[Happy Ride] - Göteborg, 10.00 Franssons, söndag - nu med bilder! :-)

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Ska ju bli lite blötare till helgen, men det blir en söndagstur på ca 4 timmar. Inte helt spikat vart, men vi startar vid Franssons. Samling vid Franssons, 10.00 söndag. Vi ses!

/Leo

Senast ändrad:
Inte missa söndagsturen, ses då! :-) Om så önskas kan det bli fika halvvägs, ta med det isåfall.

/Leo

Jaha, söndag kan passa mina planer åh fika är aldrig dåligt, så det låter som ett vinnande koncept.

Verkar ju bli helt ok väder på söndag, är sugen såklart men får se om man är pigg nog. Lovar inget...

Jag var just ute och körde ca 2 timmar i skogen och konstaterar att jag inte är redo för fyra timmar i happytempo. Jag har även en del jobb som måste göras så jag tar tillbaks tidigare inlägg om att jag kommer.
Jag hänger på längre fram i vinter när jag kommit igång igen.

Kors i taket, verkar som att jag kan hänga på.
Ska bli så jäkla kul att komma ut på två hjul i skogen igen, har mest blivit trainer sista tiden, och knappt ens det.

Ska försöka dyka upp om det inte blir för blött ikväll. Hittade ett hack i gaffelbenet efter torsdagens tur, så det vlir till att plocka fram sommarcykeln igen.

Japp tar enars ben imon och kommer med nyrakade och inoljade ben!

Blir det fika i skogen eller ta med pengar? Kan nog behöva gena till fikat...

Vågar man haka på detta som relativ nybörjare med något tiotal mil i skogen i benen?

Visserligen är inte lokalsinnet sämre än att jag hittar hem igen om det blir för tungt och jag inte alls orkar med.

Jag hänger på :)
Ska inviga min nya dämpare till Gianten, efter 6 haverier och 13 månaders misär så har ÄNTLIGEN tom
Häggs insett att det nog var något fel på förra gaffeln...

//Johan

Jaha, ibland (eller nästan alltid) kommer livet mellan.
Äldsta dottern har feber och den yngsta har simskola, frun är trött och hängig hon med, det måste storhandlas och diverse andra "helgmåsten". Så det är bara att maka på sin egentid... Men så är det.
Jag får klämma in en pannlampetur ikväll istället.
Lite bittert när det är så fint väder, men vad ska man göra?
Och dom kommande helgerna är upptagna. Blir mycket mörkerturer och trainer framöver...
Men jösses vad jag kommer uppskatta den första långa turen i dagsljus sen : )

Tack Leo och co och ffa poolis för ett bra tränings pass med peptalk. Cyklade vidare varvet runt sjön efter jag släppte er och tog de större cykelvägarna tillbaka med sluttid på 2,45. Härligt väder idag.

Peter S

Tack för en himla trevlig tur! Härligt väder och för mig nya stigar. Jag fick verkligen bekänna färg idag. Blir nog soffan resten av dagen ;)
/Mikael

Tack för en mycket trevlig tur som verkligen tänjde på mina gränser både tekniskt och viljemässigt. Första halvtimmen mådde jag nästan illa men sen blev det lättare och lättare :)

Här kommer länk till en GPS-logg för oss som bröt av lite tidigare: http://www.sports-tracker.com/#/workout/Rattnalle/4i02grh3eugghcd1
Tiden stämmer inte riktigt då den låg på en stund i väskan medan jag spolade cykel samt att jag inte pausade under fikat.

Vilken dag, helt fantastiskt väder! Vi cyklade idag runt Rådasjön och det blev en hel del ovanligare stigar som vi inte kör så ofta. Och vilken uppslutning, vi var MÅNGA idag. Hur många får ni räkna på gruppbilden, men siffran 22 nämndes. :-) Bra kört alla, tack för idag! Om en vecka blir det en runda borta vid Finnsjön, med korvgrillning bl.a. Vi ses på tisdag, då blir det kvällstur!

/Leo

Dagens karta finns här: http://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=215477727886721541532.0004b22a81ac33aead725

Bilderna kommer strax...

Här kommer då några mobilbilder, några lite suddiga, borde tagit med riktiga kameran:

DSC_0091.jpg

Dagens gruppbild :-)

DSC_0092.jpg

DSC_0093.jpg

DSC_0094.jpg

DSC_0096.jpg

DSC_0098.jpg

DSC_0103.jpg

DSC_0105.jpg

DSC_0106.jpg

DSC_0108.jpg

DSC_0109.jpg

DSC_0110.jpg

DSC_0111.jpg

DSC_0112.jpg

Jösses vad sliten jag var, undrar om det kan bero på många höjdmeter, 1620 sa min runkeeper

Idag fick man verkligen bekänna färg, bergodalbaneområdet runt Gunnebo går inte av för hacker.
Det och asfalttransporten till Mölnlycke sög mycket energi ur kroppen.
Och förtfarande höstväder med sol o 9-10 + hoppas det fortsätter så ett tag till.

Gerry

Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> Här kommer då några mobilbilder, några lite
> suddiga, borde tagit med riktiga kameran:

Ser att ni stod och väntade på mig (bilden innan fikat) körde dock fel där och kom ut på asfalten. Körde sen upp på herrgårdsvägen där jag väntade på er. Såg plötsligt kön på gänget men missade ånyo vilken stig ni tog när jag körde in i skogen. Ursäkta om ni fick vänta i onödan. Annars körde jag samma sträcka efter sjön som rattnalle och co. Blev ingen fika. Träffade dock en grabb med hakvisir på hjälmen som skulle köra i skogarna runt där ni fikade.

Peter S

Vilken fantastiskt fin dag, man kan inte tro att det är november. Tack alla för en kanontur!

/Jonas

Tack för en mycket fin tur, grym guidning som vanligt! Tror nästa aldrig jag kört nån "leo-tur" när man kört samma runda - imponerande! (dock inte kört så värst många men ändå!)

Kul att jaga Poolis i backarna oxå ;) det var längesedan!
/ Lisa

Tack för en kanon fin runda och gott sällskap. Första gången jag är med och kör från Franssons. Hoppas det blir fler tillfällen. Fina bilder !
Man behöver inte vänta till våren för att hitta känslan att cykla mtb i solsken. Det går tydligen lika bra i slutet av november.
/ Tireless

Tack för en fantastisk fin tur och ett trevligt sällskap!

När vissa cyklade upp för en av de brantaste backarna,
själv gick ja upp, då kom jag att tänka på den här oumbärliga länken till en webcam på
en närliggande topp till mount everest.
http://www.evk2cnr.org/WebCams/PyramidOne/everest-webcam.html

Om det var den här backen vi cyklade upp för är fortfarande oklart... :)

//Johan

Fina bilder i fint väder! Livskvalitet.

Får nöja mig med att beskåda bilder idag. Efter en lite halvjobbig dag med en riktigt gnällig 3-åring så såg jag fram mot ett trianerpass i alla fall (då har man verkligen låga krav).
Men inte ens så kul ska man få ha, utan då går man och sträcker till ryggen då man ska klyva lite ved till eftermiddagsbrasan... Doh! Det har nog gått över tills imorgon efter lite stretch och värme, men det ska tydligen jävlas in i det sista. Så nu får det bli soffläge och fortsatt Happy-surfning. Får sikta in mig på pannlampe-tur med sköna Happysar på tisdag. Om nu inte Ebay-lampan exploderar eller nåt.

Ses!

Vilken tur! 22 glada happyiter och kanon väder, kan det bli mycket bättre?
Benen var "lite" sega sista biten av hängmattorna annars var jag pigg hela turen :)

Fina bilder, var tyvärr inte med men bilderna gläder mig.
Vad glad man blir av alla happy rides, tack för dem Leo!

Tack för en fantastisk tur och trevligt sällskap. Detta var min första via Happy - fler blir det.

Hoppas ingen missuppfattade mitt pustande och stånkande; det är bara ett tecken på glädje och vilja att övervinna gravitationen.

Fina bilder och Film; Leo och Frostic

Fin fin Frostic, kul att "trollskogen" kom med, ca 2 min in i filmen. :-)

/Leo

Tillbaka
Topp