[Happy Ride Light] - 18.00, Torsdag 14:e april 2005, Göteborg

Hemma igen då efter en trevlig Happy Ride Light. :-) Passade mig fint då jag lämnade blod igår...var lite flåsig i uppförsbackarna idag faktisk! :-D

Vi var en hel del folk idag också, trots regnet, som upphörde efter en stund. Lerigt och halt var det, riktigt skoj! Big Betty däcken var mycket riktigt bättre än Diesel, hade grepp nära nog överallt! Tummen upp!

På söndag blir det långtur i Sisjön/Sandsjöbacka, ses då!

/Leo

Kul att ni fick en fin tur, själv blev det ett par timmas styrketräning och ett helrör, pringles alltså.

I övrigt så ligger jag i förhandling om en scandiumhäst till, den som lever får se :)

Verkade som att ni hade en go och blöt tur. Det är bara bra, man uppskattar de fina turerna så mycket mer efter regn och rusk. Ska försöka hänga med på söndag istället. Tills dess måste vi ordna fint väder.

En annan var ju och förnedrade sig på en crossbana istället. Riktigt lerigt och spårigt minst sagt, och jag som inte kört på en riktig bana på 15 år...och andra gången på 250:n dessutom. Har bara lattjat runt i grusgropar etc. Det gick inte fort men jag hade fullt sjå att hålla mig på banan i alla fall. Efter bara ett par varv stog jag på snoken och knäckte jag kopplingshandtaget och fick meka i 20 minuter och göra en bonn-lösning med ett reservhandtag som inte passade. Kopplingen blev därefter stentung vilket gav kramp i underarmar efter bara ett par minuter. Jag fick gele i armarna och tappade stinget totalt. Sicken flopp. Efter bara ett par varv. Men påt igen om en vecka, nån gång ska ju vara den första, och nu kan det bara bli bättre.

Hogge:
Nej, det är inte jag. Mig skulle du inte köra om ;) He, he. Nej, skämt åsido, ska jag bara fram o tebaks till jobbet tar jag oftast min mattsvarta gamla pendlarcykel. Men ska jag ut en sväng direkt i anslutning efter jobbet så tar jag ibland MTB:n eller racern, så det KAN ju vara jag då du ser en vit Avanti. Beware!

Fredrik Larsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Wilier: Du är avis på mig för att jag skaffar ny
> häst va? Wilier Mortirolo Chorus chansar jag på.
>
> //Fredrik -
> Pelle Hå har betalat alla mina cyklar!

Kan bli dura ace, får se.

Gårdagens kvällstur bjöd på blöta men trevligt light tempo tog därför o körde en timme extra tills mörkret satte stopp.

//Gerry

Tillbaka
Topp