[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Jag har heller ingen som helst koll på området. En guide hade varit bra, men det funkar säkert utan också =D. Vad gäller dagarna ska jag kunna bägge dagar, men jag tror att bilen är försvunnen hela lördagen =/

[Happy ride] Genarp
Söndag kl 10 passar utmärkt! Var ses vi i Genarp? Jag har nog inte varit där på två år, men jag vill minnas att där är en parkeringsplats någonstans kring skog och mark?

[Happy ride] Genarp
Då säger vi det, Happy-Ride med utgång från Genarps parkering 10:00 på söndag. Får någon annan för sig att dyka upp är dessa självklart välkomna =)

[Happy ride] Genarp
Är vädret ok hänger nog jag oxå på! Är det blandad ålder på ryttarna eller ni är yngre? om man nu får säga så! jag är snart 40 friska =)

[Happy ride] Genarp
Jag kan bara tala för mig själv med mina 20 år på nacken. Så jag räknas nog som ung (Det är åtminstone vad jag brukar få höra =D )

Jag sitter nog här för mycket, farligt när man kan svara såhär direkt =O

/B - Som snart måste göra sig vacker inför kvällens eskapader

[Happy ride] Genarp
det e ju gött, nu är vi ett gäng igen!

vad säger ni, nu när det börjar bli vår o lite varmare, ska vi starta upp ett gäng som kör t.ex tis, tors kvällar? (eller vad som er passar bäst). hade varit trevligt med lite gemensam vecko cykling tycker jag ifall

[Happy ride] Genarp
Hej!
Har följt den här tråden och hoppats kunna dyka upp imorgon. Får stryka det nu, kommer inte att hinna. Får bli en annan, nästa?, gång. Sugen också på pannlampstur, såg inte förrän efteråt att det kördes nyss.

Är annars 36, mest landsväg men sen i somras också MTB, bor i Dalby. Vill lära mig hitta bättre i skogarna här runt.

Blir en svettsession på trainern nu istället.

[Happy ride] Genarp
kanonjon skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej!
> Har följt den här tråden och hoppats kunna dyka
> upp imorgon. Får stryka det nu, kommer inte att
> hinna. Får bli en annan, nästa?, gång. Sugen
> också på pannlampstur, såg inte förrän
> efteråt att det kördes nyss.
>
> Är annars 36, mest landsväg men sen i somras
> också MTB, bor i Dalby. Vill lära mig hitta
> bättre i skogarna här runt.
>
> Blir en svettsession på trainern nu istället.

Då finns det minst tre happyiter från Dalby...

[Happy ride] Genarp
Underbart att vara ute igen! Får definitivt göra om det igen.

Såg ett helt gäng cyklister dundra förbi när jag väntade på bilen. Happyiter måhända?

/B

[Happy ride] Genarp
Pampero skrev:
-------------------------------------------------------
> Underbart att vara ute igen! Får definitivt göra
> om det igen.
>
> Såg ett helt gäng cyklister dundra förbi när
> jag väntade på bilen. Happyiter måhända?
>
> /B

Ibland så cyklar en del danskar i området. Dom kan vara rätt många.
Får cykla en annan gång. Barnkalas och jag har ingen kedja hemma.

[Happy ride] Genarp
Efter att ha pillat med bromsarna efter söndagens bromskrossartur upptäckte jag att den ena klosshållaren på min XTR frambroms var rent uppsliten i metallen, allt detta för att klossen slitits ner helt =O

Jag kanske lyckas återkomma med bild när jag fått igång kameran.

/B - Som nu önskar att han hade skivbromsfästen på ramen

[Happy ride] Genarp
Inte utan att man är lite sugen. Har efter förra turen beställt nya bromsklossar som borde komma innan till fredag, passade också på att beställa ett riserstyre och några slangar, och ett nytt växelwireset så jag kanske slipper växla upp/ned två ggr och en tillbaka för att få rätt växel.

Hade lite flyt sist vi var ute. Kom på söndagen ner i garaget och såg att det var punka på framdäcket. Tog av däcket och hittade en en centimeter lång tagg som satt rätt in i slangen. Det var bra att den satt kvar där så jag slapp fixa punka under rundan =)

[Happy ride] Genarp
Klart man är sugen på lördag, inte helt säker att jag kan dock, dels lyckades jag tömma gaffeln på luft när jag skruvade på fel skruv (gaffelpumpen är försvunnen) och dels ska jag flyga iväg på söndag morgon. Men jag ska se vad jag kan åstadkomma.

/B

Tillbaka
Topp