Happy MTB

Happy MTB
Man ska vara bra jäkla bitter om man ser ett problem i att ett forum man besöker typ en gång om året inte bara handlar om det man själv är intresserad av.

Happy MTB
Jag fattar inte varför det alltid måste finnas en dryg anledning till varför man inte vill dela upp. Denna gången var det visst nått med teststeron.

Happy MTB
fredrikw skrev:
-------------------------------------------------------
> Man ska vara bra jäkla bitter om man ser ett
> problem i att ett forum man besöker typ en gång
> om året inte bara handlar om det man själv är
> intresserad av.

Men om man bara besöker forumet en gång om året vore det väl fint att få alla inlägg man är intresserad av sorterade så blir det enklare att läsa ikapp?

rekrej skrev:
> Jag fattar inte varför det alltid måste finnas
> en dryg anledning till varför man inte vill dela
> upp. Denna gången var det visst nått med
> teststeron.

Nej, den som yrar om testosteron är den som vill få bort cykling han inte gillar på ett forum han besöker en gång om året.

Tyvärr - för de som vill exkludera -har titeln på happy har bytt namn till "sveriges trevligaste cykelforum". Så det argumentet försvann.

Happy MTB
Fikasvettot skrev:
> fredrikw skrev:
> --------------------------------------------------
> > Man ska vara bra jäkla bitter om man ser ett
> > problem i att ett forum man besöker typ en gång
> > om året inte bara handlar om det man själv är
> > intresserad av.
>
>
> Men om man bara besöker forumet en gång om året
> vore det väl fint att få alla inlägg man är
> intresserad av sorterade så blir det enklare att
> läsa ikapp?

Där har du i och för dig en poäng. Men happy är ju lika oflexibelt som biblioteket jag besökte häromdagen, jag ställde mig mitt i lokalen och krävde att alla böcker som jag tycker är intressanta och som har kommit ut sedan jag var där sist borde ligga framme så att jag kan ta del av dem. Responsen var pinsamt dålig och när jag höjde rösten för att jag kanske inte hördes första gången blev jag ombedd att gå. Skitdåligt, jag ska aldrig mer besöka ett bibliotek.

Happy MTB
fredrikw skrev:

> Där har du i och för dig en poäng. Men happy
> är ju lika oflexibelt som biblioteket jag
> besökte häromdagen, jag ställde mig mitt i
> lokalen och krävde att alla böcker som jag
> tycker är intressanta och som har kommit ut sedan
> jag var där sist borde ligga framme så att jag
> kan ta del av dem. Responsen var pinsamt dålig
> och när jag höjde rösten för att jag kanske
> inte hördes första gången blev jag ombedd att
> gå. Skitdåligt, jag ska aldrig mer besöka ett
> bibliotek.

Det är ju samma problem på internet, yahoo försökte med kategorier men så kom google och man hittade faktiskt det man letade efter. Om det är något specifikt jag vill ha tag på så kan man på google använda: "SÖKORD site:happymtb.org", te x "pendel cykel site:happymtb.org" så brukar man få bra träffar, sök funktionen på de flesta forum är tyvärr sällan bra.

Happy MTB
cjmax skrev:
> Man kan köpa sallad på Burger King, jag tycker
> de skall byta namn till Salad King, eller öppna
> andra ställen som heter Salad King å sluta
> servera sallad på Burger King, i värsta fall
> får de väl dela upp restaurangerna i olika
> avdelningar så jag slipper se alla salladsätare
> å så....

Jag tycker det är för strukturerat när jag handlar på ICA. Det vore bättre om inte varorna var placerade efter kategori utan ställdes ut huller om buller i hela butiken. Då skulle jag kunna gå omkring och umgås och vara Happy hela kvällen när jag letar efter mjölk och fil.

Happy MTB
Fikasvettot skrev:
> Tyvärr - för de som vill exkludera -har titeln
> på happy har bytt namn till "sveriges trevligaste
> cykelforum". Så det argumentet försvann.

Det devisen tror jag faktiskt fanns med från början, eller minns jag fel?

Happy MTB
Jordfräs skrev:
> Jag tycker det är för strukturerat när jag handlar på ICA.
> Det vore bättre om inte varorna var placerade efter kategori

Ja men tänk vad mycket oväntat kul du skulle köpa!

Gick iväg för att lite snabbt komplettera med plommontomater och en trea matlagningsgrädde.
Kommer hem fyra timmar senare med ett jumbopaket fyrverkerier, en trehjuling, 5 kilo morötter, tjugo meter brandslang, en platta konserverade vita bönor och tre levande höns.

Happy MTB
Det mest intressanta med alla forumdelningstrådar är alla smart-ass som ska komma på det fyndigaste sättet att förnedra trådskaparen.

En utmärkt plan tror jag. Typ lokala Hemköp-handlaren: - "Jaha, så du har svårt att hitta i min butik där jag har lagt päronen bredvid blöjorna och tacobröden bakom mjölken? Well, eftersom du inte är en regelbunden besökare som äter tacomjölk och käkar päron när du byter på dina bebisar så... Fuck you."

Han gör nog strålande karriär. Ett bättre bemötande vore kanske att sakligt berätta för den nya/ej regelbundna kunden varför det ser ut som det gör i butiken. Och kanske ta till sig en viss del av kritiken om det dyker upp ofta.

Det _är_ svårt att få en bra överblick och även om en häxblandning ger bra aktivitet är det kanske i vissa fall till nackdel för att andra intressanta trådar fort försvinner. För ärligt, hur ofta är ni nere på sidan fem och tittar efter intressanta trådar som ni glömt skriva i?

Jag tror inte heller att en uppdelning är lösningen, men jag ställer mig i alla fall inte och gör narr och är allmänt otrevlig åt folk som (med goda intentioner) kommer med förslag på förbättringar.

Edit: Vafan, missade att Ica-referensen redan gjorts några inlägg ovanför. Aja, ni kanske fattar poängen om ni får höra den fler gånger...

Edit 2: Byter till Hemköp...

Senast ändrad:
Happy MTB
H. skrev:
> Det mest intressanta med alla forumdelningstrådar
> är alla smart-ass som ska komma på det
> fyndigaste sättet att förnedra trådskaparen.

Fast just i det här fallet så är det ju uppenbart (utifrån trådskaparens historik samt hans efterföljande poster i den här tråden) att han bara var ute efter att provocera.

Happy MTB
DT skrev:
> H. skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det mest intressanta med alla
> forumdelningstrådar
> > är alla smart-ass som ska komma på det
> > fyndigaste sättet att förnedra trådskaparen.
>
>
> Fast just i det här fallet så är det ju
> uppenbart (utifrån trådskaparens historik samt
> hans efterföljande poster i den här tråden) att
> han bara var ute efter att provocera.

Jo, men det är ett ganska vanligt beteende och eftersom forumet inte är uppdelat orkade jag inte leta upp en gammal dela-upp-forumet-tråd där samma beteende visas med all (icke) önskvärd tydlighet.

Happy MTB
Om inte de flesta "dela upp"-trådarna började med att trådskaparen tycker att allt är skit och att alla andra är idioter så skulle nog responsen kunna bli annorlunda. Men med en sån attityd, och en ovilja/oförmåga att ta till sig tidigare diskussioner blir det som det blir.

Happy MTB
H. skrev:
> En utmärkt plan tror jag. Typ lokala
> Hemköp-handlaren: - "Jaha, så du har svårt att
> hitta i min butik där jag har lagt päronen
> bredvid blöjorna och tacobröden bakom mjölken?
> Well, eftersom du inte är en regelbunden
> besökare som äter tacomjölk och käkar päron
> när du byter på dina bebisar så... Fuck you."

Fast nu är det ju snarare kunderna i butiken (medlemmarna på happy) som bemöter på det sättet, det är ju inte handlaren själv (jomper o co). Om du inte hittar det du söker i butiken, ställer du dig då mitt i butiken och hojtar ut: "Hallå alla kunder, jag hittar inte mjölken! Borde inte den där handlaren ha bättre ordning i sin butik?".

Happy MTB
JT skrev:
> Fast nu är det ju snarare kunderna i butiken
> (medlemmarna på happy) som bemöter på det
> sättet, det är ju inte handlaren själv (jomper
> o co). Om du inte hittar det du söker i butiken,
> ställer du dig då mitt i butiken och hojtar ut:
> "Hallå alla kunder, jag hittar inte mjölken!
> Borde inte den där handlaren ha bättre ordning i
> sin butik?".

Ja, du har rätt. Shame on me. Nu kommer ingen fatta min poäng. Att jag kunde vara så urbota korkad.

Och med detta vill du alltså ytterligare understryka hur knäppa folk är som försöker påtala något de anser är en svaghet i forumet?

Happy MTB
Kupa skrev:
> Jag tycker ICA borde sälja all sin mat hoprörd i hinkar. Det blandar sig ju ändå i magen.

Smart. Ös ner blöjorna, toapapperet och kattsanden också. Det blandar sig ju ändå utanför magen.

Happy MTB
H. skrev:
> Och med detta vill du alltså ytterligare
> understryka hur knäppa folk är som försöker
> påtala något de anser är en svaghet i forumet?

Ja, självklart.

...eller oxå menade jag att medlemmarna kanske inte har något intresse av att sälja forumet till de som kommer hit och klagar det första dom gör. Särskilt med tanke på att i slutänden så är det inte medlemmarna som bestämmer hur det ser ut. Happymtb är liksom ingen demokrati.

Happy MTB
JT skrev:
> ...eller oxå menade jag att medlemmarna kanske
> inte har något intresse av att sälja forumet
> till de som kommer hit och klagar det första dom
> gör. Särskilt med tanke på att i slutänden så
> är det inte medlemmarna som bestämmer hur det
> ser ut. Happymtb är liksom ingen demokrati.

Nej, men ett forum är aldrig mer än dess användare, så även om det inte är en demokrati tror jag nästan de styrande lyssnar mer på sina undersåtar på ett forum än tex svenska politiker.

Happy MTB
Kupa skrev:
> Jag tycker ICA borde sälja all sin mat hoprörd i
> hinkar. Det blandar sig ju ändå i magen.

...Med äggen överst...

Happy MTB
Jag ber om ursäkt om jag har upprört många här med mina funderingar.

Bara tycker det ser konstigt ut... med ett namn som HappyMTB och som har kanske 50% landsväg trådar...

Efter att jag har läste dina kommentarer så håller jag med att det är inget fel med mångfäldighet (sp?) bara med domännamnet.

OBS! OBS! Känsliga cyklister börde byter tråd.... för nu kommer lite ironi:

Nu om du ursäkta mig, ska jag till Byggcenter för att köper mjölk, sedan svänger förbi ICA för vi behöver en ny garageport.

Hammer.

-Don't take yourself too seriously, because nobody else is-

Happy MTB
Fick också ihop det till ~50% landsvägsrelaterat just nu, vissa vet jag inte om det är landsväg eller inte varken på rubrik eller innehåll. typ: "Vilka ska cykla Nove Colli i år?"

Happy MTB
Det är ju inte konstigare än att Jomper & Co när det startade forumet främst var mbt-cyklister och inte tänkte/kunde förutse att det skulle växa till vad det blivit idag - förmodligen sveriges största och mest aktiva CYKELforum. Det borde du veta Hammer som i princip varit med från start?

Happy MTB
Jordfräs skrev:
>
> Jag tycker det är för strukturerat när jag
> handlar på ICA. Det vore bättre om inte varorna
> var placerade efter kategori utan ställdes ut
> huller om buller i hela butiken. Då skulle jag
> kunna gå omkring och umgås och vara Happy hela
> kvällen när jag letar efter mjölk och fil.

Inga problem, börja handla på Netto istället där finns redan det systemet! :-)

Lite mer seriöst, det är väl inte så konstigt att någonting utvecklas till att innefatta fler "saker" än vad som ursprungligen var tänkt, utan att för den delen byta namn, vad tror ni tex Ångpanneföreningen sysslar med... :-)

/CJ

Happy MTB
TBone skrev:
> Mitt columbiäggförslag är att vi byter namn på
> "tråd" till "kategori".

Briljant!

Tillbaka
Topp