[Happy Ride] - Göteborg, 18.00 Franssons, tisdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Snart är det tisdag igen och då kör vi igen! Samling vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, 18.00. Vi ses!

/Leo

Klabbe skrev:
-------------------------------------------------------
> Kommer om jag fårtag i ett par dubbdäck.
>
> /Klas

Tror inte dubbdäck behövs imorgon, sålänge kylan håller i sig.
Det var bara på ett fåtal ställen som det låg is igår och på snö
fungerar vanliga däck minst lika bra, sålänge det inte töar och sen fryser på igen.

Jag satsar på hans dampf även imorgon (om inget konstigt händer)

Jag har inget annat val än Hans Dampf. Och med tanke på gårdagens före kan det bara bli bättre med snö, jag dyker upp.

kx_anders skrev:
> Jag kommer med imorn. Med dubb, man ser ju inte
> isen under snön nu så det känns säkrast! :)

din fegis!

Bilen har sommardäck så det blir till att ta på ett extra lager kläder och stå ut med
kylan under transporten till Franssons... Läge att ta med kort så man kan värma sig med
en kopp innan hemresan kanske alt. taxi ;)

Klavikel skrev:
> Har inte bestämt mig ännu men gör ev. comeback
> i kväll.. På Hansons reservhoj

Klart du skall sladda runt med oss! Sitter själv och laddar mentalt
inför en kall transport till Franssons ;)

Ähh, Hanson d e ju "bara" -2 ute ju.. ;0)
Okej ja gör ett försök att testa formen.. Får nog lägga mig längst bak o skämmas hela rundan.

Klavikel skrev:
> Ähh, Hanson d e ju "bara" -2 ute ju.. ;0)

Var bor du i för värmehål? Här ute i "skärgården" är det -7.5C :/

I detta nu är det -7 enligt min mobil, -6 enligt yr och -3,5 enligt min termometer i köksfönstret.. Blir spännande ride detta ;0)
Kommer klä mig varmt för att va på den säkra sidan...

tack för ikväll!

IMG_0881.JPG

Bilagor

• IMG_0877.JPG
    IMG_0877.JPG
    66.3 KB · Besök: 11
Senast ändrad:
Grymt med bilder, mer sånt! Lånar den senare till FB om det är ok? Trevlig runda trots strul med nav, dricker nu den godaste folkölen någonsin.

Transporten t.o.r var tyngre än vad jag tänkt mig, inte pågrund av kylan men 4km oskottad gata med massor av bilspår var väl tungt att cykla i!
Hade precis lagom med kläder för transporten, inte ens tårna blev kalla.

Riktigt roligt att se så många dyka upp och prova på snöcykling, visst är det grymt skoj och
något helt annat än att harva runt i leran :) hårda fina stigar med 10-15 cm pudersnö är sjukt
kul att cykla på.

Syns på torsdag, tror att dubbdäcken åker på tills dess, inte minst pågrund av att det bitvis var
halt på cykelnbanan till Franssons där de hade hunnit ploga.

Något helt annat: Behöver tips på mellanmål som kan intas någon timme innan cykeldags på tis/tors
som fungerar att äta på jobbet, inkl på möten. Börjar tröttna på mackor och känner att det inte är
optimalt. Har även svårt att fixa müsli etc pågrund av möten etc. Det går ju åt en del energi under
3-3.5 timmarna cykling efter jobbet. Speciellt när man inkl cykel, ryggsäck och kläder väger > 110kg :)

Senast ändrad:
Efter 10 månader av mer eller mindre konstant regnande får man äntligen sin belöning och vilken belöning sen! Årets bästa tur! :-)

/Jonas

Hanson testa keso och nån frukt eller två. Kanske banan och en klementin, om du inte vill ha smaksatt keso kan du ju skiva i en frukt. Annars finns det med grillad paprika och lök som blir lite mer matig i smaken om du tycker d blir för sött...

Så här års borde man kanske tipsa om att ha med portionsförpackad pepparkaksdeg också ;0)

Kallt om fingrarna men härligt med torrt före och klar luft.. Trist att man betedde sig som en nybörjare bara he, he..
Sov gott

Klavikel skrev:
> Hanson testa keso och nån frukt eller två.
Det skall jag göra :)

>
> Så här års borde man kanske tipsa om att ha med
> portionsförpackad pepparkaksdeg också ;0)
>
Känns som att alla energi kommer gå åt att knåda deg i magen istället för att sprätta med benen! :)

> Trist att man betedde sig som en nybörjare bara he, he..

"Långt" uppehåll och ovan cykel brukar spela ett spratt med tekniken :)

Hanson: Havregrynsgröt. 1dl havregrun, 1 nypa salt, lite socker, 2dl vatten. Micra i ca 2minuter på full effekt. 1dl mjök därtill. Ät senast 2 timmar innan passet
/Peter

Här haglar ju tipsen in, kanon. :) Nu gäller det bara att få det att se helt naturligt ut
när man hovar upp en refillförpakning risgrynsgröt och trycker i sig mitt under ett möte :)
Får helt enkelt skylla er!

Vilken kväll, där satt den! Vinterns första snötur blev ju succé! :-) Stenhård fruset under snön, så gott som alla vatten- och lerhål gick att ta sig över utan att braka i och så 5-10cm nysnö i puderform på det hela. Snabbt, tyst, fantastiskt. Bra kört alla, riktigt kul att så många kom ikväll! Vi ses på torsdag.

hanson: Energikakor funkar också att ladda med innan turen. Kombinera med (energi)dryck så har du rätt bra intag av kolhydrater.

/Leo

Kvällens karta, vi körde 20 km trots snön! https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=215477727886721541532.0004d00d64d62a4c0c891

ps. Blir till att dränera gaffeln på vatten imorgon kväll, den frös fast fint ikväll igen. Köra helstelt är en ny upplevelse. Föredrar framdämpat. ;-)

42Hz skrev:
> Leo, du behöver en fatbike! ;)

Det vore kul, men har lite platsbrist i lägenheten redan då det står ett antal cyklar där. :-) Du får ta dig ner hit med din och demonstrera, vi har gott om snö just nu.

/Leo

Leo skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Leo, du behöver en fatbike! ;)
>
> Det vore kul, men har lite platsbrist i
> lägenheten redan då det står ett antal cyklar
> där. :-) Du får ta dig ner hit med din och
> demonstrera, vi har gott om snö just nu.

Tack men det är nog med snö här, tänker inte åka söderut för att uppleva mer snö! :)

Tillbaka
Topp