[Happy Ride] Kortedala, kl 10 söndag 25/7-2010

• Trådstartare Trådstartare Jay
  • Start datum Start datum

Jay

Medlem
Nu är det alldeles för länge sen sist, så det är dags att se till Kortedalastigarna. Samling kl 10 vid stigens början i norra änden av parkeringen utanför ÖoB/Willys utbed Gamlestadsvägen.

oB_Willys.jpg ht=315

Räkna med 3 timmar. Längre går säkert om vi vill.

Väl mött!

/ J

För tidigt, AndersS och jag planerar att dra till Paradiset senare på dagen. Är sugen på att utforska en hemlig stig lite mer i detalj :-)

Men Marcus, vi startar ju en timme sent för din skull... :)

Miche, det är säkert en av stigarna vi cyklat redan. ;) Haka på så får ni se lite nytt på riktigt. Ni hinner ju med "era" stigar sen också...

Vi ser ut att bli några stycken, kul!

/ J

Jay skrev:
-------------------------------------------------------
> [...]
> Miche, det är säkert en av stigarna vi cyklat
> redan. ;)
>
Det är möjligt, det är ingen stig som brukar ingå i Leo turerna iaf. Det är en dold stig nära Kötta, själv hittar jag den bara med GPS:en.

> Haka på så får ni se lite nytt på
> riktigt. Ni hinner ju med "era" stigar sen
> också...
>
Jag skall försöka att haka på någon gång nu när jag har semester. Runt Kortedala finns hur mycket bra stigar som helst som jag gärna skulle vilja testa :-). Är helt grön på Kortedala :-(

Tack för idag!
Riktigt bra guidning på tekniska och HALA stigar... ser fram emot att köra samma runda när det är torrt och fint.

Mina siffror blev:
Tid: 2:38:07
Sträcka: 11 km.
Hastighet: 4,1 km/h
Medelpuls: 119
Höjdmeter: ca 600m.

Bilagor

• Mountainbike Göteborg 2010-07-25.png
    Mountainbike Göteborg 2010-07-25.png
    288 KB · Besök: 22
Jag får tacka för gott sällskap idag. Blött och halt var det allt. Vid torrare förhållanden finns det ännu mer skoj att hinna med. Letar efter knäskydd nu. Kom lindrigt undan idag, som det känns just nu, trots en öm röd bula på nedre delen av högra knät.

Kul med karta och plot. Jag minns inte att någon orkade fota under turen, så jag väntar inte några bilder på genomblöta cyklister. Vi ses framöver!

/ J

Tackar för sällskap och guidning. Kändes ganska bra trots att det bara blev drygt 2h.
Detta är det backigaste jag cyklat utan lift.

Tills nästa gång

/Tobias

Tack för idag, trevligt att besöka bergodalbanorna i kortedala igen trots vädret som inte var på topp.
600 höjdmeter på 11km är inte fy skam :)

Tillbaka
Topp