[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Dem flesta har en GPS som inte är en mobil typ garmin 310xt som jag har eller liknande. Man kan sen lägga upp detaljerade rutter över hur man har kört.

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har gpx filerna till alla turerna som ligger
> uppe i trådan. Skicka ett mail till Jons@jdid.se
> och med vilken eller vilka datum du vill ha så
> skickar jag över dem

Toppen, då ska jag leta mig bakåt i tråden!

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:

> Ang morgondagen så kommer jag nog tyvärr inte
> att hinna. :/

Hur ser det ut på lördag? Går det någon tidig
förmiddagstur. Måste i så fall vara klar till 14.00

[Happy ride] Genarp
Ja, de hänger över vissa grusvägar för att hindra bilar att köra in på dessa. Dock är kedjorna svåra att se då de smälter in mot grusvägen!! Så det gäller att se upp! Har själv gjort en OTB på en kedja o har sett och hört flertalet som har gjort detsamma.
Hade tänkt att fixa lite röda snitslar och fästa på de utsatta kedjorna, men har glömt att göra det :/

[Happy ride] Genarp
En del har råkat ut för uppspända svårupptäckta linor i samband med att djur flyttas mellan betesmarker. Detta kan vara livsfarloigt.
Kedjorna finns (eller finns ibland inte) mellan permanenta stolpar så det finns möjlighet att upptäcka dem. I regel så är dessa kedjor uppe, men tas ibland ned i samband med skogsarbeten och jakt.

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
> Kommer vara på plats i genarp på tisdag.
> Kommer köra på bra, bitvis tävlingstempo.

kanske joinar, vilken tid är det som gäller?

[Happy ride] Genarp
Måste passa på att fråga nu.

Finns det markerade stigar i Genarp? Kan man som cyklist köra en runda utan GPS och tidigare erfarenheter av Genarpsstigarna?

[Happy ride] Genarp
Skåneleden finns markerad, men annars inget. Det finns en liten slinga som heter 'unos runda' med start och mål på parkeringen om man vill ta en lugn o kort tur.

[Happy ride] Genarp
Finns även en blå slinga som passerar The Lodge och (har jag för mig) ansluter till Skåneleden i närheten av Klinten (där Skåneleden delar sig mot Veberöd respektive mot The Lodge). Man brukar cykla den blå leden mot The lodge.

[Happy ride] Genarp
Finns en blå led som går från the lodge och runt rommeleklinten. Ingen lång rund och relativt svår på sina ställen. Men rolig ändå :) Annars kan man utgår från the lodge, cykla halva blåa rundan upp till klinten, sedan vika av ner på skåneleden som tar en ner till häckeberga området.

[Happy ride] Genarp
Hej

Jag hade tänkt försöka dyka upp imorgon vid 19. Är dock inte tränad för tävlingstempo, men kan försöka hänga på så gått det går och sedan släppa.

[Happy ride] Genarp
Tack för idag grabbar. Tyvärr dröjer det nån dag innan gps kartan kommer då jag inte har till gång till min dator.
Vi lyckades skrapa ihop ifall 25,3km idag och en punktering.

[Happy ride] Genarp
Tack själv!

Det var riktigt kul och min gamla cykel hänger med OK, är det inte mer som går sönder än en innerslang får man vara nöjd. Tack för hjälpen med lagningen!

[Happy ride] Genarp
Det var det jag sa till dig senast vi var där Airbin. Om du hörde det, jag låg en bra bit bakom dig :)

Kanske hänger med för första gången på tisdag dock har jag ingen kondis så jag halkar antagligen efter. Men det löser sig!

[Happy ride] Genarp
Dagens slinga.
28,3km
Minaaktiviteter2011-08-09.jpg

och förra tisdagens enligt önskan
Distans: 25,5km
Minaaktiviteter2011-08-02.jpg

[Happy ride] Genarp
Min runda blev ju tyvärr lite kortare :) läppen är rejält svullen och höger framtand värker. Men det är sånt som går över!

Men den lilla stund jag var med var trevligt!

Senast ändrad:
[Happy ride] Genarp
Nån som ska cykla Genarp imorgon söndag 14/8? Jag är sugen på ett riktigt hårdpass som övning inför Snapphaneturen nästa söndag. Egentligen vill jag nog åka upp till Hässleholm o cykla Snappphane men Genarp får duga :)

[Happy ride] Genarp
Tänkte ta mig ett långpass (3-4h) ute på Romeleåsen imorgon, laddar också för Snapphaneturen.

Planerar att dra ut dit runt 12 snåret och har inget emot sällskap (och nej, jag skriver inte det här inlägget nyss hemkommen från krogen ;)

//B

[Happy ride] Genarp
Jag kommer att finnas på plats på tisdag, 1800 och 1900 igen. Dock kommer jag att börja 1800 o dra nån mil i snabbt tempo för att sedan möta upp på parkeringen igen 1900.

[Happy ride] Genarp
Siktar på att vara där kl 18, kör gärna några mil i snabbt tempo (eller så snabbt jag klarar iallafall ;) Var därute häromdan och det är lerigt, förbannat lerigt...

Tillbaka
Topp