[Happy Ride] - Göteborg, 9.00 Franssons, lördag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Det blir en tidig lördagstur. Planen är att bege sig tillbaka till Finnsjön där vi hittade en massa fina stigar förra lördagen. Räkna med ca 4-5 timmar, så ta med fika. Fint väder är beställt. :-)

Samling vid Franssons, korsningen Delsjövägen/Virginsgatan, 09.00 på lördag. Vi ses!

/Leo

Usch va tidigt, skulle gärna hänga med men tror inte min skalle kommer vara med så tidigt på lördag...

Mäh!
Lillen fyller år på lördag. Skulle så gärna velat haka på! Jag håller tummarna att det blir en tur där snart igen =)

Attans, turen kolliderar med avmastning av båten som tydligen blivit planerat tills imorgonbitti!
Jag som var så sugen på att upptäcka fler grymma stigar runt finnsjön!

Någon som kan tänka sig en tur någonstans på söndag istället? "Tempo" spelar ingen roll bara jag kommer ut i skogen "någon" timme :)

Ska försöka komma loss. Kan hända att jag får avvika efter en ca.3 timmar eller nåt dock, men det räcker nog för att skita ner sig och bli svettig : )

hanson skrev:
-------------------------------------------------------
> Attans, turen kolliderar med avmastning av båten
> som tydligen blivit planerat tills imorgonbitti!
> Jag som var så sugen på att upptäcka fler
> grymma stigar runt finnsjön!
>
> Någon som kan tänka sig en tur någonstans på
> söndag istället? "Tempo" spelar ingen roll bara
> jag kommer ut i skogen "någon" timme :)

Har tänkt köra en tur på söndag då jag har samma roliga uppgift som dig imorgon (avmastning/lyft). Var spelar ingen roll men tempot får inte bli för högt :-)

underscore skrev:
> hanson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Attans, turen kolliderar med avmastning av
> båten
> > som tydligen blivit planerat tills
> imorgonbitti!
> > Jag som var så sugen på att upptäcka fler
> > grymma stigar runt finnsjön!
> >
> > Någon som kan tänka sig en tur någonstans
> på
> > söndag istället? "Tempo" spelar ingen roll
> bara
> > jag kommer ut i skogen "någon" timme :)
>
> Har tänkt köra en tur på söndag då jag har
> samma roliga uppgift som dig imorgon
> (avmastning/lyft). Var spelar ingen roll men
> tempot får inte bli för högt :-)

jag är också gärna på en sväng runt tio tiden gärna änggårdsbergen eller gunnebo/råda.

Båt rengöring stoppar mig denna gång.

Kanske tar en tur sent på söndag, annars så hoppas jag på en hisingstur på måndag.

Robert skrev:
> Skall jag lägga ut en tur i Sisjön på söndag
> eller. Underscore behöver kanske lite revansch.

Jag och svarta faran är på!

underscore skrev:
> Robert skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skall jag lägga ut en tur i Sisjön på
> söndag
> > eller. Underscore behöver kanske lite
> revansch.

Låter intressant. Har fått tillbaka min svarta dragare (Treck) så jag kanske hänger med beroende på vilken fart ni har tänkt er.

Peter S

Asch, vid närmare eftertanke får jag viga dagen åt att få lite andra göromål undanstökade. Får bli en lokal tur i hemmaskogarna på eftermiddagen istället.
Ses framöver, snart har jag tid att hänga på några pannlampeturer, ska bli kul. Nu har jag en Happy-korrekt DX med lite mer kräm än min gamla 3W:s LED jag körde med. Men det gick ju bra det med : )

landen: Beror på hur trött du vill bli? Vi kommer köra ca 4-5 timmar med korta stopp och en längre fikapaus. Sträckan blir ca 4-5 mil totalt gissar jag.

Det blir kanonväder imorgon lördag, vi ses!

/Leo

Det blev återigen en härlig lördagstur. Kanonväder som sagt, runt +18C var det nog i slutet av rundan. Vi hittade lite fler stigar i området vid Finnsjön, så nu har vi nog täckt in området rätt bra. Gäller bara att komma ihåg vilka stigar som är bäst och var de ligger. :-) På hemvägen passade jag på att leta upp lite mer stigar, vid Jockes. Hittade två varav den andra är riktigt bra. Bra kört alla, tack för idag! Vi ses på tisdag.

/Leo

karta110924.jpg

Det blev 47km idag

banprofil110924.jpg

och totalt 872m klättring.

Här länk till GPX filen: https://docs.google.com/leaf?id=0By...Y2I3ZS00OTQ2LTlkOTAtZTE4YTdmYzI1NjE2&hl=en_US

Robert skrev:
> Men behöver ni verkligen stigfinna när sjodell
> har har lagt ut fina spår i området. De här var
> rätt bra,
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1650129/16503
> 62#msg-1650362

Det var ju tur att vi ändå cyklade idag, för nu ser jag att vi faktiskt hittade en hel del fler stigar än på sjodells karta. ;-)

/Leo

Leo skrev:

> Det var ju tur att vi ändå cyklade idag, för nu
> ser jag att vi faktiskt hittade en hel del fler
> stigar än på sjodells karta. ;-)
>
> /Leo

Det låter trevligt. Området har en del trevliga upp och nedförsbackar som jag minns det.
Jag får hänga på när jag är i bättre form. Hösten är ju här så nu skall man hinna att cykla lite mer.

Här en översiktsbild på förra lördagens och dagens stigar vid Finnsjön. Korta avstickare som inte leder någon vart är inget att ha. Övriga var fina, även upp till toppen av Råberget som dock är rätt brant uppför och nerför. Utsikten däruppe är helt fantastisk. Ola har bildbevis. :-)

/Leo

karta_finnsjon.jpg

Härlig tur, tack för idag! Tyvärr kunde jag inte hänga med hela vägen men det blev en bra bit ändå. Körde hem längs stigarna vid Rådasjön så det blev ca. 5 mil totalt.

Ser mycket fint ut uppe på Råberget, hoppas det blir fler turer dit framöver. Wendelbergsparken var också mycket vacker så här års.

/Jonas

Kul stigar ni körde idag, även jag gillar de runt Råberget :-)

Har på den senaste tiden kört en del söder om Finnsjön, även där finns en del roliga stigar, och mycket för mig outforskat. Tyvärr dock ganska känsliga för regn så inte optimala på hösten.

/niklas

Tillbaka
Topp