Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag kommer inte, de har rengnat typ hela dan här i Älta (10 min. från Hellas) och just nu vräker rengnet ner igen, dessutom har jag inte årkat/hunnit byta från semislicksen till skogsdäcken, jag kommer cykla då solen skiner igen...hoppas ni får en trevlig tur!
Fast en liten spring-tur blir de nog i skogen, ska kolla efter era djupa spår på stigarna ;)
/Eszter som springer hellre i rengniga skog :)
Saken är den att jag behöver en pump för att kolla trycket i däcken? Kanske inte va så tydlig på den punkten? Annars får någon hjälpa mig att måtta hur mycket jag har i däcken, för jag tror jag har för mycket för dagens övning.
Huha, i Hässelby har det regnat hela natten och regnar fortfarande, är det några som tänker köra idag?
Lutar åt att stanna hemma idag och hoppas på bättre väder imorgon.
Blah. Jag som ändå var ute i regnet och for lyckades missa er. Jag är en obotlig tidsoptimist så jag var naturligtvis sent ute. Dock inte horribelt sent ute. Passerade själva Hellasgården ca 9:50. Jag tänkte då att det säkraste är nog att fara på "er" stig från andra hållet så borde jag möta er i skogen. Dessvärre hittar jag inte så bra och jag tycker markeringarna är lite dåliga bitvis. Trodde jag var på indianer och vita men jag var nog på sörmlandsleden istället. Var iaf lite NS-byggnationer längs med stigen.
Kanske borde satsat på lättaste väg till backen (längs med vattnet?) och spurtat istället. Hinner man gården-backen på 10 min om man är en ganska seg typ som jag? Jaja. Sen när jag väl kommit fram till hammarbybacken utan att ha mött er på stigen så började jag söka cykelspår istället. Tänkte jag skulle försöka kolla vart ni hade åkt till en annan gång. Dök på färska spår i leran efter uppskattningsvis 8 cyklar så jag följde dom. Kom in på rätt stig (tror jag) såg iaf två oranga markeringar på *ett* träd. Sen kom jag till golfbanan och där gick spåren in i skogen uppför nåt litet berg. Eftersom jag var lite skeptisk till att cykla skog i blötan med mina torra slitna Conti Explorer så gav jag upp spårningen och snirklade mig tillbaka till Hellasgården och tog sen asfalten tillbaka till Tyresö. Blev ju lite frisk luft iaf :)
Hoppas ni hade det trevligt iaf och att det blir nåt annat tillfälle att hälsa på. Om det är lite torrare kanske jag vågar mig ut i skogen på allvar också. Jag ville ju provcykla sweriders cykel :(
Tja då va man hemma igen...
Blötaste turen ever =/
Synd att du missade oss tkb , vi tog en akademisk kvart och sen rullade vi ut.
Mina M90 brallor behöver inpregneras...
Sammanfattning:
Blött (uppifrån och nerifrån) , lite FÖR tekniskt med tanke på det plaskiga underlaget ,
stor uppslutning med tanke på väder prognosen , kul men jobbigt =)
Edit: Missade ju Bruse's däckexplotion som hördes vida omkring , satan vilken smäll.
Ja däcket(racing ralph) blev upprivet på en vass sten.
Och den fina lagningen får betyget 5+(ingen ironi)
Halvdöv blev man! Men jag fick hjälp med lagning, tack ni som hjälpte till med gummi, lack och läder.
Först en lagningslampp på insdan, täckt med silvertejp, åså en lagnignslapp på utsidan, som dock hålelr på att lossna.
Bara knalla å köpa nytt däck för 400, jippi! Två veckor gammalt....
Hellaspremiär för min del.
Blev inte helt avskräckt även om det var ruskigt halt på berhällarna.
Rötterna är jag inte riktigt lika rädd för.
Men nästa gång jag cyklar hellas får det nog vara torrt så jag kan jämföra.
Tack för att ni drog ut mig i regnet, var riktigt skönt!
Edit: De två bilderna jag lyckades ta med min dåliga kamera.
swerider skrev:
-------------------------------------------------------
> Tja då va man hemma igen...
> Blötaste turen ever =/
> Synd att du missade oss tkb , vi tog en akademisk
> kvart och sen rullade vi ut.
> Mina M90 brallor behöver inpregneras...
Akademisk kvart och allt och ändå så hann jag inte. Erkänner att jag är sopig. Skulle ju lätt ha hunnit om jag cyklat lättaste vägen då :( Synd att jag skulle in och trixa på vad jag trodde var indianer och vita. Fler stigar där än vad jag trodde.
CalleB skrev:
-------------------------------------------------------
> Kul med kartan. Undrar om vi verkligen ska visa
> den här, det var ju inte så långt precis :-)
>
Fast ni körde väl flera mil efter att vi åkt hem va? ;)
Hoppas knäet blir bättre, du lär behöva det imorrn!
(och BTW, blir nog tvungen att ställa in mina planer på Hellas imorgon för jag tror det kan bli thight att hinna få tag i nya bromsbelägg under söndagen :(
Fasen vilken spännbult som står bakom bruse när han håller på med cykelporren...
För att inte snacka om de snubben som håller i stenen , han ser ju stenhög ut... ;)