Happy i Örebro?

Eknor

Medlem
Happy i Örebro?
Har just gått och blivigt örebroare.
Och då är ju det första man vill veta, var cyklar man i denna stad? I skogen då...
Finns det något bra ställe som man kan ta sig till utan att behöva åka bil? Jag bor ungefär vid stationen.
Och slutligen det viktigaste, annordnas det några happyrides härikring?

Happy i Örebro?
Det finns nån led där. Bergslagsleden tror jag den heter. Den är utmärkt på kartor, Sverigekartor typ. Bitvis är den jättekul, jag har bara varit på en liten bit. Ut och utforska i helgen vettja!

Happy i Örebro?
Karslund, om du vill ha lite lättare, annars Marka skogen..utmärkt MTB bana /Almby/ .
Sen en hel del i Kilsbergen och då menar jag hur mycket som helst, fast det blir transportsträcka på ca 2 mil dit...
Bor själv nära Karslundspåret...happyrides ? vet inte, men kanske ska man starta nåt liknande här..
S.

Happy i Örebro?
Markaskogen har en del xc-slingor, mellan 5-8km ungefär. Tyvärr är det väl bara en av dom som är ordentligt utmärkt. Banorna är ganska platta med mycket "stök", rötter, stenar osv. men utan några större tekniska svårigheter.
Vill du hojja lite längre så kan du ju köra upp till Ånnaboda och sladda runt lite på de gamla SM-banorna. Fast huruvida de är uppmärkta fortfarande kan jag inte lova...

Happy i Örebro?
Det finns några riktigt bra slingor i närheten av Örebro. Jag var där ett par gånger med några polare och körde i - jag tror det hette Ånnaboda och Suttaboda. Riktigt, riktigt bra lite-tuffare-crosscountrycykling.

/Marcus

Tillbaka
Topp