[Happy ride] Genarp

[Happy ride] Genarp
Du hittar mycket om cykellampor på:

www.torchythebatteryboy.com

Du kan inte köpa där men det finns en jämförande databas på väldigt många cykellampor.

Jag handlade mina på www.bikelightsuk.com

Vill du ha topnotch så prata med Dirty_rider här inne. Hans egenutvecklade NightOwl är riktigt fin.

[Happy ride] Genarp
Afterwork: MTB team up

Snön håller på att smälta och det börjar bli dags att samla motivation för stigarna. Afterworken är ett tillfälle för att snacka ihop sig med folk och dela med sig av ambitioner får våren, och att hitta nya. Syftet är enkelt. Teama upp sig med likasinnade, för kommande happyrides eller annan träning/äventyr.

Plats (i Malmö) meddelas senare. Tänk klassiskt afterworkställe med burgare osv.

Två tider gäller som alternativ. Det med bäst uppslutning gäller.

Onsdagen den 6e Mars klockan 19.00

Måndagen den 11e Mars klockan 19.00

Anmäl (via PM) vilken dag och ev. om specialkost är aktuellt.

1 MARS ÄR SISTA ANMÄLNINGSDAG

Senast ändrad:
[Happy ride] Genarp
Våren närmar sig med stora steg, snön är borta o benen skriker efter uppmärksamhet.

På sön 1300 tänkte jag köra en liten tur. Häng på!
Förövrigt så kommer jag nog börja köra tisdagar 1800 och ev torsdagar 1800!

[Happy ride] Genarp
metscore skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tänkte hänga med på söndag klockan 13.00
> men eftersom jag ska på fest på lördagen så
> är jag kanske inte bussnabb.... :-)

D_R har i andra medier annonserat morgondagens tur som "för fetton som har spenderat vintern på soffan". Nu vet jag inte om du känner igen dig i det eller inte, men det ska nog inte bli alltför hårt i alla fall :)

[Happy ride] Genarp
He he he... Nä, nåt "fetto som har spenderat vintern på soffan" känner jag inte igen mig i. Däremot så har det nog inte blivit mer cyklande än de 4 km som man kör till jobbet varje dag och det går ju inte att jämföra med att ligga och jaga D_R i skogen... :-)

[Happy ride] Genarp
Tack för idag grabbar. Vi lyckades skrapa ihop 33km trots felnavigering (konstigt att stigen bara tog slut sådär ;) ) Det blev riktigt tungt i benen de sista kilometrarna o magen ska vi inte snacka om.. :)

Bilagor

• Mina aktiviteter 2013-04-07.jpg
    Mina aktiviteter 2013-04-07.jpg
    58.6 KB · Besök: 35
[Happy ride] Genarp
Som boende i byn kan jag nämna att där är mycket bil och villainbrott i byn. Dock har aldrig hört om något inbrott vid idrottsplatsen. Förmodligen för att där konstant är mycket folk i rörelse. Men lägg inget värdefullt i bilen så slipper du bli den första jag hör om som haft inbrott i bilen där.

[Happy ride] Genarp
Kan man hänga med på era rides om man kör cross eller kör ni stigar med för mycket stök? Körde helstel mtb där ute för typ 2år sen och fick en 2mil stig, men som sagt finns väl värre delar so. Jag inte åkte på.

[Happy ride] Genarp
Generellt kan man nog säga att rundorna inte brukar vara cross-anpassade. Få av oss som cyklar där har grusvägsintresse och stigarna som väljs är ofta ganska knixiga även på en MTB. Därmed inte sagt att det inte går att få ihop en fin crossrunda där ute. Jag är alltför svagt insatt i vad man klarar av och inte på en sådan cykel för att kunna ge något klart besked om var det kan vara lämpligt att cykla, men det finns helt klart lätta fina stigar i Genarps-området också.

[Happy ride] Genarp
Är på jobb i Lund v 16. Har med min Stumpjumper. Tänkte höra om någon/några att hoja stig med i Genarp. Känner ej till stigarna bara hört talas om Genarp. Tacksam för tid plats. Ingarö.

[Happy ride] Genarp
Ingarö skrev:
-------------------------------------------------------
> Är på jobb i Lund v 16. Har med min Stumpjumper.
> Tänkte höra om någon/några att hoja stig med i
> Genarp. Känner ej till stigarna bara hört talas
> om Genarp. Tacksam för tid plats. Ingarö.

Hur länge är du kvar?

[Happy ride] Genarp
Är det någon här som tänkte köra imorn tisdag? Jag är rookie på era happyrides, men hade varit kul att köra ihop.
Det ska ju bli varmt o soligt..kom igen nu!

Tillbaka
Topp