen jag blev. Fast förra gången jag körde där, fick jag en stor gren rakt in i låret. Så brallorna fick jag tejpa ihop med silvertejp.

När jag tänker efter MoeJoe, så tyclte jag aldrig att jag fick nåt flyt på den etappen. Svårt att cykla över en meter höga omkullfallna träd, berghällar som trappor osv. Men detta var förra året.

Just det Man kanske skulle vara med och skriva om man vill vara med.

Jag är med om det inte regnar.
Och jag håller emd Roadrunner.
//
Definition regn = äckligt mycke o kallt vatten som komme uppifrån
Definition icke regn = små duggar lite skönt :-)
//
Så räkna in mig om det inte regnar ordentligt på norrsidan 08:30

bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur tar "vi" oss hem från Paradiset sen då?

Det är 12,5 km asfalt / 30 minuter / från Paradiset till Huddinge pendeltågstation.

Den här turen låter frestande ... men fegar för halkan som kommer med regnet.

bng skrev:
-------------------------------------------------------
> bruse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hur tar "vi" oss hem från Paradiset sen då?
>
> Det är 12,5 km asfalt / 30 minuter / från
> Paradiset till Huddinge pendeltågstation.

Eller så cyklar man tillbaks på stigen till Rudan. Verkar trevligare än asfalt, lr?

Jag tänkte göra så. Tar bilen till Rudan så jag måste ändå dit.

> Den här turen låter frestande ... men fegar för
> halkan som kommer med regnet.

Det höjer onekligen spänningen:-)

Jae, snön verkar inte trolig, SMHI påstår att i Haninge kommer det att vara mellan 5 och 6 grader, 4 - 5 m/s nordlig vind och regn fram till lunch, sedan blir det uppehåll. Men det är klart säker kan man ju aldrig vara ... kanske bäst att packa ner vinterdäck och lite varmare kläder:-D

Jag åkte precis hem ifrån stor-rudan och där snöade det ytterst lite. Det låg lite snö kvar på bilarna men knappt något alls på marken... så det ser ändå rätt ljust ut för er!

Ser najs ut med snöns! Det regnar ordentligt - det kan jag leva med. Men om det är snö så är det halt, och jag vill inte riskera halka och vurpor. Så jag håller mig hemma.

Kom igen nu vi kör iallafall snön är borta tills vi kommer dit samt att temperaturen är exakt som dom sa igår nästan ;-) ta en undertröjja till på er bara.
Vi som bor på norrsidan bangar inte iallafall hur är det med er på södersidan.

Oj, snö! Vita gräsmattor här utanför.. Blir tyvärr pass för mig. Ont på åtminstone 3 ställen från igår, och inte så sugen på hala stigar. Måste nog tänka på att beställa vinterhjul till bilen också. Ha en grym tur i alla fall!

Tillbaka
Topp