[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

På lördag kör vi en rejäl långtur i Arvika om någon känner för att haka på. Färden ska visst klättra över 1100 höjdmeter så ta med rikligt med mat och kalorier i ryggan. Tempot blir måttfullt och anpassat för Happyiter. Självklart blir det mycket stig och roliga utförskörningar. Håll utkik på tid och plats i Arvikatråden! Välkommen med!

En vattenflaska modell cyclecomponents ligger på I2's bergknall vid getberget (jag tror att det heter så?). Är väl ingen katastrof i och för sig, men om ägaren ändå ska ut i området så kan det kanske hjälpa med denna info. :-)

Tjena!

Jag har med mig MTBn till plugget och tänkte höra 1) när går nästa tur och 2) finns det någon avsköljningsmöjlighet av hojen efteråt?

Jag tror någon har fått något om bakfoten. Det har nog sällan cyklats så mycket stig på onsdagarna som det senaste. Om man vill alltså. Numera kan man ju välja på olika grupper. Och finns det ingen grupp som passar så ordnar man ju bara en :)

Tack för en riktig trevlig stig-tur i går! För er som inte var med startade vi med "Det vita spåret" och avslutade med rekognosering i skogarna bakom Bergvik. Hittade många roliga stigar.

Det gav definitivt mersmak och jag kommer att komma igen :o) Förhoppningsvis redan nästa onsdag.

Jansson, jag går och velar på om lillgrabben min ska byta till 26" och 14" ram till nästa år i så fall finns det en helt ok scott jr 24" att tillgå när jag väl fattat det beslutet... Kanske för sent?

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Jansson, jag går och velar på om lillgrabben min
> ska byta till 26" och 14" ram till nästa år i
> så fall finns det en helt ok scott jr 24" att
> tillgå när jag väl fattat det beslutet...
> Kanske för sent?

Nejdå, det behövs måntenbajkar till våren i alla fall.

Någon som har ett gammalt bockstyre liggandes? Dotterns 24" "racer" börjar ta form men styret saknas.

Men vart ligger Solstareturen? Det kan ju vara värt att kolla upp.

Någon som cyklar enklare stigar i närheten av kronoparken som man kan hänga på någon gång för att ha någon att cykla med? :)

/Jonas

Möt upp vid KMTI i morgon kl 1800 Jonas. Blir säkert ett gäng som skall cykla stig i I2 skogen då. Jag skall i alla fall..

Byggis skrev:
> Någon som cyklar enklare stigar i närheten av
> kronoparken som man kan hänga på någon gång
> för att ha någon att cykla med? :)
>
> /Jonas

Bara jag får tag i en CX så ska det bli åka av. Får höra av mig då.

Byggis
Som enklare stig i närheten av Krp rekommenderar jag södraste delen av Frödingsleden.

Det borde gå att sy ihop något av alla småstigar som finns runt villaområdet och i närheten av motionsspåret. Om du kan få tag i förra årets Friska Karlstad-karta så är det en bra grund för att hitta stigar i området.

Jag får helt enkelt utforska mer helt enkelt, tänkte om det fanns något längre motionspår/ mtb bana nära kronoparken, samt någon att kanske cykla med någon gång! :) Vart ligger KMTI? Sorry att jag missade idag, trodde man fick ett mail när någon svarade i tråden, men hittade en ruta att boka i så nästa gång får jag säkert mail när någon svarar. Tack så länge! :)

Eller på andra sidan stan, typ. Jag måste få tag på en cykel snart så jag kommer ut. Jag blir galen. Är det bara stigcykling du är ute efter?

Är det nån i Karlstadtrakten som har den lilla plastbiten som leder växelvirerar under vevlagret till övers? Håller på att knåpa ihop en vinterpendlare och ramen jag bygger på saknar denna viktiga detalj. Jag har vart runt i stans cykelbutiker men utan lycka :(. Så om nån råkar ha en liggandes vore det gräjjt.

/Niklas

Jag saknade också en sån en dag men fixade det med ett heldraget hölje till bakväxeln gick det bra iaf använde ingen framväxel till den cykeln annars kan jag nog fixa fram en under morgondagen om du vill ha.

kimlill skrev:
> Jag saknade också en sån en dag men fixade det
> med ett heldraget hölje till bakväxeln gick det
> bra iaf använde ingen framväxel till den cykeln
> annars kan jag nog fixa fram en under morgondagen
> om du vill ha.

Lysande Kim!
Har funderat på heldraget hölje med, men jag vill gärna ha framväxel också. Skickar du ett PM när/om du får tag i en?

theBrand Jag kikade lite idag hittade dock ingen letar vidare på måndag hör gärna av dig om du får tag på en på annat håll innan jag hittar så jag inte letar i onödan. :)

kimlill skrev:
> theBrand Jag kikade lite idag hittade dock ingen
> letar vidare på måndag hör gärna av dig om du
> får tag på en på annat håll innan jag hittar
> så jag inte letar i onödan. :)

Jepp, lovar att rapportera om jag skulle få tag i den på annat håll :)

Tillbaka
Topp