[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Hur långt och hårt kör ni?
har precis sparkat igång igen efter ett års uppehåll och de 2 senaste entimmasturerna har inneburit många stopp och andhämtningspauser...

[Happy ride] Genarp
Angående tempo och längd som brukar det variera som Alvar säger. Vi gör e bedömning på plats och såklart kör vi så att alla kan hänga med. Även vi blir möra :)

[Happy ride] Genarp
Om jag får loss de djupt cementerade tummarna ur dajmkrysset o byter dubbdäcken på stålhingsten mot något mer sommaranpassat, kan eventuellt jag också dyka upp. Första gången denna säsong i så fall ...

[Happy ride] Genarp
Hej...

Om det är någon som kör från Lund och har plats för extra (men snäll) cykel och cyklist så följer jag gärna med! Kan bjuda på glass chippa in till bensin som resersättning. Jag bor på Arkivgatan men kan givetvis cykla dit bilen står parkerad.

Om ingen kör från Lund, utan ska krångla sig dit med buss istället - så följer jag gärna med där också.

[Happy ride] Genarp
Åh, grymt! Ses där 08:40 då.

Boogan skrev:
-------------------------------------------------------
> tarkovskij: Du kan komma till ica satelliten vid
> 20 i så kan du åka med mig!

[Happy ride] Genarp
Fan så kul det var! Men nu är ben, kropp och själ i möraste laget. Men för att vara första riktiga turen på en herrans massa år så är jag över förväntan nöjd. Ser fram emot framtida.

[Happy ride] Genarp
Vilka egenskaper ger plus åt skryllekontot?

alvar skrev:
> Eventuellt är jag på igen, är ganska sugen på
> en skrylle runda...

[Happy ride] Genarp
Skrylle har mer teknisk terräng, och är lättare att ta sig till. Men genarp är större och har färre joggare. Jag kommer på tisdag, tar skrylle någon annan dag.

[Happy ride] Genarp
Jo jag har märkt det. Cyklade av nyfikenhet dit för nån månad sedan varpå en naziguy anklagade mig - prior intent - för att cykla på förbjuden mark. Märkligt och lite ovänligt tyckte jag.

Dirty_rider skrev:
> Snabba fötter så att du kan springa med hojjen
> runt, då mkt av skrylle är cykelförbud :)

[Happy ride] Genarp
Om så, så borde de ju åtminstone dra en mtb-slinga där - eller främja liter mer alternativa motionssätt än till fots (inkl. klättring och lite sånt).

Jag har dock bara sett grusvägarna/elljusspåren och de verkar ju föga inbjudande - men det kanske vilar andra typer av spår om man känner till området bättre.

[Happy ride] Genarp
Tack för en trevlig tur idag grabbar.
Här är slingan.
Minaaktiviteter2011-07-192.jpg

~20km
För mig blev det 74km totalt idag :)

[Happy ride] Genarp
Blev en tur idag också, 25,7km avverkades i ganska högt tempo, tror vi snittade runt 15km/h i skogen.
Minaaktiviteter2011-07-26.jpg

Ang torsdag så jobbar jag på dagen för att sedan gå på begravning, så jag tror inte det blir någon Genarps cykling för min del,tyvärr. :(

[edit]
Fast, ja kanske.. Kanske kan komma loss på kvällen om du är sugen. Men lovar inget, skriver här igen i morrn kväll.

Senast ändrad:
[Happy ride] Genarp
Tja!

Skulle man kunna få tillgång till ett riktigt flygfoto av din tur, har svårt att se hur Ni kör på den vanliga kartan :)

// Calle

Dirty_rider skrev:
> Blev en tur idag också, 25,7km avverkades i
> ganska högt tempo, tror vi snittade runt 15km/h i
> skogen.
>
>
> Ang torsdag så jobbar jag på dagen för att
> sedan gå på begravning, så jag tror inte det
> blir någon Genarps cykling för min del,tyvärr.
> :(

[Happy ride] Genarp
Tack! Jag får helt enkelt luska vidare i terrängen nästa gång jag är där :)

Tack för hjälpen!

// Calle

Dirty_rider skrev:
> Blir ännu värre med satelitbild :/
> Funkar denna bättre?
> http://www.geting.se/viewimage/image/313649-Genarp
> idag.jpg
> Jag försöker köra varje tisdag och ev tors
> eller helg. Jag brukar skriva här i tråden när
> jag kör i god tid innan så att man kan hänga
> med.

[Happy ride] Genarp
Dirty_rider skrev:
> Jag försöker köra varje tisdag och ev tors
> eller helg. Jag brukar skriva här i tråden när
> jag kör i god tid innan så att man kan hänga
> med.

ok, fint, då håller jag koll här då!

Senast ändrad:
[Happy ride] Genarp
Jag har gpx filerna till alla turerna som ligger uppe i trådan. Skicka ett mail till Jons@jdid.se och med vilken eller vilka datum du vill ha så skickar jag över dem

[Happy ride] Genarp
Som ny cyklist här på fora't. Hur använder ni alla varandras kartor/rutter som läggs ut här på sidan. Skriver ut papperskopia, avancerad cykeldator, extern gps, telefon?

Jag har själv en iPhone och brukar använda RunKeeper och Endomondo när jag springer/cyklar.

Informera mig gärna, då jag skulle vilja testa någon av dessa rutter! ::)

Mvh
Victor

Tillbaka
Topp