[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur "lungt" kör egentligen den lugna gruppen?
> Funderar på om man vågar sig på att
> prioritetsplanera lite under sommarn eller om man
> blir avhängd i första bästa backe..

Tanken är att vi ska köra ca 50 km i snitt på ca 25 km/h. Ibland kanske det går lite fortare och ibland kanske lite långsammare men det beror på gruppen som helhet. Tanken är att ingen ska bli avhängd utan att hela gruppen ska åka med hela vägen.

En femmilare med 25 i snitt klarar jag ju utan större problem och med lite happyfilosofi i gruppen kan det ju bli riktigt trevligt. Ska se vad planeringsenheten hemma klarar att prestera nu när grabbfotbollen har tagit sommarpaus.

Körde ju en skön runda igår med wasp och ac/dc i lurarna: http://www.endomondo.com/workouts/uBq4S9OrHmo

Tänkte förlänga den med ca 12-13 km med en sväng upp mot och över bron vid österdeje nästa helg om det inte blir ngt annat..

Frolicc skrev:
> På lördag är det ju stadsloppet..

Och VR. Tur man startar tidig på fredagskvällen, ca 20:00, så man hinner runt å hem.

Skilgannon skrev:
> Sprang ca 5 km på arbetstid innan förmiddagsfikat idag. Så borde man starta varje
> arbetsdag.

Så kan man starta om man väljer ett jobb där man kan det;)

Rätt så lätt fixat faktiskt.

1:a Pluton
I dag och alla andra dagar framöver kommer vi börja dagen med ett löppass a 5km.
Frågor på det?

Som sagt. Rätt så lätt faktiskt. Bara att du blir en "GSS" eller något i den stilen. Och nej GSS står inte för "Gör som jag säger" som vissa tycks tro.

Carbonlower (fd GT/GIANT) skrev:
> Jag kan lotsa runt er annars, Banan är till 99 %
> uppmärkt. En pil i en lite korsning saknas.
> Skall Prata med Porath så skall det nog sättas
> dit.
>
> Markus

Bara du kör med din Look så hänger jag med ;o)

Stadsloppet avklarat:
Plac Namn Startnr Klubb Tid Diff
200 Kristoffer Nielsen 1891 HappyMTB 41:08.6 11:41.1

100 meter flygande sprint:
13 Kristoffer Nielsen 1891 HappyMTB 00:14.5 2.8

Cykling är roligare men det här förstår mina kollegor bättre..

Jag såg inte så många kända ansikten idag men ett av dem fastnade på SD-kortet..

263935_1710894262729_1549291201_31344284_6743758_n.jpg

VR 2011 avklarat, femte i rad, varken mer eller mindre.
Faktum är att det var nog det tråkigaste rundan av de jag kört, tyvärr. Men visst finns det guldkorn, som alltid. Bara det där med vädret. På fredagsmorgonen,fm och del av em så regnade å regnade å regnade. Men som på beställning så sluta att regna ett par timmar innan jag ställde mig i fållan.

Min bedömning var att jag skulle kunna köra med knä och armvärmare och att jag bara hade västen med i ryggfickan och det var tur det skulle det visa sig.

Krascher, ja självklart så kraschades det och första innan Vadköping. Klunga framför mig låg helt plötslig på vägen. Men som det verkade så var det inget allvarlig som hänt. Såg tre till under resans gång.

Jag visst redan innan start att detta inte skulle gå så fort med ca 50 mil träning innan och dessutom en riktigt ond motvind ner till Jönköping. Jag hade gjort en plan som skulle ge 15 timmar, dvs bara rulla runt diket. Allt kändes helt ok när jag började cykla och jag skippade Hästholmen, Gränna, Jönköping och Fagerhult. Jag stannade först i Hjo efter ca 17 mil, för att käka lite.

Ner till Hjo höll jag knappt "Sub12" eller rättare sagt Sub13 tempo. Skoja att det var gött att komma in i ett varmt hus, käka lite och prata med andra deltagare mm. Och kaffe, tänk att det kan vara så gott med kaffe. Men det var inte lika gött att gå ut efter ca 45 minuter i ett varmt hus. På med västen och så trampa vidare.

Väl uppe på cykeln så fattade jag ett nytt beslut. Det hade gått lite fortare än vad jag tänkt mig och det gav mig ett visst utrymme för depåstopp mm. Så resten av resan tog jag det om än lugnare in i alla depåer käkade bullar, drack blåbärssoppa mm. Dessutom tog jag mig tid att få lite massage i både Karlsborg och Medevi. Efter mycket om och men så kom jag i mål efter ca 14:30 och var väl så där måttligt nöjd och glad.

Inte för att det var så där himla jobbig, gick ju inte snabbare än ca 23Km/h i snitt, Nä bara för att det saknades motivation. För om detta inte hade varit femte året i rad så vett e tusan om jag över huvudtaget kört. Men visst var/är det skönt att komma i mål efter ca 30 mil. Käka lite mat i parken i ett strålande väder titta på både trötta, glada och stollta VR deltagare.
Ja som den folkfest VR är och skall vara.

Och sen till det bästa. Regnet, jag och många med mig slapp regnet under vår tur runt diket.
Men säg den lycka som varar för bara ett par timmar efter min målgång som börja det att regna igen. Inte kul för alla det tusental som fortsfarande var ute på banan skulle jag tro. Finns vissa fördelar att starta tidig tydligen;7) Och det är faktisk något jag kan rekommendera för de som ska köra för första gången. Starta tidigt på fredagskvällen. Inte alls lika stressade människor som ska Subba runt. Riktigt trevligt faktiskt.

Ja det var årets tur det. Nu får vi se om det blir någon till runda, men det blir det väl. Varför inte tio år i rad. Men en sak är säkert om eller när jag kör nästa gång så ska jag träna betydligt mer än inför denna runda och framför allt längre rundor. Inte så listig att som längst ha kört ca 5mil innan, inte listigt alls. Men det gick ju att köra drygt 17 mil i ett svep ändå.

Senast ändrad:
Onsdag 18:00 vid KMTI…
Stigar och leder med Bozz eller
backintervaller med Biaz...

En sån fin cykel poesi på morgonkvisten har aldrig världen skådat...
Fören nu... Och... Bra jobbat Pebben...

Senast ändrad:
Om ni inte redan sett det..
--
INBJUDAN Dusk2Dawn 2011

Ni är alla välkomna på årets Dusk2Dawn. (Brukar alltid dyka upp några glada MTBare)
Karlstad Multisport har som tradition att genomföra en längre nattcykling m fikastopp veckan innan midsommar.

Avfärd från KMS-lokalen onsdagen den 22:a juni klockan 21.00 (samling 20.30) för cykling till morgonen gryr. KMS-lokalen är belägen på baksidan av Enjoy dar på kassernhöjden.

Banskiss: Start vid lokalen - NKLJ norrut (asfalt) - OLSÄTER - BUTORP - MÖLNBACKA - HEDÅS - VÄG 63 ca 1 km söderut - BERGSTORPS - SÅGEN - FLATVIK - KAPPSTAD - SKATTKÄRR - KARLSTAD. Distansen blir ca 10 mil med asfalt i början och sen mycket grusväg. Ett längre fika stopp och tempot kommer vara lågt.
---

Räknar med att vi blir ca 20 pers som kör.
/Lars

Dusk2Dawn var som vanligt (andra året för mig) en mysig runda. 114 km på 4 timmar och 47 minuter när man räknar bort pauserna. Fika vid en sjö och trevligt sällskap.

Kom i säng 0300 och var lite seg på jobbet idag..

Hej på er,

Längesen! Fast allt för sällan lyses min dag upp av att skymta Bozz i sin kommunbil eller Frolicc ute på uppdrag. Vi saknar er allt, både Tiki och jag, här i skogarna och på vägarna i Afrika. Men jag tänkte komma med ett tips (om ni inte redan har koll): Triathlon i Arvika 23 juli. Blir nog riktigt skoj arrangemang. Man kan köra lag om man inte har lust att simma, eller inte kan springa pga dåliga knän eller har nån annan ursäkt för att inte köra alla sträckorna själv.

http://arvikaenervittriathlon.se/

Hoppas vi syns i Arvika!!

Kristoffer skrev:
> Skulle kunna tänka mig att ta löpsträckan om det finns intresse för ett lag.

Stafett: 400m simning – 20km cykel – 5km löpning (en simmar, en cyklar och en springer)
Och med en perfekt starttid kl 11:00. Svårt att motstå detta.

Ja då kan jag tänka mig att cykla. För 20km cykel, kan tom jag köra på i ett lite högre tempo.
Ja inte allt för fort då, men ändå ;7

Då behöver vi bara en som är simkunnig då ;7) Vem känner sig manand, Någon?

Simma? Låter som det finns risk för att det är kallt i vattnet. Brrr

Är det någon som har en instegscykel över som de vill bli av med. En kollega som söker. Pris max 5000 för en beggad.

Kristoffer skrev:
> Verkar vara simning i riktigt vatten, om jag
> tolkar banskissen rätt skall man ut i Kyrkviken
> och vända.

Jajemän, riktigt vatten är det. Förmodligen svinkallt och fullt med cryptosporidium och annat bös. Men låt inte det avskräcka!

HannaK skrev:
> Kristoffer skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Verkar vara simning i riktigt vatten, om jag
> > tolkar banskissen rätt skall man ut i
> Kyrkviken
> > och vända.
>
>
> Jajemän, riktigt vatten är det. Förmodligen
> svinkallt och fullt med cryptosporidium och annat
> bös. Men låt inte det avskräcka!

Med tanke på att kyrkviken ibland räknas som ett retentionssteg för Arvika reningsverk tror jag att jag hellre badar i badkaret mitt...

Retentionssteg för reningsverk... Haha, fick mig att minnas texten på reningsverket i skåre när man var liten. "Kloakmutanternas bajsbinge".

Gällande instegscykeln skall det vara en MTB, pris 5000 går naturligtvis att knuffa lite uppåt.

En man i multisportklubben fick sin hoj stulen idag så om nån ser den så agera gärna på valfritt sätt.
-------------------------------------
Har fått min Mtb stulen idag
Det är en Cresent Ultima -00, Orange/röd med 1 år gamla XT reglage och växlar, samt
1 år gammal Rock Shox Tora SL, 1 år gamla skivbromsar Avid Elixir , (Vita).
Sadeln är original San Marco, ngt trasig uppe på där den mjuka gel-delen sitter.
Det är polisanmält, men försäkringsbolaget kommer inte betela ngt då cykeln är 11 år gammal.
Att ersätta den komer att kosta dyrt, så skulle ngn se den - ring mig!
Jag har 070 554 83 39.
Skulle ni se den som eventuellt använder min MTB och ni hinner får ni gärna ta ett kort oxå.

// Anders Forsberg

---------------------------------------

Tack för hjälpen!
Hann inte hit själv, min mtb blev stulen utanför mitt job mella 13:00 och 16:00 idag.
Tacksam för all hjälp jag kan få, hittelön kan bli aktuellt.

Mvh Anders Forsberg

Blev själv av med minCrescent Logic för ett tag sen .Är ute och letar så fort jag är ledig så jag kan kolla efter din oxå.Fick nåt tips av polisen om nån som snor cyklar och ställer dom vid Betlehemskyrkan.Sen kan man ju testa alla hus som det bor småtjuvar i om man nu vet vilka det är.........

Hej på er gamla Happyskojare! Tänkte ta en runda i Karlstadskogarna mitt på dagen nu på fredag. Får man sällskap med någon?

Får även nämna att jag just nu finputsar på en härlig sträckning i Arvikas urskogar. Tänkte utlysa en Happyrajd inom kort. Ska bara hitta ett datum som förhoppningsvis kan funka för många. Gillar man typ I2:s "G-klaven-cykling" (=singletrackfetischist) så bör man komma. Hade egentligen varit skoj om vi kunde köra i juli men jag antar att många har annat inplanerat denna månad?

Tillbaka
Topp