[Happy Ride] - Göteborg, 11.00 Franssons, söndag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Och se, nu det blir en SÖNDAGSTUR! :-) 3-4 timmars cykling i Delsjöterrängen, kan bli en sväng runt Kåsjön på några nya stigar om så önskas eller så kör vi Robin Hood slingorna(grönvita)!? Ta med fika för ett stopp halvvägs, det värmer gott.

Samling klockan 11.00 vid Franssons(korsningen Delsjövägen/Virginsgatan). Och ja, det är skönt med lite sovmorgon, det är ju ändå söndag... Vi ses!

/Leo

Måste tyvärr vänta med cyklingen en tid till då en lunginflamation slagit ut mig.
Ha det "happy" trots väderutsikterna så ses vi om en vecka eller två.

//Gerry

Lite OT, ULPH har du lödit i hop accet till pannlampan? det verkar ju hålla i länge. Om du har lödit ihop det hur laddar du?

Hoppas ni som kan vara med får det kul och aningens torrare än i torsdags!

/Mats

MatsS: Det är 2x5 batterihållare från elfa. Man måste modifiera dem lite för att det inte skall bli glapp genom att skära ner väggarna mellan batterierna samt klackarna vid pluspolen. Lite klurigt att få batterierna att sitta kvar bra sedan också; man får lägga en platta framför batterierna så att de fortfarande trycks mot pluspolen av fjädern innan man tejpar ihop med gaffa. Batterihållarna är de ihopkopplade parallellt med en kabel om man får löda själv.

Laddar varje 10-pack med batterier för sig (tror det blir bättre laddat så) medelst en biltema NiMh-laddare, det tar 8-9 timmar tror jag. Den kostade 79 kr.

Nä batterihållaren glappade inte, men jag hade inte satt fast kontakten riktigt. Man blir väl lite fumlig när man grejar med handskar :)

Väderprognosen lovar fint väder, kanske några snöflingor också! :-)
1.jpg

Ses imorgon!

/Leo - 25km rullskidor blev det idag, lite blött men det gick.

Har ni tur så dyker jag upp och håller ner tempot åt er, första turen på evigheter så det kan bli spännande.

Sådär, det gick ju alldeles lysande utan dubbdäck! :-)

Vi var väl närmare 15st idag, kul att så många ville passa på att njuta av fin cykling i kanonväder(solsken, nollgradigt). Tre timmar tog hela turen.

Vi körde runt Kåsjön moturs, först bort till höjden vid golfbaneslingan, sedan mot Kåsjön. Där tog vi en fikapaus vid stranden efter att först ha kört en bit på hemliga stigen. Sedan körde vi vidare på grönvit och bohusleden. Som avslutning blev det snorkeln(övre snirkesnorken?) och sedan ner mot den nya "Too tight" stigen mot soldatängen.

Det var inte så halt, men lerhålen hade inte frusit så en del bottenkänningar fick nog en del. :-) Ett par tre vurpor, men inget värre tror jag.

Tack för idag, ses på tisdag!

/Leo

ps. inga bilder, kameran blev kvar hemma idag.

Senast redigerad av en moderator:
låter härligt. har en vilopuls på +10 slag och har haft en vecka med hög feber å förkylning. men nån dag kommer jag igen, längtar.

Tack och bock! Det var min premiärtur med Happy - kul att träffa er och jäkligt rolig åkning/(flygning
)!

Har nån förresten pannlampa att låna ut på torsdag om det nu blir cykling då? Har inte bestämt mig riktigt, men funderar på att hänga med.

Tack och bock! Det var min premiärtur med Happy - kul att träffa er och jäkligt rolig åkning/(flygning
)!

Har nån förresten pannlampa att låna ut på torsdag om det nu blir cykling då? Har inte bestämt mig riktigt, men funderar på att hänga med.

Tillbaka
Topp