[Happy Ride] Scoutstugan Sisjön idag kl 2000!

Tattaren

Medlem
Ta med lampa. Är Brummeln med så guidar han. I annat fall bestämmer vi körväg på plats. Sträckan runt Sisjön och Oxsjön tar en knapp timme. Vi kan också göra avstickare och komma upp till 2 timmar.

Senast ändrad:
Yup, troligtvis e jag med. Då rastar vi så mkt stig de går å undviker grusvägarna sånär som på ngra hundra meter. Inga omöjliga stigar, lagom tekniskt med ngra utmaningar
/Micke

Jag försöker nog dyka upp. Borde precis hinna med 2h från slutet av föreläsningen.

Var mer specifikt ligger scoutstugan?

Mina batterier skall hålla ca 3,5 timmar. 1,5 timmar har jag testat och det är inga problem. Rundan är ju inte helt spikad, men jag gissar att över två timmar blir för sent...

Jag löser det ikväll :)
Slutet på turen är rätt anpassningsbart så vi kan pricka 2 timmar.
Men 1 timmas batteritid blir ju lite kort såvida du inte hittar bra där å kan treva tillbaks lämplig stig. Man kan ju bryta nerevid villaområdena

Ja, d va kul. Tur ni avbröt tidigare då vi la en kvart på min punktering å kassa cykelpump. Så det fick kortas lite på slutet. Men dom stigarna får vi ta nästa gång.
/Micke

Det var lagom för oss oxå. Batterierna tog slut på vägen hem. Skönt att va i bilen när det regna. Kul tur, kommer gärna igen // Johan - Jonas

Tack för en fin tur och många fina stigar. Regnet är nästan läskigare när man sitter i bilen och tittar ut än när man sitter i sadeln...
Rundan.JPG

Jag kör gärna samma tid nästa måndag. Eventuellt redan nu på onsdag. Jag är inte säker på att jag hittar alla kluriga stigar vi cyklade på igår.

Jag ser att ni körde längs staketet, innan trean. Var träden borttagna som korsade stigen och staketet förut?

Micke får väl svara på det. Jag är dock rätt säker på att träden inte var borta. Vi fick bära cykeln förbi träden över det intilliggande berget.

Jo, det stämmer Robert.
Ska va helt ärlig å säga att jag hade förbisett den lilla detaljen med träden.
Du visade ju vägen över ängen uppe på toppen en gång men den vågade jag inte ens tänka på att försöka hitta i mörkret så där är jag ursäktad.
Men utmed staketet på nedre ängen har vi ju burit förr å det hade jag tokglömt, men väl där nere så var det lite kört å återvända. Brukar ju dessutom va den turen man tar så jag är lite osäker på alternativen.
Ja, ja, får lura ut en bättre rutt förbi det till nästa gång.
Alternativt ta med såg å träna armarna litegrann :)
//Micke

Tillbaka
Topp