[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> tiki du vet att det kan bli mer romantiskt än så
> ;(

HMPFF!!!

Hej Värmland!
Jag åker från Gbg på fredag och undrar om det är någon som är sugen på mtb i karlstadtrakten under lördagen...har ej provat på cyklingen i Värmland,så nu tänkte jag ta med cykeln.
Tänkte väl testa banan på skutberget,eller tacksam för andra tips.
Jag har ej tillgång till nätet i helgen,så om intresse finns, nås jag på 073-7086591.
Stefan

Vill bara varna för att Skutbergsbanan kan vara lite svår att köra runt 14.00 på lördag då tjurruset går av stapeln där.

Tips på turer är I2-fältet direkt norr om Våxnäs i Karlstad eller Bonäsleden på Hammarö, söder om Karlstad.

Men åtminstone I2 behöver guidning för att hitta de riktiga pärlorna. Men det borde nog någon här kunna ge. Själv är jag tyvärr skadad, annars hade jag gärna guidat.

jordan skrev:
> Miamaria är du med på lördag.

Jag är med, dock blir det nog inte i nån högre fart. Har dock bestämt att jag är frisk nog att delta i alla fall.

Va bra då får jag sällskap i kön. Har bara som mål att komma i mål. Känner jag dig rätt Miamaria så blir det väl ändå full fart.

Det kommer inte funka med full fart, då kommer jag inte runt. Jag väljer dock att kalla det jag håller på med för högfärdshosta.

Under vintern kommer jag att springa söndagar på Kilene. Tanken är att springa i två timmar och sedan bada bastu. Samling kl 9. Börjar med detta första söndagen i oktober. Vi springer efter egen förmåga. Vill man bara springa en halvtimme kommer man dit 1030. Vi ses på kilene eller hur.

Bozz det är tidigt men härligt. Skönt att vara klar innan hela dagen har gått.
Under veckorna har ju jag förmånen att jag kan träna på förmiddagen i ljuset. Så för min del blir det inga pannlampe turer.

Lördagar blir det nog cykel på förmiddagen. Då tänker jag köra racer distans ca 3 timmar.

HellDriver skrev:
> Hej Värmland!
> Jag åker från Gbg på fredag och undrar om det
> är någon som är sugen på mtb i karlstadtrakten
> under lördagen...har ej provat på cyklingen i
> Värmland,så nu tänkte jag ta med cykeln.
> Tänkte väl testa banan på skutberget,eller
> tacksam för andra tips.
> Jag har ej tillgång till nätet i helgen,så om
> intresse finns, nås jag på 073-7086591.
> Stefan

Hej HellDriver-Stefan!

Jag och Tiki cyklar gärna med dig imorgon. (Om vi vågar, ditt alias låter ju skräckinjagande). Fler som vill haka på? Passar det att träffas 10.30 vid teatern/operan mitt emot Stadshotellet? Nära korsningen där Sola står. Vi behöver vara tillbaka typ 13.30, men innan dess bör vi ha hunnit några stigar. Nummer finns i profilen.

Hej alla
Det skall bli kul att cykla med er imorgon.
Vi ses 10:30 då.
Nu åker jag från Götet.
Stefan

Senast redigerad av en moderator:
Jag kommer nog inte imorgon visade det sig. Var ute och sprang idag eller försökte springa. Jag var helt utan ork.
Så jag gör nog annat imorgon.

God morgon alle!
Bussen, Tiki och HannaK avgår på landsvägstur från Stora torget-statyn ca 11.40 om nån är sugen på att haka på! Vi har inte bestämt tur än men kanske typ 8-10 mil eller så. Häng på!

Idag har jag ont i benen. Så ingen cykel, ska gå milen på Kilene med gumman. Himla kul igår var det iallafall. Nästa helg är det Brattfors.

jag tar det lugnt idag ,har oxå ont i benen efter gårdagens tuffa löpning.Trodde jag skulle kunna ha sammma tempo som kilene sist men det gick ju inte!men det blev ju en riktig folkfest och roligt hade vi allafall första 8 km.Kanske tar en racertur framåt kvällen.

Jag ble3v ensam på Bonäsleden idag, vilket kanske var bra (det fanns inte mycket kraft, så det gick ganska sakta...). Kan rapportera att Bonäsleden är mycket bra nu, nästan torrt överallt och bara hjulspår av skogsmaskin på ett ställe. Finns alltså möjlighet till en del fartkörning där nu.

Ähh, vem har facebook liksom bah?

Happytur imorgon kväll vid cirkus 17:30? Kanske snart dags för en tur mot skattkärr... eller är den reserverad för vinterrides?

Jordan, vilken dag blir det Brattfors till helgen? Vi får nog besök, men vet inte ännu när de anländer och när de åker, man kanske går det att kombinera. Får återkomma under veckan. Det verkar ju kunna bli sol även nästa helg, härligt!

Tror inte jag hänger på ikväll, men ska fundera under dagen.

jordan skrev:
> .... Nästa helg är det Brattfors.....

Jag hoppas på söndag, då har jag chans att vara med.

Vad ont i benen man får efter att ha sprungit Tjurruset. Idag blev det en lugn tur på mtb till Bonäs.

Vi får kolla lite närmare helgen vilket väder det blir. Så tar vi den dagen som ser ut att bli bäst. Just nu på YR ser det ut som lördag.

Drog upp tre abborrar idag. En på vardera jigg, djupgående trolling och sist spinnfluga. Underbar dag hemma och i båten med lillgrabben =)

Men nu vankar studierna. Cykling, träning, löpning mm - vem har tid för sånt i lågkonjunkturen?

Körde Thomas stig/Rimbuster trail med Björn igår. Har nog baconsjukan på gång eller nåt sånt för jag var helt off, hela kroppen kändes fel, småskakade hela tiden. Knäna har småvärkt i två veckor nu, är det en sidoeffekt av SDP-användande(eller: snälla ge mej en ursäkt att slänga skiten)? Har aldrig haft knätrubbel innan. Kan förstås vara den höga åldern i kombo med för lite cyklande... ;)

Thomas skrev:
> Körde Thomas stig/Rimbuster trail med Björn
> igår. Har nog baconsjukan på gång eller nåt
> sånt för jag var helt off, hela kroppen kändes
> fel, småskakade hela tiden. Knäna har småvärkt
> i två veckor nu, är det en sidoeffekt av
> SDP-användande(eller: snälla ge mej en ursäkt
> att slänga skiten)? Har aldrig haft knätrubbel
> innan. Kan förstås vara den höga åldern i
> kombo med för lite cyklande... ;)

Antar att du kör SS också, knän+spd+låg sadelstolpe är ingen bra kombo.
Här har det varit sjukdom i en vecka nu.

(här skulle det stått nåt men det tog jag bort he he he)

Aha, byebye SPD it is. :)

Är det baconinfluensan som härjar på Marieberg? Hela vår familj är småkrassliga också...

Tillbaka
Topp