[Happy ride] : Änggården tisdag kl 18

plumse

Aktiv medlem
Tjipp!
Dags för en runda i Änggården tycker jag och för de som håller med samlas utanför Botaniska entrén kl 18.
På agendan står de "nya" stigarna givetvis å så skall vi kränka alla pushbajkare i uppförsbackarna =)
Tempot blir lite löst och ledigt, någonstans mellan easy och standard. Stigarna kommer vara både lätta och svåra och mittemellan och alla är självklart välkomna och ingen kommer peka eller skratta (högt) om någon känner för att hoppa av och gå förbi någon klurighet.
Skulle gissa på att det tar 2h 15 minuter att ta sig runt alltsammans.

Synes!

Virusko skrev:
-------------------------------------------------------
> Kommer ta bilen från Hisingen, vart ska man
> lämpligast parkera? slottskogen?

Ja det kan vara lite svårt utanför entrén. Slottskogen sen cykla bron över leden.

Tusan också, hade varit fint men hann boka in en tur med motorhojen ikväll. :/

Virusko: Jag parkerade billigt på Frölundaborgs parkering och cyklade sista biten senast jag var med. Parkeringsautomaten var borta då nämligen. :)

Eriq skrev:
> Tusan också, hade varit fint men hann boka in en
> tur med motorhojen

Jag troddde du höll dig till banan numera :)

Det får bli där det finns plats helt enkelt.
Tack för tipsen!

Raketrobban, om du är på ljungheden i korsningen nedanför toppen kl 18.30 ungefär så ordnar det sig tror jag =)

Tack för en schysst tur jag var verkligen laddad idag!

Bra kört av alla tycker jag för det är inga lätta stigar det här alltså.

Stenmarks kedjetapp nedför den slingriga singletrcken efter blodiga var väl dagens skratt. Bra att du lyckades hitta den Ola annar hade det blivit en lång väg hem!

Valde att putta lite idag Ni verkar haft en bra kväll i skogen ni också! Lägg gärna upp en karta eller nått med turen :)

Sedan hoppas jag alla tar nya tag och hänger på imorgon http://happymtb.org/forum/read.php/1/1211768. Tänkte bjuda på en "ny" stig som bara några få kört innan vad jag tror (Ola gilla den väldigt mycket!).

Var rätt förvånad, jag hade kedjan i slutet på blodiga, sen rullade jag bara ner till bäcken. Då hade jag inte kedjan längre.

Väldigt trevlig tur annars får jag säga. Om man bortser från att jag stod för dagens samtliga haverier. Med även en punktering på mitt samvete.

odbro skrev:
> Lägg gärna upp en
> karta eller nått med turen :)

Det är lite dåligt med GPX-filer nuförtiden. Jag har cykelförbud i någon vecka till så jag behöver min dos av teoretisk cykling och så behövs det nya stigar till Garmin-kartan jag kompilerar. Om någon vill låna kartan i något format så är det bara att säga till.

nggrdsbergenFriProV2.png ht=725

> Tänkte bjuda på en "ny" stig som bara några få
> kört innan vad jag tror (Ola gilla den väldigt
> mycket!).

Glöm inte GPX-spåret i din RR så jag också får lite roligt.-)

IMG_0287Large.jpg ht=544

Vid Botaniska

IMG_0296Large.jpg ht=544

Där nånstans

IMG_0297Large.jpg ht=544

Plumse på väg upp

IMG_0299Large.jpg ht=544

Nn, en av nya ansikter för mig...

IMG_0301Large.jpg ht=544

En punka fick vi också

IMG_0304Large.jpg ht=544

Apberget

IMG_0306Large.jpg ht=544

Dammen, blåste inte värst mycket där uppe

Tack för guidningen, blev igen nya stigar för min del, trevlig tur faktiskt

Tack för en kul tur idag! Min första tur, men redan imorgon tänkte jag komma ut occh bromsa snitthastigheten igen vid delsjön.

Kul med nytt folk, och att se att ni inte var så farliga.
Hade inte så mycket problem med orken idag, snarare lite teknikproblem och lite "rädsla" för knöliga berghällar på skrå och branta steniga nedförsbackar.

Mvh
Johan, vit scott i änden av kön.

Nej vi är inte det minsta farliga utan som en enda stor hjälpsam familj som varmt välkomnar alla nya! (läses med sån SF guldkorn röst från 30 talet)

Virusko skrev:
....
> Jag troddde du höll dig till banan numera :)
>
>

Ja, det blir mest bankörning, men emellanåt kan det vara kul att mysåka lite på vägen också.

Ser ut som ni hade en schysst tur igår.

Tillbaka
Topp