Happy försöks ride Alingsås

John Wesley

Ny medlem
Har förstått att många cyklar i skogarna i alingsåstrakterna men det går många gånger lite väl fort för en glad motionär som mig. Det kan ju också vara trevligt att hinna fråga vad den man cyklar med heter.
Tycker du som jag att det kan vara trevligt med lite lungnare turer av social karaktär kanske man kan ta en tur ihop några stycken.Har hyfsad koll på stigarna runt Hjortgården.Har ev någon hoj för utlåning.J.W

Har jag möjlighet att låna bil och inte skall cykla någon annan tur så är jag gärna på. Har aldrig cyklat i Alingsås.

Trevligt att det finns ett intresse.Jag och ibland kvinnan i mitt liv cyklar gärna och så fort tillfälle ges är öppen för div cykel utflykter till annan ort har bla kört en ride i gbg..Lägger ut någon trevlig tur i veckan så det är bara att hänga på.Kan bli Risveden i helgen med start vid Brobacka kaffestuga.

Det blir nr tur i skogarna runt Hjortgården på söndag utgår från mig Klöver v 8 17:00 klubbhuset H-gården Ca 17:10 vi kör så länge vi orkar "OBS det blir minst en banan paus"

Funderar på att svänga förbi och kolla in stigarna i Alingsås.
Kommer från Borås och möter i så fall upp vid hjortgården.
Återkommer under helgen med besked.

/Micke.

Det var ju roligt! blev ju ett par stycken iaf, och spännande blev det ju också, Gamla ramar hör tydligen inte hemma i skogen..

Håller med sju st var över förväntan.Några allmäna tips till nästa gång PRIORITERA VATTEN OCH ETT FLASKSTÄLL! framför Snygga reflexer och barnsadel Götis behöver sitt vatten själv.Om Oskar vill så kan jag prova att svetsa ramen.Det fanns önskemål om en längre tur typ blåa maryd lygnö hela ljungåsleden och tillbaka bör bli ca 35 km Får se efter midsommar.

Jag gillar långturer så det låter kul, men ett lägre och jämnare tempo efterfrågas isåfall, och jag köper nog en ny ram , gammal skit skall inte sparas på =)

Tillbaka
Topp