[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Jag cyklar på Skåneleden till Genarp och följa några andra stigar. Det tar kanske 2 timmer runt. Jag brukar cyklar tillbaka till Lund förbi Torna Hallestad ich genom Skrylle.

[Happy ride] Genarp
okej! jag e på! 8:30 ute vid knivsåsen! jag kommer från hällestad cyklar via borelund och gamla väg 11... så ses vi vid hållplatsen!

kul!

//Alvar

[Happy ride] Genarp
"Uno" skällde på en ryttare idag, frågade varför hon inte red på ridskolan. :D

Annars var det skönt i Genarp idag, blev en fikatur med besöket från utsocknes. Lite regn här och där men inget som störde.

[Happy ride] Genarp
Tjenare!

Ett tag sedan jag var ute i skogen senast. Två söner och en helad rygg senare vill jag ut på alvar igen. Eftersom jag bor i Dalby är det inte så långt till "the Lodge" osv.

Jag har dock fnulat på att även snika på de lokala skryllespåren. Ja, jag vet att det är förbjudet och att det kryllar av joggare mm. MEN inte på natten!
Finns det någon här som har erfarenhet av pannlampskörning på skryllespåren?
Pga besparingar kommer inte ens elljusspåret vara tänt alla dagar=perfekt.

Några tankar om detta?

//P

[Happy ride] Genarp
Att köra MTB på löparspåren i Skrylle är väl rätt meningslöst (då kan man ju lika gärna cykla på cykelvägar), men det finns ju andra stigar i skogarna däromkring, t ex romundsspåret/myrstigen/vilse-stigen (det vitmarkerade norrut vid stenbrottet): medurs rekommenderas, och lite blandade stigar nere vid dammarna där. Söder om joggingspåren, delar av Skåneleden och i bokskogen ner mot badet i Dalby finns ju också fina lite fina stigar, samt "hundspåret" och stigar ut mot billebjär till (grön/vit). Iofs lika förbjudet (varenda j*kla träd i Lunds kommun är ju naturreservat med standradformuleringen "cykling är endast tillåten på särskilt anvisade vägar") men mindre risk att reta upp joggare.

Det finns ett gammalt spår på stigoteket som kan vara bra inspiration.

[Happy ride] Genarp
Jag måste hoppa genarps rundan imorgån = för jobbig praktik..
Men om någon vill hänga med i bokskogen skrylle måryd så vore det kul!
Någon som vill?

[Happy ride] Genarp
blev en liten tur idag ändå. fick tyvärr avbryta pga dumma flygfän som absolut skulle in i mitt vänstra öga.3 flugor på 10 min...halvblind fick jag hojja tillbax till genarps ip för att knyta ihop en liten slinga ifall..
MinaaktiviteterGenarp2009-09-01.jpg ht=404

tanken var ju att slänga ihop en slinga som var ca 4mil, här är två av dom ifall..

[Happy ride] Genarp
lundatok skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag fick tips om dessa glada herrar, som jag
> hojade med förra veckan. Dom håller till i
> Södra Sandby:
> http://vevkraft.webs.com/apps/guestbook/

Dessa glada herrar (mig inräknad tre ggr) håller till i Skrylle men inte på löpspåren utan allt går på småstigar och grusväg. Rätt ok runda men med en del lyft över staket osv.

Några av rundorna är upplagda i gästboken.

[Happy ride] Genarp
någon som är sugen på en liten tur ikväll? fick lite nya däck idag. :)
fick även höra att någon annan i genarp hade oxå beställt utav CRC .. någon här? ;)

Tillbaka
Topp