[Happy Rajd] Hellas - onsdag 8/8 kl. 19:00

Aron

Inventarie
Eftersom vi hade så trevligt i måndags tänkte jag initiera en onsdagstur i det fina sommarvädret!

Samling vid Hammarbybacken kl. 19:00 så cyklar vi tills det skymmer.

Vägvalet bestäms utifrån personliga önskemål, väder, och antal deltagare. Det blir dock stigåka med så lite grusväg som möjligt.

Naturligtvis väntar vi in alla med jämna mellanrum.

Ja nu när funktionen i händerna äntligen är återställd efter måndagens runda så är det väl bara att hoppa upp i sadeln igen. Jag kommer.

/Johan

Någon som orkar äta middag med mina föräldrar som hälsar på från utlandet ikväll istället för mig så jag kan cykla? Det kommer inte alls vara jobbigt, bara överlämna lite födelsedagspresenter, laga ihop någon enkel middag, och sen prata lite tyska med de och nicka instämmande när de, i synnerhet farsan som kan bli lite långrandig, har sina utläggningar om världsläget.

/C

@Glitch
Jag har tyvärr inte möjlighet att ställa upp eftersom jag ska ut och cykla i stället. Men du får gärna ta med dina föräldrar. Säg bara till så ordnar vi fram några cyklar. Och när din far blir långrandig så lovar jag att bryta av med "Sådärja, då åker vi vidare".

Mina teblad säger för övrigt att regnet vi har just nu är övergående och att det klarnar och torkar upp tills i kväll.

;)

glitch skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som orkar äta middag med mina föräldrar
> som hälsar på från utlandet ikväll istället
> för mig så jag kan cykla? Det kommer inte alls
> vara jobbigt, bara överlämna lite
> födelsedagspresenter, laga ihop någon enkel
> middag, och sen prata lite tyska med de och nicka
> instämmande när de, i synnerhet farsan som kan
> bli lite långrandig, har sina utläggningar om
> världsläget.
>
> /C

Jag tar det Glitch!

Jag är überbra på Tüska och älskar att diskutera världsläget. Jag vill ändå inte cykla...... ;-)

Aron skrev:

> Mina teblad säger för övrigt att regnet vi har
> just nu är övergående och att det klarnar och
> torkar upp tills i kväll.
>
> ;)

Mina teblad säger att minst en cyklist kommer dö av 'spontaneous combustion' efter att blixten slagit ned i bakstagen. Men skyll er själva, lyssna inte på mig, får se hur det känns ikväll när ni har ett liv på samvetet.

I sann Happy-anda känner jag mig tvungen att meddela att jag inte kan vara med i kväll...Ska på barnkalas hos brorsan. Kul? Nej, men hälsosamt för familjefriden :-)
Däremot funkar tors-fre och/eller helgen.

Kvällens runda kan nog bli rätt intressant åkning över hala berghällar och slippriga rötter.

Jag var tvungen att se om tebladen hade rätt så jag spräckte skallen på ett får och undersökte hjärnsubstansen. Får har små hjärnor så tog inte särskilt lång tid. Bevisen är entydiga. Vi kommer att få en fin kväll med mestadels torra stigar.

Bah tyskarna kommer om exakt 26 minuter och här ska ni ut och roa er kungligt!

Inte alls avis inte alls....

26 minuter? Då hinner du precis öppna ett par burkar Saurkraut och värma på några Bratwursts!

Skämt åsido, så lovar jag att vi ska ha väldigt-väldigt roligt.

;)

Oj, det har nog aldrig tagit så lång tid att ta sig hem den där biten från Hellas, jag fick gå långsamt i alla uppförsbackar. I morgon blir det att börja brottas med sjukvården. Nu är jag hemma och min lungor protesterar inte riktigt så mycket längre.

Hoppas ni fick en bra tur efter mitt avhopp, jag är snart tillbaks i en comeback.

Skönt att höra att du kom hem ordentligt.

Vi var sju personer som begav oss ut på lite småhala stigar ikväll. Strax efter att Cruxet avvikit så anslöt sig en ny deltagare som jag aldrig riktig uppfattade namnet på.

Det blev en del mindre kända stigar som det inte cyklas på så ofta. I tur och ordning hojade vi på:

Indianer & Vita (en del av den)
Ruinen
Gömda
Babyheads
Namnlös stig
Sörmlandsleden
Namnlös stig
Sörmlandsleden
Namnlös stig
Brandgatorna
Horst Alte
Grusväg
Dow Jones
Indianer & Vita

Tack alla för en trevlig kväll!

Aron skrev:
> Skönt att höra att du kom hem ordentligt.
>
> Vi var sju personer som begav oss ut på lite
> småhala stigar ikväll. Strax efter att Cruxet
> avvikit så anslöt sig en ny deltagare som jag
> aldrig riktig uppfattade namnet på.

Det var martho.

Tack för en trevlig tur.

Ja det var kul att få testa på lite halare underlag när det gäller att vara på sin vakt.
Tack för ännu en superb guidning!
Dags för lite service på den nya Gianten nu, går knappt att växla längre (inkörsport till ss?) =)

/Johan

Tillbaka
Topp