[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
hah, jadu, har en runda på g, tänkte testköra den idag (OM jag får på mina nya däck...)
Lyckades med konststycket att smälla en slang när jag knådade däcket så att det skulle hoppa upp..BLAM! ny slang nya försök, men nu är mina tummar uppslitna, ska söka på happy efter lite råd.

ang turen, första delen av turen körde jag i förregår 2mil rätt exakt, så 4mil ska inte vara ngt svårt, då jag har hållt mej nästan enbart omkring risen

[Happy ride] Genarp
Du har verkligen inte tur med slangar ;-)

Hoppas du far ihop en bra runda. Jag ar pa nasta helg, om jag hinner hem.
Annars tar vi en kvall i veckan efter.

[Happy ride] Genarp
heh, nä, slangar är inte min grej.. ska kanske köra ust istället? ;)
om du hinner hem säger du? är inte cyklingen till din belåtenhet där? :) (eller så är det precis vad den är o du vill inte åka hem? )

[Happy ride] Genarp
Na, cyklingen har har jag inte ens hunnit prova.
Man maste ta sig en bra bit fran stan. Jag har inte haft mojlighet att sticka sa tidigt fran jobbet an.
Men jag ska forsoka ta mig till Bromont Bike Park till helgen, det verkar riktigt bra dar.

[Happy ride] Genarp
Halå Halå!
Undrar om någon här har förslag på var man kan få tag på en bra detaljerad karta över områdena runt Genarp, gärna lite utanför också. Har varit på Glerups i Lund och kollat, men deras utbud var inge vidare och det som fanns kostade nästan en halv tusing, FÖR EN KARTA! men jag vet inte kartor kanske är så dyra, har aldrig köpt en förut.

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
-------------------------------------------------------
> så, någon annan som ska med i morrn då?
> om ingen annan kommer, så hade ja tänkt att
> hänga med MTC, för att se vad dom går för.

jag ska hålla kæft, det regna och var allmænt kallt och långsamt idag. sabba mitt vevparti med, skitskøn terræng gilla uppførsbackarna! verkar vara bra -xc åka dær.

Senast redigerad av en moderator:
[Happy ride] Genarp
Well, tillbax efter en ngt blöt tur..lite segt till en början ö mina bromar tyckte inte om det blöta vädret. Gps logg kommer senare.
Men för min del blev det 4,2mil
[edit: GPS bild]
blt.jpg ht=562

[Happy ride] Genarp
nä, det känns inte så bra heller, har liksom ont i mellangärdet när man tar djupa andetag, min gissning baserat på internet, så 'kan' det 'kanske' vara nån virus infektion dvs början på en lugninflammation.
känns dock lite bättre idag än vad det gjorde igår, så vi får se. Jag får sitta o rita ut en fin tur på en karta istället o föreställa mig turen :)

[Happy ride] Genarp
HP skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja, om jag inte ska köra spinning i rosa
> kläder... ;-)

Hahaha, kunde tro att du förlorat ett vad... ;)

Och nu har token läst rätt tråd...

[Happy ride] Genarp
okay, jag kan tyvärr inte på onsdagar då jag tränar annat.
annars hade jag väl tänkt vid 1800 ( eller gärna lite tidigare, då mörkert börjar att närma sig fortare)

[Happy ride] Genarp
nu har jag roat mig en stund.
imed att inte alla stigar finns med på kartan, så blev det lite gissande när jag kladdade.
det finns lite att finslipa ¨på denna monstertur, men lite input hade varit kul!

[Happy ride] Genarp
hah, den blåa hängde bara med :) tänkte rita ut den där lilla snutten som HP visade oss, men kom inte riktigt på hur eller vart stigarna gick.

den är nog rätt lång, skulle tippa på ca 3,8mil kanske?

[Happy ride] Genarp
Förökte rita in en liten variant på vägen bort till jävan. körde lite på känn i paint.

ska ta på mig mörkergogglesen och ut och logga med GPS'en någon dag.

hur är rundan söder om "vägen" dvs ner om sjön. är det mycket grus på den

Bilagor

• full.jpg
    full.jpg
    90.2 KB · Besök: 31
[Happy ride] Genarp
ja desverre är den söndra slingan rätt mkt grus, doc så finns det några riktigt fina stigpartier som man bör ha med :) (jag har nu gjort 3 olika rundor o kan inte bestämma mig vilken jag ska köra på ;) ) tänkte som sagt köra en tur ikväll, då blir det en variant på denna, men där den södra delen inte lika stor och inte är på så mkt grus, utan försöker lägga så mkt som möjligt på stigar

[Happy ride] Genarp
gpsw.jpg ht=565
MinaaktiviteterGenarp2009-09-08Hjd-Tid.jpg ht=435

körde 2/3 av den planerade turen idag. phu 41,6km (ink mina 10km transport till genarp). fick skippa toppbestigningen o den delen där uppe. vet inte riktigt hur pass tillförlitlig gps'n är på höjdmeterna, men man kan kanske få en känsla utan banprofilen? mkt upp o ner ifall :)

Tillbaka
Topp