BFS: Men som jag skrev tror jag det mer handlar om framtoning än om läggning. Heterosexuella med annorlunda framtoning har också problem att bli accepterade (raveare, punkare etc.)... Det får man nog nästan acceptera(!). Eller kanske inte, men det är något vi har dragits med i alla tider att avvikande framtoning ses som konstigt. Som sagt tror jag det är mångt och mycket där man har hamnat i hbt-debatten. Det handlar inte längre om sexualiteten i sig utan om hur folk väljer att uttrycka sig.
Skälsordsanvändningen av bög, flata, lebb etc. tror jag man nästan får skriva av. Det kommer man inte komma ifrån då det i mångt och mycket bara är ord utan innehåll precis som alla andra kraftuttryck typ fan, jävlar, helvete osv.
Jag menar inte att problemet med verklig homofobi inte finns utan att det som man ofta ser som homofobi i själva verket inte har ett jävla något med läggning att göra. (Dusch-exemplet däremot är väl ganska uppenbart homofobiskt och omoget, men samtidigt inte helt oförståeligt om än oacceptabelt eller nåt. :P)