[happy] Färgerna!

bruse

Aktiv medlem
[happy] Färgerna!
Nej! Varför inte släppa den gamla färgen helt å köra på det nya?
Nu när jag äntligen vant mig... Backa tillbaka bitte. Lyssna inte på alla motvallskärringar, fick de bestämma skulle vi fortfarande bo i grottor, köra på vänstersida och inte ha pedaler på höghjulingarna!

[happy] Färgerna!
Wow, man blir ju schizo för mindre, kan ju tro att man rökt på! Färgerna verkar ändras när som helst!
Varför inte slumpa bland alla alternativen när man gör en reaload? :)

[happy] Färgerna!
Lek på ni, förändringar är kul, så länge de mynnar i någto bra. =)
Nån har säkert skrivit det förut men "rubriksidan" på forumet är inget bra.. Mörkare text på klickbar text önskas. Danke.

[happy] Färgerna!
nu är det riktigt fint, ett riktigt premiumforum, snyggt men nte störande, känns 2006 helt enkelt. Kanske skulle köra lite skandinavisk design å ta bort alla funktioner som klickbara länkar som bara stör ögat.

[happy] Färgerna!
Jag är inte nöjd.

Tycker färgen på alla länkar är hemsk! Ok att ha den i headern men det måste väl finnas någon trevlig annan färg som passar in för resten? Typ, eh, #00ff34 (sköt från höften, ingen aning om vad det är för färg.)

Edit: Riiiiiiktigt grönt var det visst... :D

Senast redigerad av en moderator:
[happy] Färgerna!
42Hz skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu känns det bra, annars finns ju greasemonkey.
> :)

Jag har faktiskt varit inne på det, har du nån erfarenhet av att bygga GM-scripts så kan du höra av dig =)

[happy] Färgerna!
Men helt ärligt. Borde ni inte ha lite färger som passar in till namnet. Och inte skulle jag då ta latte liknade kulörer som är alla innerstadskidds hetaste dröm.

Happy mtb hade ju en mening med nabment. Varför inte kör samma tema på färgerna:)

Våga lite mer....

[happy] Färgerna!
Såhär ser min skärm ut:

Dump.jpg

Ser er annorlunda ut`?

[happy] Färgerna!
jomper skrev:
> Ville, ville. Det är barkbrunt, ser du inte det?

HAHA, Ja då var det bara att ställa om skärmen då. referencen tar jag på barken utan för fönstret..hehe

Kan ni inte köra lite djungeltema med klistar redrocks och skrikande apor som musik?...Komigen nu. Släpp loss lite. gör mig blind...hehe

Eller så gör ni bara DOS av hela skiten så slipper chefen undra vad jag håller på med. Fattar inte att du aldrig köpte den idén av mig:)

[happy] Färgerna!
Tycker färgerna på bakgrunderna är toppen nu - precis som jag ville ha det! ;) Det enda är att länkar (och där med också trådrubrikerna) är aningen ljusa. Att mörka dem med 30-50% skulle göra susen. Börjar se riktigt smutt ut, detta! :)

[happy] Färgerna!
Jag tycker om färgen nu! Mycket skönare för ögonen att läsa jämfört med den vita. Den äldre varianten av forumet var inte fel, men det är trevligt med förnyelse.

/Erik

[happy] Färgerna!
Det är bättre men inte helt bra, nu ser man, med hjälp av den något mer markerade bakgrundsfärgen, vad som är "inläggskropp" och vad som är annat. Fortfarande är det nya (och i och för sig snyggare) typsnittet 30% svårare att läsa än det traditionella - och enligt många webbexperter - mest läsbara typsnittet Verdana. Varför gå ifrån det funktionella?

[happy] Färgerna!
Satt och fick lite tid över på jobbet.... ;)

En variant på nuvarande tema, där rubriktexterna mörkats lite, och där färgerna alla går i samma nyans.

happy_sommar.gif

Sen tänkte jag att man skulle kunna ha olika teman beroende på årstid (eller personlig preferens). ;)

Höst:
happy_host.gif

Vinter:
happy_vinter.gif

Just brainstormin' a bit. :)

[happy] Färgerna!
Årstidstema försökte de sig på på singletracksiten för några år sen, 2002 eller 2003 kanske, det blev liv motsvarande trådarna här varje gång så till slut lade de in så att alla kunde välja att behålla det gamla utseendet om de ville. :)

[happy] Färgerna!
Fan, börjar vänja mig vid detta diarebruna ;~)
Det passar här i forumet, men inte på första sidan. Det blir väldigt inrutat att artiklarna har bakgrundsfärg. Där passar det med helvit bakgrund.

[happy] Färgerna!
Johan S skrev:
Fortfarande är det nya (och i
> och för sig snyggare) typsnittet 30% svårare att
> läsa än det traditionella - och enligt många
> webbexperter - mest läsbara typsnittet Verdana.
> Varför gå ifrån det funktionella?

Kan bara hålla med. Använd gärna det mest läsbara typsnittet!

[happy] Färgerna!
jomper skrev:
> Det har aldrig varit helvit bakgrund på
> framsidan. Justera kontrasten på din skärm
> Bruse. :)

Det skrev jag aldrig, skrev att det skulle passa med vitt, istället för det röriga som är nu.

[happy] Färgerna!
bruse skrev:
> Fan, börjar vänja mig vid detta diarebruna ;~)

Ja, dyssenteri ligger nära, kanske blir dyssenteribrunt årets modefärg ;)

[happy] Färgerna!
Det är redan mode med brunt! Jag ahde brunta möbler på 70-talet som liten, med gula tapeter.
Jag vägrar gå på "moderna" krogar med brun inreding, det förknippas för mycket med utsvängda brallor, primalskrik och Vilse i pannkakan. Med andra ord: ÅNGEST!

[happy] Färgerna!
Spontant känns färgerna trevliga. Lite 70-tals stuk, och det är väll påväg att vara ute, men är fortfarande lite inne.
Men fonten gillar inte jag, men den är ju lite 70-också så det funkar väll...

Rock on brother!

[happy] Färgerna!
triple skrev:
> Spontant känns färgerna trevliga. Lite 70-tals
> stuk, och det är väll påväg att vara ute, men
> är fortfarande lite inne.

Ja, det var ute redan 1979 ungefär, för 27 år sen...

> Men fonten gillar inte jag, men den är ju lite
> 70-också så det funkar väll...

En till, tack broder.

Tillbaka
Topp