Happy Easy Ride torsdag 18.00 Franssons

Vädret verkar fortfarande stabilt! Det känns änna som om turen blir av! :-)

Men det attans vädret kan ju slå om snabbt, förmodligen dock inte så snabbt som cactuz skriver inlägg! (eller Percy rapporterar cactuz inlägg heller för den delen) :-D

Verkar som om det är riktigt många som ska åka =)

Själv tänkte jag försöka att hitta till Franssons från mölndal..
Dock är det min jungfrutur med fastlåsta fötter så jag är lite orolig att bli kvarglömd i skogen med brutna ben =)

Ser ni en vilsen och nervös själ vid Franssons en bit innan 18 så ta väl hand om han. ;)

eightan skrev:
-------------------------------------------------------
> Dock är det min jungfrutur med fastlåsta fötter
> så jag är lite orolig att bli kvarglömd i
> skogen med brutna ben =)
>
Alla ska vi dö SPD-döden någon gång.

Det här verkar bli riktigt nice ride, börjar det inte regna precis innan så dyker jag upp. Har t om. värmt upp med lite spinning på lunchen idag ;-) I annat fall fall får det bli lite annan träning.

Det här kommer bli så jävla fräckt, jag har nämligen hört ryktas att Miche och Percy ska tävla mot varandra Getryggen upp och ner!
Jag tror att Percy kommer vara snabbast upp men å andra sidan så kommer Miche ta igen all förlorad tid på vägen ner med tanke på hur feg-percy kör utför.

Sådär då fick man klarat av sin första happyride! =)

För att vara andra rundan i skogen ever så tyckte jag att det gick ok iaf.

Hade lite tankar på att inte kunna sätta ned fötterna när man ville men i slutet så tyckte jag att man kom loss ganska smidigt.Men vem har sagt det ska vara lätt första gången med SPDpedaler! =)

Tack för en trevlig tripp!

Mvh Martin som hade en mintgrön kamel på ryggen.

Hej! Var det någon som tog min sadelväska som jag glömde vid tvättstället i Skatås??? Då skulle jag bli glad :-)

/Emma

Emman skrev:
> Hej! Var det någon som tog min sadelväska som
> jag glömde vid tvättstället i Skatås??? Då
> skulle jag bli glad :-)
>

Nej tyvärr jag tänkte inte det minsta på att det var en sadelväska kvar, Percy tjôtade så mycket att det hann bli mörkt innan vi kom därifrån ;)

Det blev ingen tävling då min tävlingsinstinkt är lika med noll, visste inte ens att cactuz hade sådana planer. Men när vi ändå håller på och snackar "Getryggen nerför" så höll jag på att köra in i Jossan direkt efter första stenen som man droppar utför precis innan första högersvängen. Någonstans precis innan det halvluriga partiet brevid björken i mitten av löpan så högg det till i ryggen så jag fick stanna och sträcka lite på ryggen (stretchade nog lite för lite efter spinningpasset under lunchen idag). Sedan fick jag upp en riktigt fin fart nerför de båda stenkistorna men där stod Percy mitt i vägen och lagade en punktering under ledning av självaste catctuz så jag fick tvärnita för att inte dundra rakt in i cactuz. Ni vet väl att man inte får stå still på en motorväg ;-) Sedan körde jag av (motor)vägen strax efter högerkurvan efter stenkistorna.

Jag slog även runt idag fast det var på ett annat ställe lite tidigare.

Fick mitt sunline styre och styrstam samt ODI Ruffian igår som jag slängde på UFO:n och jävlar vilken konfidens det blev på hojjen. Helt annan kontroll över hojjen med ett 711mm styre. Och återigen så gick det att ta sig runt med en FR/DH-släde även om det var extremt jobbigt i början.

Tack alla för det goda sällskapet och tack till Jossan för att hon orkar dra i dessa rides. Kul att halmstadpatrik dök upp, honom ser jag annars bara på jobbet ;-)

CJ: det blir snart ride igen. Miche, göött att vi klämde in getryggen den här gången med! Emman: Tyvärr, jag såg inte heller din svart/blåa shimano cykelväska med broderade pälor på och kedjebrytare, multiverktyg, och CB pump i. Eightan, aha det va det du sa! Jag uppfattade det aldrig riktigt. U passed in flying colors. Fässberg, jag e ledsen för det här. Det va smockfullt i skogen, men jag tar gärna dig och PontusL på en easytur i helgen! Men du läser alltså mina inlägg fortfarande! Det gör mig glad. Cactus, SKÄRPNING för FAN!!!

Tack för idag och tack till Jossan som tog initiativet till dagens tur! Det var en najs tur trots förkylningen samt en attans tur med vädret! Nerförsbacken var riktigt hårigt med tanke på vätan... (i min värld iaf.), och som tur så flög man inte över styret som vissa andra (hrmmmphhhVELOLINKatjooo) ;-)

Eightan, damn, precis som Percy sa, passed with flying colors!!!
Percy, så nära men ändå inte (det kom ju en sten ivägen :-D )!

O inga nya jack i benen heller... lyckades med konststycket att inte slinta på pedalerna med andra ord! O nä, det blir inge SPD!

Ser fram emot nästa tur, men först lite Spanien o cerveza! ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Riktigt bra tur idag, soft småcykling i skogen med skön stämning - perfekt!! Hade nästan glömt hur kul det kan vara. Tack SMHI för finvädret också.

Percy: Jag kränkte dig så sjukt mycket idag, och jag var inte ens trött när vi var klara och du flåsade som en halv-död hund.

Jossegosse släng upp nästa tur nu, fre,lör sön bara för att jäklas med Cactuzs. Dimoose har lovat att flyta på alla fördömda stenar tills dess. Pinsama ursäkter inser jag nu... usch

Oscar skrev:
> Men vafan va ni hänger på MTB tvätten då vad e
> det som hänt- ??

Måste tvätta hojen innan man ställer in den i vitrin-skåpet.

eightan skrev:
> Men vem har sagt det ska vara lätt första gången med
> SPDpedaler! =)
>
Skit i SPD och kör med plattisar istället. SPD = Fjoleri A' la hög sadelstolpe ;-)

Fässberg: Haka på nästa gång. Lite tid borde ni ha över från planering av massa DH-race, lura med Dick också.

Percy: Borde man inte kunna 'Hotta' upp nedanstående brant söderom V:a Långvattnet till en mer höghastighetslöpa genom att fixa till en 'lite osynlig' naturlig berm innan stigen vänder söderut? Det går ju ett lämpligt spår där och den är ju iaf. 300m lång. Inga byggen utan bara fixa till terrängen lite försiktigt.
VaLngvattnetlpan.JPG ht=725

Miche: haha inte En enda ledtråd på kartan var detta ligger ...skog sankmark gångsting lövskog öppen mark osv :)

Oscar: Jag skriver "...nedanstående brant söderom V:a Långvattnet..." sen finns det en liten och en stor sjö på kartan. Den lilla är ju inte lilla Delsjön iaf. och den stora är heller inte stora Delsjön ;-) Men jag skall erkänna att jag har cencurerat kartan lite för jag vill ju inte avslöja var bl a. Konkelberry trail går för någonstans, det får några andra upptäcka ;-) Får du iordning på hojjen?

Miche: Vi måste köra Konkellberry-trail snart så jag får se denna hemliga stig som det sägs upptäcktes första gången 2005 av downhill/xc/freeride/am-mästaren Molgan, för att sedan träda i glömska och vad jag vet inte hade hittats igen trots idoga försök av många tappra.

Men nu när du tydligen hittat den igen så måste den köras.

Jag får också passa på att tacka för en mkt trevlig tur som bjöd på en del MKT rolig utförsåkning. Gick bra trots att den förbannade förkylningen aldrig ger sig.

Miche, det va en bra ide. Jag ska faktiskt börja ta med mig verktyg ut i skogen igen. Spade, såg och yxa. Snart kommer Konkelbär-trail vara öppen för buisness. Cactus: Vi vet inte ens om den här legenden existerar, ä mindre har åstadkommit de här makalösa bragderna som det ryktas om. Konkelbär-mannen alltså!

Miche skrev:
> Borde man inte kunna 'Hotta' upp
> nedanstående brant söderom V:a Långvattnet till
> en mer höghastighetslöpa genom att fixa till en
> 'lite osynlig' naturlig berm innan stigen vänder
> söderut?

Varför? klarar du inte av att köra snabbt där eller är det för läskigt. Snart kanske någon tycker det är dax att grusa hela stigen, plocka bort trappstegen som är så "läskiga" att köra över, Kanske till och med asfaltera hela skiten så man kan ta den med barnvagn.

Nä.. jag tycker det är en dålig ide att bygga i delsjön.

Tillbaka
Topp