[Happy Ride] - Göteborg, 18.00 Franssons, tisdag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Det blir en tisdagstur imorgon. Får se vad det blir för underlag, slask eller is? Samling vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, 18.00. Vi ses!

/Leo

Jag missar denna turen, skall dricka glögg och käka pepparkakor. Hoppas ni får en fin tur även utan mig :)

kx_anders skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kommer! Det är väl inte mycket is i skogen
> nu??

Chansa lite, du kör ju ändå med knäskydd och hjälm ;0)

Ni som var ute ikväll och körde, hur var föret??
Sitter fortfarande och tvekar...ska man kränga på dubbisarna eller funkar "ler"däcken?
//jocke//

Det var fantastiskt före ikväll! Stigarna var hårda, frusna, en hel del is men det otroliga var att det gick att få mycket bra fäste utan dubbdäck. Jag körde med mina Wicked Will och fick grepp nära nog överallt. Vi körde bl.a. Blueberry trail, baklänges uppför. Satte hela klättringen utan fotnedsättning, trots is på stigen. Den är inte ens lätt på sommaren, men det gick idag utan dubbdäck! :-) Isen är skrovlig, med lite sandpapper-aktig yta, mycket märkligt före ikväll. Det kan bli halare nu när det blir lite kallare, så jag byter till dubbdäck snart. Bra kört alla, tack för ikväll! Vi ses på julaftonsturen, måndag 09.00!

/Leo

Kvällens karta: https://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=215477727886721541532.0004d12540162ffbf91a7

Ja d var fika förhållanden i kväll. Spårar skönt i den frusna lera och det blev några tvära kast men utan vurpor som tur var..
Leo du e verkligen kung som satte hela blueberry, ja klarar den knappt ens på sommaren åt andra hållet... Hatten av!
Tack för kvällens runda.

Klavikel skrev:
-------------------------------------------------------
> Ja d var fika förhållanden i kväll.

Jaha, när jag inte kan så passar ni på med fika även på kvällsturerna ;)

Själv avnjöt jag pepparkakor och diverse juldricka, inomhus!

Hanson jag kan intyga att det INTE var fikatempo i går kväll, vi var 4st. så tempot va högt.. Fast ja lyckades givetvis trycka i mig en starbar ändå.
"diverse juldricka"? Låter inte som det bara dracks julmust igår då ;0)

Gårdagens före var som sagt fantastiskt, riktigt snabbrullat. Bättre än på sommaren på många ställen. Hoppas kylan håller i sig ett tag nu, nu är stigarna som bäst.

/Leo

Tillbaka
Topp