[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Tackar för det bozz. Förhoppningsvis behöver jag inte operera. Cykeln klarade sig också skapligt, bara framhjulet o ena bar-enden som är skrot. Bra jobbat på vasan också förresten!

Kristoffer ! testa att cykla leden runt Södra Hyn.
Starta vid träfotere gården, leden är märkt hela vägen runt, kommer fram vid Ängebäcks gård.
1,5 mil runt.
Måste hänga med nån onsdag nu, jag har inte varit med än.

Idag var jag i I2-skogen och promenerade med familjen. Kändes väldigt märkligt att inte ha hjul mellan benen, men har man cykelförbud så har man.. (Tillfälliga ryggproblem för er som inte träffat mig ännu)

Är det nån som vet vad det är för slags bana som anlagts i anslutning till skjutbanan Sanna södra? Det är både spångat, sandat, sågspån, röjt och snitslat. Banan är kort och på både sidor om skjutvallen.

Jag kan troligtvis inte komma med på onsdagsraiden i morron, så jag tar en tur i kväll, Bonäsleden vid 18-tiden. Ring om du vill med så bestämmer vi mötesplats.

Tja vad finns det för krav/rekomendationer vad behöver man för cykel +utrustning för o va med o köra happyrides ? Och vart går starten ikväll? /Kim

alexcykel skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det nån som vet vad det är för slags bana
> som anlagts i anslutning till skjutbanan Sanna
> södra? Det är både spångat, sandat, sågspån,
> röjt och snitslat. Banan är kort och på både
> sidor om skjutvallen.

Springskytte och skidskyttarna har gjort i ordning en bana där.

Jag räknar med att köra Glsfsfjorden runt.
Varför finns den långa banan inte kvar, nu är det väll 86 km som är längsta alternativet?

Kristoffer skrev:
>
> Jag räknar med att köra Glsfsfjorden runt.
> Varför finns den långa banan inte kvar, nu är
> det väll 86 km som är längsta alternativet?

Vi tog beslutet att inte köra långa banan i år eftersom vi enligt planerna skulle ha arrangerat Festningsrittet på fredagen. Vi orkade helt enkelt inte planera för 150 km-banan. Nu blev det inget Festningsritt och anmälan till SCF hade redan gått iväg om banalternativen. Men jag kan sitta kvar i sekretariatet om Du vill köra två varv.... ;-)

Kunde inte vara med ikväll så jag körde en runda själv, ett par kilometer ut i skogen körde jag nästan över tomtefamiljens hem!

Bilagor

• IMAG0699.jpg
    IMAG0699.jpg
    73.3 KB · Besök: 37
bozz skrev:
> trevligt

Näää och jag gillar inte tomtar och troll. Men man behöver väl inte köra över deras hus för det;7)
Lite med glimten i ögat.

Å Kristoffer. Det går säker bra att cykla långa banan ändå;7)
Också detta med glimten i ögat.

bozz skrev:
> trevligt .Vart var detta?

I skogen! :-)

Körde från Skived mot Rudskogen, hittade mina gamla rundor från 90-talet...
Min syster, som du träffade förra onsdagen(?) var med mig ut. Men min andra cykel, som hon lånade, var på tok för stor när det blev minsta stök. Du hade nämnt nåt om att du hade en mindre som hon kunde prova vid tillfälle, detta verkar hon helt klart sugen på. Kanske kunde vi köra en lugnare/mindre teknisk tur någon gång för de utan förkunskaper?

åker gärna med henne Hon va trevlig och nära till skratt.Jag har en gammal Scott som passar till henne.När ni vill!

Hej skall till karlstad 29-31 aug och tänkte ta med cykeln. Skall bo på kasernhöjden. Var cyklar man i karlstad? Kommer att åka till k-stad tre gånger under året och måste ha något att göra på em. Obs cykelavstånd från stan eller från högskolan.

Evert skrev:
> Hej skall till karlstad 29-31 aug och tänkte ta
> med cykeln. Skall bo på kasernhöjden. Var cyklar
> man i karlstad? Kommer att åka till k-stad tre
> gånger under året och måste ha något att göra
> på em. Obs cykelavstånd från stan eller från
> högskolan.

Vid KMTI har du en av de bästa "entréerna" in i ett härligt stignät, I2skogen. Dessutom nästgårds till Kasernhöjden! http://www.kmti.se/hitta

Happy´s stoltheter i Utmaningen. Kommentarer som hördes i björkskogen var: "Ta´t lungt nu, måste ha en chokladbet" och -Bosse!! hoppas du har glasögonen med, för jag kan inte orientera.

Bilagor

• IMAG0124.jpg
    IMAG0124.jpg
    271.5 KB · Besök: 38
  • IMAG0121.jpg
    IMAG0121.jpg
    236.5 KB · Besök: 39
  • IMAG0122.jpg
    IMAG0122.jpg
    232.8 KB · Besök: 47
Tack Andematt för infon ang stigar i K-stad. Finns det någon tavla med karta vid kmti med uppmärkta stigar eller är det bara att stå på? Finns det några rider där måndagar eller tisdagar om man vill köra i grupp?

Grattis till segern igår Sauli. Ser ut som om h30 serien är avgjord nu. Jag får köra för andra platsen i de sista två tävlingarna om jag blir frisk i tid.

Evert skrev:
> Tack Andematt för infon ang stigar i K-stad.
> Finns det någon tavla med karta vid kmti med
> uppmärkta stigar eller är det bara att stå på?
> Finns det några rider där måndagar eller
> tisdagar om man vill köra i grupp?

Det finns inga stigar som är uppmärkta. Det bästa är nog att hänga på någon/några och sakta men säkert lära sig nätverket av stigar.

Nån mer än jag som blir lite smått less?

Från sid 38 i pdf-dilen: karlstad.se/apps/symfoni/karlstad/karlstad_mm.nsf/lupgraphics/KD_O¦êP%202012_web.pdf/$file/KD_O¦êP%202012_web.pdf

4.4.2 Vålbergsrakan och I2-skogen
Kommunledningskontoret har i uppdrag att
fastställa Vålbergsrakans sträckning och säkerställa
återstående friluftsvärden i I2-skogen. Förutom
trafikeringsmässiga kriterier ska kommande sträckningsutredningar
syfta till att minimera störningar
för boende mellan RV 61/62 och Varpnäset samt att
minimera barriäreffekter och störningar på naturoch
friluftsvärden i I2-skogen.

Kommunen avser att ge de återstående friluftsvärdena
ett varaktigt skydd i form av naturreservat.
Inriktningen för kommande reservatsbildning är att
”de naturgivna förutsättningarna för friluftsliv ska
vara styrande för områdets nyttjande. Friluftslivet
ska inriktas på ett naturligt friluftsliv och enklare
motionsformer, och uppmuntra och skapa förståelse
för naturen och dess villkor.

Restriktivitet avseende lov och prövningar bör
gälla inom och intill utpekade utredningsområden
tills dess att kommunledningskontorets sträckningsutredning
är färdig.”

Senast ändrad:
Brattfors låter bra, hänger gärna på. Tack för onsdagsturen också, lite längre än hjärnan va inställd på. Men det gick ju hyfsat även om jag inte vann något bergspris vid granhultsbacken på hemvägen till frödingshöjd.

Jag blir gärna med till Brattfors, har några frågetecken att reda ut först. Jag hoppas och tror att förkylningen släpper tills dess, är på bättringsvägen. Sedan är det hemmafronten som slutligen godkänna utflykten. Har fått preliminärt klart även där.//Jesper

trevligt!Då bestämmer vi 10.00 vid Kroppkärrssjön för att med bil ta oss upp till Brattfors och köra 3 mil på den fina heden.Medtag matsäck! Vi cyklar minst 4 timmar skulle jag tro.Jag har bil med plats för 2 Cyklar.Tror Tina skulle med oxå.

Har bil med plats för 3 cyklar så får vi se hur många bilar det blir, det går ju att lämna kvar någon bil vid kroppkärssjön om det inte behövs fler sedan.

Tillbaka
Topp