Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Tack för trevlig runda igår. Det blev någon liten ny stig och någon "baklänges" och lite "ickestig" mot slutet. Ca 24km från IP och tillbaka enligt den något oprecisa gps-mobilen...
Tillbaka efter 3.2mils vandring på 2.5 dagar på skåneleden med 20kg på ryggen.. Söderåsen ÄR kuperad! :)
Jag hade tänkt att dra en tur på tisdag. Någon som vill hänga på?
ja det var inget planerat ikväll igentligen, men jag blev så sugen :)
Jag hade även tänk att köra lördag morgon, antingen i Genarp eller med MTC i bokskogen
min bakväxel är paj!! var ute på en testrunda igår, och då vred sig en axlen(där de två kugghjulen sitter) inåt och går nästan emot ekrarna nu. kanske får byta hela kittet, men då är nog min sässong slut...
Det är inte så att ditt växelöra är snett o därav anledningen till att den hälsar på dina ekrar? det är oftast örat som viker sig. ställ dig bakom cyklen, kolla på växlen, den ska inte luta innåt. gör den det, montera av bakväxlen, kolla på örat. Går oftast att se att det har blivi böjt o lutar.
vad är örat i hela delen? ,, den delen där de två kugghjulen är lutar snätt innåt, undrar nu vad det är som är fel?? för kugghjulen rullar och då är nog inte metallen böjd, right?
Örat är den delen där bakväxlen sitter fast i ramen. Om örat är snett lutar hela växlen åt det hållet örat är böjt på.
Förövrigt så blev det en svettotur idag.
ca 3mil på 1h 30min, det får jag säga att jag är nöjd med! Medelhastighet på ca 20km/h, det börjar att ta sig!
Jag stannar nog hemma i morgon, känner att jag tyvärr måste lägga tid på annat :(
Men på tisdag är det dags igen! O vad sägs om att köra en 10milare nästa helg?
var bor du någonstans? det är ju 150 meter högt! :O
ska kolla hela delen imorgon, fast nu är det ju så att man aldrig minns hur den såg ut när den var ny! svårt!
det ser ut som om örat är lite böjt innåt, men bara lite. men ska ta hela delen in till cyckelcity på måndag o se vad dem säger... det är ju svårt det här! :(
Inför bockstensturen som är en långloppstävling, dvs 10mil. Man måste känna hur det känns att sitta i sadlen så pass länge, samt veta hur mkt energi man vill ha.
Vet inte om Henrik ska med, har inte hört ngt ifrån honom, det sista jag hörde så var han lite krasslig.
Vad innebär sjöboturen? Får man ev hänga med? Är det den 1/8 vi snackar om så krockar det med en tävling men det är inte värre än att jag ev får fundera på vad jag känner mest för.
ja det blir den 1/8, vilken tävling är det då?
Sjöboturen är en slinga som går ifrån Genarps ip till Sjöbo och tillbaka igen ( drygt 9 mil).
Det är bara att hänga med, alla är välkomna.
Jag kommer inte men kör gärna lång runda en annan helg. Har beslutat mig för att köra dansktävlingen. Måste vänja delar av kroppen att cykla länge inför Bockstensturen.
Det går till så att man kan varva senast 44.59 respektive 89.59 och sedan fullfölja det varvet.
Om man varvar efter 45 min resp. 90 min så har man då gått i mål och får den slutttiden på det antal varv man kört. Flest varv på kortast tid vinner sedan.
Sedan brukar det vara utlottning av priser bland alla deltagare. Det brukar vara mycket fina priser på utlottningen i Danmark. De tre bästa i varje klass får gå upp på pallen och får något symboliskt pris (i Danmark typ vingummi eller flaska vin).
Skulle gissa på att varvet tar 25-30 minuter att köra.