Happy i Lunsen

• Trådstartare Trådstartare Per
  • Start datum Start datum

Per

Ny medlem
Happy i Lunsen
Här några bilder

happygoestolunsen1.jpg

Happy samlas vid Flottsund. Samordningen funkade bra trots att det åktes bil både från Stockholm o Ludvika.

Turen blev en riktig vårvinter tur. Istället för hård snöstig blev snön varm och mosig. Stigen bar väl i någon mening även om det bitvis kändes om att hoja i potatismos; men så fort man gick av den sjönk man ner två decimeter i blöt snö. Kort sagt: det blev inte så mycket fotograferat.

happygoestolunsen2.jpg

Fika o pratstund i Lunsentorpet

happygoestolunsen3.jpg

Peter på sin sköna Mottolite

happygoestolunsen4.jpg

Erik

happygoestolunsen5.jpg

Mats

happygoestolunsen6.jpg

Tobbe

happygoestolunsen7.jpg

Eftersnack.

Det gör vi gärna om :)

Per

Happy i Lunsen
Sjysst ! Tar alltid för få bilder själv. Årets första tur för mig. Fötterna har torkat och rumpan gör sig påmind.

Kommer gärna tillbaka när snön är borta.

Peter

Happy i Lunsen
Ser ju mysigt ut trots att vädergudarna inte var med er! kan tänka mig att det blev tungtrampat när snön mjuknade, men det blir ju lite extra träning förstås :-) .

Bosse

Happy i Lunsen
Ser jag fel eller är det en Scott Genius på första bilden ? Vore kul med en recention (hur stavas det ??!!) av den. Ser lite tungtrampat ut , likadant här i Trollhättan. Barmark Tack !

Happy i Lunsen
Javisst e det en Scott Genius, Detta var premiärturen.

Lite svårt att få en 100%ig uppfattning om den efter att ha släpat den i snö i 4 timmar ;-)

Mitt första intryck var att den var lite klumpig och att bakswingen kändes lite släpig - i förhållande till NRS som jag körde innan. Men efter idag måste jag nog erkänna att den är till belåtenhet. Gick utav bara hvete på asfalten på väg hem efter dagens tur. Med lite justeringar på stam å styre osv kommer det nog bli topp!

Återkommer efter jag fått mer tid i sadeln....

Tack för en trevlig tur!!!

//Hampus

Happy i Lunsen
Har inte kollat cykeldatorn än men vi körde in i skogen 10:21 (skulle ha varit 00 om det inte vore för undertecknad) och var ute igen vid 14. Fast då inkluderar det smörgåsrasten i stugan.

Cykeldatorn visade ett snitt på 6,58 km/h.

Nu kan jag f.ö. svara på frågan hur långt det var för bilen: 21 mil enkel resa.

Happy i Lunsen
Ser skoj ut! Hoppas att man slipper gnissla trainer snart...

Intressant sittställning på stubben i torpet! Kall om fötterna?! :)

Post Ändrad (04-03-15 11:47)

Happy i Lunsen
Per: Ja det är en väldigt märklig blandning av underlag just nu i Göteborg. Torr sträv is, blöt hal is, lerhål, halvfrusna lerhål, snustorra stigar och berg, blöta stigar, berg och rötter och allt där emellan.
Det är alla fyra årstider på en gång. =)

Edit: Glömde säga att det ser ut som att ni hade en trevlig tur igår. Jag väntar dock till lite torrare underlag innan jag hänger på. =)

Post Ändrad (04-03-15 10:14)

Happy i Lunsen
Trevligt med lite bilder från snömodden!

Man får tacka för sällskapet, en klart bra söndag även om det utlovade "python-föret" uteblev. :)

/Erik

Happy i Lunsen
Togs det ingen gruppbild?

happygoestolunsen2.jpg

För en som inte kan lära sig namn så fort, vilka ser vi här?

Längst till vänster men inte i bild sitter person A och eldar.

Sen kommer person B, Elisabeth (uppflugen med kalla fötter), person C, D & E och i förgrunden sitter jomper. Längst till höger - inte heller i bild - sitter jag själv och Per håller i kameran.

Ganska stolt med mig själv att jag placerat in några namn i skallen iaf. :) Hela tre stycken.

Fast det är klart, jomper har man sett på bild tidigare några gånger men inte alls lika många som Elisabeth ;)

Happy i Lunsen
the_TnT skrev:

happygoestolunsen2.jpg

> För en som inte kan lära sig namn så fort, vilka ser vi här?

I bild är det från vänster Erik, Elisabeth, Peter, Hampus o Mats, med Jomper i förgrunden.

happygoestolunsen8.jpg

Medan Anders försöker på upp värmen genom att elda.

Per

Happy i Lunsen
Vill gärna se både Switchbladen och Racer X:en. Låter som att vi skulle bli ett rätt litet sällskap, om inte du har en massa polare med Titus hojar.

Peter E

Happy i Lunsen
Peter E skrev:

> Vill gärna se både Switchbladen och Racer X:en. Låter som att
> vi skulle bli ett rätt litet sällskap, om inte du har en massa
> polare med Titus hojar.

Du är den faktiskt enda vi känner till som har en Titus i Sverige, utöver mig och Elisabeth. Känner du till någon mer?

Gillade verkligen Moto Liten. Det är en sak med Titus, att de står sig, att deras hojar är nästan tidlösa, gedigna (som Rolls Royce), att man känner sig nöjd med dem år efter år. Racer-X har i princip haft samma grund design sedan 97.

Det är möjligt att vi blir några fler med tiden. Dane försöker ju kränga dem via LBS.

Per

Happy i Lunsen
Motolite designen härstammar från 98 tror jag. Kör med 4.5" fram och bak vilket ger en styrvinkel på dryga 69 grader och ett vevparti på ca 13.5". En geometri som står sig rätt bra idag.

Ska bli kul att jämföra den med Switchbladen. Känner inte till någon mer som kör Titus men det finns säkert några till. Dane har ju rätt ok priser på Titus så förhopningsvis blir vi fler.

Peter E

Happy i Lunsen
Peter E skrev:

> Motolite designen härstammar från 98 tror jag. Kör med 4.5"
> fram och bak vilket ger en styrvinkel på dryga 69 grader och
> ett vevparti på ca 13.5". En geometri som står sig rätt bra
> idag.

Dessutom var den slående snygg. Synd att de slutade göra den.

> Ska bli kul att jämföra den med Switchbladen.

Den har 5.7" bak o 100 mm Marathon som är ganska hög fram. Ger en styrvinkel på lite 70+. Dessvärre upptäckte jag just en kraftig buckla i baksvingen,

sb4.jpg

måste ha kraschat rejält i slutet på hösten, fanns bara en sak att göra, att ringa Titus, som nu sänder en ny.

Per

Tillbaka
Topp