[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Men du, då hänger jag gärna på om det går för sig. Samåkning eller ses där? Mitt tel 0709-56 20 22. Är det "The lodge" som är lodgens officiella namn?

/Richard

Senast ändrad:
[Happy ride] Genarp
Väntar på nya skor (mina gamla gulblå Shimano har försvunnit spårlöst i någon flytt) - sen tänkte jag också börja följa med ut. Har ju aldrig kört i Skåne eller Genarp så det ska bli spännande (på tal om att ligga sist).

[Happy ride] Genarp
Du har ju 907 inlägg - hur kan du vara novis?! :)

Mycketvillhamer skrev:
-------------------------------------------------------
> App, app, app, sistaplatsen har jag som novis
> redan reserverat :)

[Happy ride] Genarp
tarkovskij skrev:
-------------------------------------------------------
> Du har ju 907 inlägg - hur kan du vara novis?!
> :)
>
>
> Mycketvillhamer skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > App, app, app, sistaplatsen har jag som novis
> > redan reserverat :)

Novis i mtb-spåret, inte lvg :)

[Happy ride] Genarp
Ah, jag kanske ska passa på att fråga innan jag gör något dumt.

Jag funderar på att göra om min XC till 1x9, 32(ev 34)-11/28 - passar det för Genarp/Skrylle/Skåneleden och andra skogar här i krokarna, eller kommer jag vilja ha ett större drev till slut?

[Happy ride] Genarp
Jag kör 32 fram och 11-34 bak. Vill inte ha högre men skulle gärna vilja ha det lite lättare i vissa uppförsbackar. Är kanske mest bristande benstyrka som ställer till det iofs :)

[Happy ride] Genarp
Jag kör samma som Mani, dessutom har jag en lillklinga fram jag kan smyga ner på när jag är trött i benen. Jag skulle inte klara tyngre utväxling men du har säkert starkare ben än mig.

[Happy ride] Genarp
Hmm, spännande med lillklingan (även om jag håller med föregående talare).

Mani: kör du styrare och guards?

Rabbit: kör du bash?

Fasen, jag måst bestämma mig.

[Happy ride] Genarp
Jag kör 3 klingor fram, men den största är oanvänd. Har faktiskt funderat på att byta ut den till bash. Egentligen ville jag nog mest säga att 11-28 är för litet bak, för mig iaf.

[Happy ride] Genarp
I Genarp tycker jag man behöver något typ 27 fram och 34 eller 32 bak. Känns tungt på en del ställen med 32/34.

I Bokskogen/Bökeberg räcker det bra med 32/28. 39/36 (eller 34) känns perfekt där om man skulle köra 1x10.

[Happy ride] Genarp
Haha! Jag tror dig. Dock är den enda sportsliga chansen för mig att få någorlunda längd på slingan att följa Skåneleden (som f.ö. bjuder på ganska trevlig cykling) då jag inte hittar så bra.

[Happy ride] Genarp
Varför köra singelklinga fram? Kör 2x10 nu och det är nog det ultimata. Byt kassetten till 11-36 så täcker du 80% på en 42kuggare fram och har en lilling att plocka fram när du trycker uppför downhillspåren.

[Happy ride] Genarp
Om det är någon från Lund som ska på en lättare tur (typ) i Genarp eller så i e.m/kväll så är jag nog på och liftar gärna.

Är det förresten någon som har erfarenhet av att ta cykel på skånetrafikens bussar? När jag läser detta så verkar det som att det ska gå bra i mån av plats vid alla avgångar under sommaren: http://www.skanetrafiken.se/templates/InformationPage.aspx?id=30624&epslanguage=SV

[Happy ride] Genarp
@Wiknll det är en 44-11 9 delat, räknade själv. Klart jag skulle kunna toppa över 50 km/h om jag visste att det inte fanns någon chans att jag skulle krocka med en joggare runt nästa hörn.

Får ta en tur i Skrylle igen typ midsommarafton klockan 15:00 :-)

Senast ändrad:
[Happy ride] Genarp
Nu är det äntligen dags!
På tisdag smäller det! Jag är nästintill ok och tänker därmed köra ett skogspass på kvällen.
Tempot blir däremot inte så högt, men några backar som vi maxxar får nog plats på kartan :)
Ska vi säga 1900 på IP ?

Tillbaka
Topp