[Happy Ride] Sisjön Söndag 10:00

PeterA

Aktiv medlem
Samling scoutstugan för ca 3 timmar på de bästa stigarna i norra Sandsjöbackaområdet.
Om det är övningsuppehåll så kör vi in i skjutfältet en sväng.

Edit: Vi kan köra 4 timmar om ni får mersmak. Det finns möjlighet för de sm inte har tid eller inte orkar mer att hoppa av på lämpligt ställe.
/Peter
Sisjn.gif ht=403

Senast redigerad av en moderator:
Åtminstone halva stockholmsgänget (Beofred, Ville och Monglo) tackar tyvärr nej till denna rajd, vi kommer ha tajt med tid eftersom vi sölat ner cjmax lägenhet till oigenkännlighet och måste städa :)

Vi drar nog lite dört eller bmx några timmar på förmiddan istället, så vi kommer iväg i Lennart i vettig tid.

Hade gärna varit med och kan bara föreställa mig hur kul ni har det! Men mina ben har gått i alians med ulriks ben idag och ställer inte alls upp. Det kanke turen med den franska röda på 45an igår som gjorde att dom fick nog...

Nu hänger jag istället hemma, lyssnar på Justice(fett!!) och funderar på när man egentligen skall betala kvarskatten (inte lika fett).

Hej!

Jag kom ifrån er lite, försökte hitta rätt på er en stund men kände sedan att mitt knä började strejka på riktigt så jag drog mig tillbaka

Tack för en trevlig tur! hoppas ni inte väntade på mig för länge, hade inget telefonnummer till er med mig tyvärr!

Logg från min telefon på hur jag cyklade :)
http://maps.google.com/maps/ms?ie=U...1875,11.960721&spn=0.020155,0.052314&t=p&z=15

ses någon annan gång!

Damme: Vi insåg att vi tappat bort di, så vi delade in oss i två söklag för at försöka hitta dig. Konstigt nog så gjorde vi inte det.
halmstadpatrik: Trist. Hoppas du hade kul fram tills du fick problem.

Vi körde igenom en hel del fina stigar. Det var i stort sett torrt överallt, med undatag av några få blöthål.
Tack för sällskapet.
/Peter

Nästa gång får vi se till att dela telefonnummer så man kan nå varandra, det föll helt bort :) Hoppas ni inte ägnade allt för lång tid åt att försöka hitta mig! :)

Nä jag kommer garanterat att haka på igen, måste bara vila upp mitt knä :) Jag tror att min sadel sitter för lågt, min gamla vanliga cykel hade jag aldrig de problemen med.

Någon som har någon bra butik i Kungsbacka / Göteborg att rekomendera där man kan hitta/beställa sadelstång?

Ha det bra!

Glömde en sak...
Det klagades en del på att de nya stigarna saknar namn;-)
Jag låter händelser eller personer som klara svåra delar av mina stigar få namnge stigsnuttar.
Således så finns "Plumses brant" mitt i Militärområdet. Plumse var den förste som klarade den. (Inte så många har gjorde det överhuvudtaget.)
Sedan fick vi idag "Jay's passage". Det är en liten stenig knix på en av de allra nyaste stigarna. (Jag valde att köra runt den, men Jay tog den snyggt och prydligt)
Hannes ville ha en stock döpt efter sig. Han tänker klara den nästa gång. (Om jag inte hinner såga bort den innan)
Ha det gött!
/Peter

Riktigt härlig tur. Tyvärr la min dämp av efter att jag avvikit från er sista halvtimmen och tog Torrekullaleden hem. Det konstiga är att den var helt ok efter ett par timmar när cykeln fått vila...

//Jonas

Tillbaka
Topp