[Happy Ride] - Göteborg, 10.00 Franssons, Lördag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Det blir en lördagstur på ca tre timmar. Vi ska nog hinna med en kort fikapaus också. :-)

Samling vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, 10.00 lördag. Vi ses!

/Leo

Sidan två, det här duger ju inte! Bumpar lite.

Dubbdäck är nog ingen dum idé med tanke på att det ser ut att bli ganska kallt inatt.

/Jonas

Sådär, då har jag avverkat 27km asfalt med nya dubbdäcken. Blir 10km transport till
Franssons imorgon. Schwable rekomenderar 40km asfalt som inkörning så det är nog nära nog.

Syns imorgon, nu skall jag ladda med god mat och en öl! :)

Skulle varit skoj att hänga på men jag kommer inte ifrån förrän tidigast 11.00. Kör ev. en tur i Delsjön själv efter 11.00 och om jag stöter på er så hakar jag på.
//jocke//

Enligt inlägg efter torsdagsturen var isen nästan borta. Leo, vad tror du hur stigarna ser ut där vi ska cykla imorgon?
/Merve, för lat för att byta till dubb...

Pedalritter skrev:
-------------------------------------------------------
> Enligt inlägg efter torsdagsturen var isen
> nästan borta. Leo, vad tror du hur stigarna ser
> ut där vi ska cykla imorgon?
> /Merve, för lat för att byta till dubb...

I onsdags var det en på easyturen som körde utan och det fungerade riktigt bra utom på några korta sträckor med mycket is. Sen var det ju vårväder igår så borde ha torkat upp rätt hyfsat. Jag kan tänka mig att man kommer undan utan men kanske får kliva av här och där.

Jag får se hur pigg jag är imorgon men siktar på att dyka upp. Ska iväg på sen film på filmfestivalen snart..

Riktigt fin tur idag. Bättre väder går det ju knappt att drömma om. Tack för guidningen Leo!

Lite bilder:
WP_000118.jpg

WP_000119.jpg

WP_000121.jpg

WP_000122.jpg

Det såg härligt ut.
Nu till den eviga fråga, dubbdäck eller inte?
Tänkte köra på hemmaplan imorgon.

Körde utan dubbdäck på Vättle idag gick hur bra som helst men vissa ställen får man ta det försiktigt på.

Mikael

Robert skrev:
-------------------------------------------------------
> Det såg härligt ut.
> Nu till den eviga fråga, dubbdäck eller inte?
> Tänkte köra på hemmaplan imorgon.

Vilken härlig vinterdag vi fick! Känns skönt att denna vintern är så mycket bättre än förra som mest var regn och slask..

Underhållande film det där Anders och fräck bil. Såg bekant ut när ni visade parkeringsassistenten på Nordhemsgatan. ;-) Kollade på Merve i Molanders också, kul!

Tack för idag!

/Jonas

Helt fantastiskt före idag igen! :-) Visst fanns det isfläckar, men mycket av stigarna var torra och fina. Dock var det fördel dubbdäck idag gissar jag, men tyvärr sliter det hårt på dubbdäcken just nu. Bra kört alla, tre mil hann vi med ungefär och en helt ny stig också. Vi ses på tisdag!

/Leo

Några bilder från idag:

DSC_0616s.jpg

DSC_0617s.jpg

DSC_0619s.jpg

DSC_0620s.jpg

Jag tog förresten vägen över Härlanda Tjärn istället för grusvägen tillbaka och hörde många barn som förvånat ropade "Titta han cyklar på isen!". Stod ett gäng vad jag gissar var kinesiska utbytesstudenter på bryggan som stirrade på mig som om de såg jultomten när jag cyklade upp på klippan precis bredvid :)

Tillbaka
Topp