[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Hehe, så blir det med kokos-drinkar och 40-gradig värme! Vi härdade nordbor är snart på språng igen ;)
Aha, nice! Ska skaffa nån sån, verkar farligt smidigt.

[Happy ride] Genarp
såhära i kalla sverige tycker jag att en film sitter fint!
surfade runt lite o hittade denna som farmboydavy har gjort, stört skön film!
Nice work George!

[Video]

[Happy ride] Genarp
Vi var ute och slirade igår, halare än det var i vintras på snön... tyvärr blir det tråkigt att köra på det underlaget då tempot blir löjligt lågt..

[Happy ride] Genarp
trevligt! var riktigt sugen idag, men låg under bilen istället och mekkade koppling och växellåda :)

hur funkar klockan sex för er på tisdag?

ps. kul att se lite mer aktivitet i tråden!

[Happy ride] Genarp
maxRoute.png ht=462
1-Forest.png ht=462

I was out in the forest yesterday. in the end I did 90km as I cycled from Lund and back then my wife wanted me to go biking with the children afterwards. I am a bit tired today! Trails were pretty dry and fast and saw a dead wild boar that had been run over next to Dalby stenbrott.I would be up for a ride in the week if anyone can give me a lift from Lund or if I organise it far enough in advance to get a car. (Jag har ingen svensk tangent bord med ä, ö etc)

Oh Glad you liked the film too. :)

Senast redigerad av en moderator:
[Happy ride] Genarp
I will write both in English and Swedish to be sure not to offend anyone. If it is only your keyboard that's not from Sweden, please tell me and I can write only in Swedish later on :)

You can ride with me from Lund next week. If you just can get up to Delphi we'll throw your bike in the car on top of mine. Just check this thread for when we're going.

Jag skriver både på engelska och svenska för att vara säker på att jag inte förolämpar någon. Om det bara är ditt tangentbord som inte är från Sverige, var snäll och säg det så kan jag skriva bara på svenska i fortsättningen :)

Du kan åka med mig från Lund nästa vecka. Kan du bara ta dig upp till Delphi så kan vi slänga in din cykel ovanpå min i bilen. Håll bara utkik i tråden efter när vi kör.

Resten av er hoppas jag se ikväll på IP kl 6 :)

/ Love

[Happy ride] Genarp
Är detta något som sker varje vecka, eller när känsla faller på? Skall börja plugga i Lund nu till hösten nämligen och hakar gärna på vid tillfälle. Skall som tidigare nämnt bara få ihop cykeln också (=

[Happy ride] Genarp
Naaaaaaaajs! Jag vill köra veckoligen sen också. Skriver mer ikväll eller imorgon.

Jag tar med en kille vid namn Cedric som jag försöker inviga i mtb-sporten också! Vi blir ett helt gäng :)

/ Love

[Happy ride] Genarp
Tack för idag! sitter o latar mig i soffan med värkande ben :)
Här kommer dagens tur.

MinaaktiviteterGenarp2010-05-11.jpg ht=373

MinaaktiviteterGenarp2010-05-11Hjd-Tid.jpg ht=435

Inte lika brant idag.
Total distans 2,8mil

[Happy ride] Genarp
Hehe, går det hårt åt semesterbenen? :D

Riktigt härlig cykeltur, inte så tekniskt men fina ställen, underbart väder och trevliga människor!

/ Love

[Happy ride] Genarp
Jag kommer köra en sväng imorgon tidig kväll med flickvännens far som kommer och hälsar på uppe ifrån Östergötland, om det inte regnar. Häng gärna på om du vill Jöns, om du hinner och så. Kan inte vara så exakt med tid dessvärre.

Jag kommer plugga ganska hårt hela helgen men känner jag mig pigg i benen på fredag är jag kanske inte omöjlig.

/ Love

[Happy ride] Genarp
Eftersom jag tror jag såg ett par av er idag klockan 14.10 (själv såg jag nog dessvärre lite mer amatörmässig ut utan riktiga skor etc.) så tänkte jag bara höra om ni kör regelbundet eller om det är lite när "andan faller på" som är gäller?
Själv är jag nog mest intresserad av att snurra runt på helgen eftersom det är svårt att hinna på veckorna....
.
.
CylingiGenarp2.JPG ht=544

[Happy ride] Genarp
Med den där sportiga hojen ska du nog inte ha några problem att hänga på oss grabbar med "riktiga skor" :)

För tillfället är det lite "när andan faller på" men vi vill gärna styra upp så vi har 2-3 pass i veckan varav ett i alla fall på helgen. Men jag känner att jag inte kan vara någon draghjälp nu tyvärr då jag snart åker hem till östergötland ändå och stannar där över sommaren. Men jag ska göra vad jag kan för att hjälpa till styra upp lite mer regelbundna träningar när jag är tillbaka här i höst. Men det kanske ni redan har fixat tills dess! :)

Sadelvinkeln ser absurd ut, hur kan du åka så? :)

/ Love

[Happy ride] Genarp
Du får kanske ta fram vattenpasset och kontrollera den sadeln ja, metscore =)

Jag är från Kristianstad, här är det inte många som drar ihop några rundor, kommer nog testa genarp någon gång i juni eller så...efter tentorna...

[Happy ride] Genarp
jag hoppas på cykling varje tisdag och ev torsdagar.
Här kommer ifall dagens tur, en väldigt trevlig sådan om jag får säga det själv.
Synd att jag hade tid att passa, men nästa gång får vi köra en 'heltur' !
MinaaktiviteterGenarp2010-05-14.jpg ht=377

MinaaktiviteterGenarp2010-05-14Hjd-Tid.jpg ht=435

Distans: 27km

[Happy ride] Genarp
Kul att höra att det finns hopp för en amatör att hänga på en sväng.

Sadelvinkeln ja. Ja, jag får en hel del kommentarer om den. Dock när jag har den i vanlig (läs vågrät mode) så får jag champagnebubblor i mina ädlare delar efter blott 10 minuter. Antingen så är jag felkonstruerad eller så borde jag börja sälja "kalasbubbel" på flaska istället för att jobba som ingenjör. Nå, med denna galna vinkel så mår armarna sämre men allt mellan naveln och låren bättre.
Har någon en bättre lösning på problemet så tar jag gärna emot den. :-)

@wiknil: Jag utgår från södra Lund (c:a vid Skatteskrapan)

[Happy ride] Genarp
@Love: Alldeles säkert. Har beställt en bättre cykelhållare (Thule) till bilen så att jag kan slänga billighetshållaren och få med mig fler cyklar. Tyvärr har jag ingen möjlighet att åka på tisdagar. :-(

[Happy ride] Genarp
Gaah! Det är absolut inte en plåga att sitta och läsa i tråden i väntan på att mina sista cykeldelar skall komma. Den står där i ett hörn och ser ensam och ledsen ut. Förhoppningsvis är allt hopskruvat och klart fram till helgen.

[Happy ride] Genarp
Japp.
Jag ska försöka vara i tid, ska besiktiga min bil kl1700 i Lomma, så jag hoppas att allt flyter på bra. OM det skulle vara något så är mitt nummer 0708-605997.

Tillbaka
Topp