[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Blir eventuellt kvar på jobbet en stund till så kan bli tajt om tid. Någon som skall med ikväll som kan bjuda på ett telefonnummer som man kan ringa för att bli uppletad?

Skulle kunna tänka mig att det är lika roligt att fotografera Skogens Konung i höstfärger som det var i myggsvärmar.. Ska se om jag har möjlighet att komma ifrån på söndagen. Beror på om gästerna sover över eller ej.

@Jörg - A google translate of what Skogens Konug is alla about:

King of the forest for those of you who were not to last time:
Stage races with 7-10 sections, each 500-1000 m in very varied terrain. Points accumulated on each route and a summary count then together. Last round, we had 9 pcs distances and Eknor went home with the coveted trophy (one guldälg) and JoMen so that did* honor the price on the last leg in the form of a separate hill named after him.

*JoMen so that did = JoMenSåAtt *LOL*

//andematt = Royal event photografer.. ;o)

KONAmi skrev:
-------------------------------------------------------
> om vi satsar på skogens konung den 11:e
> istället, är det fler som kan då?

Jag är borta hela den helgen. De andra helgerna i oktober är jag hemma och kan vara med om det blir så.

Ingen planerad jakt i I2-skogen 11 oktober.
Funderar dock på vad de ska göra den 7 nov.. Tjejjakt?! =)

1:a Bockjakten 17/8-2009 (fm)
2:a Bockjakten 21/8-2009 (fm) Samling 17.00 den 20/8
3:e Bockjakten 29/8-2009 (fm) Samling 17.00 den 28/8
1:a Småviltjakten 3/10-2009 , Taxjakt
2:a Småviltjakten (tjej?) 7/11-2009, Tjejjakt
3:e Småviltjakten 14/11-2009, Stöthundsjakt
1:a Älg/Småviltjakten 21/11-2009, Småviltjakt som övergår till älgjakt
4:e Småviltjakten 28/11-2009
5:e Småviltjakten 5/12-2009, Drever
2:a Älg/Småviltjakten 12/12-2009, Småviltjakt som övergår till älgjakt
6:e Småviltjakten 9/1-2010, 4 olika hundraser
7 :e Småviltjakten 23/1-2010, Småviltjakt med fokus på räv
1 :a Stövarjakten 6/2-2010
2 :a Stövarjakten 19/2-2010
Rävjakt (Klappjakt) 13/3-2010

oj för mej blev det svettotur och den snabbaste nånsin .Efter 1 tim och 10 min va re mörkt!Får bli att ladda pannlampan tror jag!

Jag får tacka för en trevlig tur! Jag var den enda facebook-representanten =).

Senast redigerad av en moderator:
JoMenSåAtt skrev:
-------------------------------------------------------
> Tackar Jordan. Öronen är nu räddade under
> arbetstid. ;)

Det går att ha samma konto på flera burkar, vettu.
Edit: Men du kan bara använda ett åt gången..

Andematt: Jo, men det är på jobbet som jag inte har haft vettig musik annat än webradio tidigare = Öronen är räddade.

Jordan - är det meningen att jag skulle fått ett mail av dig nu med spotifyinbjudan? ...i så fall har det inte kommit fram. Tack förresten!

Robert det ska du fått jag kollar när jag kommer ikväll att jag skicka på rätt adress.
Andematt jag har även Spotify i min Iphone.

Ska till Karlstad en vecka i slutet av oktober och undrar om det finns några tips på var/om det går att hyra en racer eller cyclocross någonstans en kväll eller två om vädret är bra (men det förutsätter jag med tanke på stadens slogan!).
Så förbaskat tråkigt att springa även om det är fint längst "älva".

du måste väl kunna låna en av oss??hör av dej du!för övrigt tycker jag att det räcker attt det är tyst när jag ska sova!!

Tror de flesta i KD har en extra mtb att låna ut... svårare mer racer och skulle säga omöjligt att få låna en cross. Väl bara eknor som har en? Min SS gammelracerpendlare kanske kan räknas?

Däremot kan jag gärna eskortera flameboy i skogen, eller låna ut en MTB om det passar.

Eftersom ingen verkar nappa på mitt förslag om skidtunnel ändrar jag taktik. Är det någon som är sugen på att hänga på öl, biljar på tables ikväll? Typ vid klockan 7 cirkus?

Anyone up for a more technical trail ride tomorrow at 10:00?
I'll take my SS bike. If anyone want to tag along I will start from Racketcenter Våxnäs.

Någon som har en vevarmsbult till Truvativs integrerade vevpartier? Alltså den man skruvar fast vänster vevarm med.
M15 skall det vara om
http://cyclecomponents.se/1/sv/arti...uvativ-gxp-vevarmsbult-m15-bult-m26-lock.html

Var ute en runda igår. Efter 15 minuter small det till och singulatorn hade gängat upp sig, fixade det i skogen.
Drog vidare men 15 minuter senare stod jag plötsligt med vänster fot på marken. Pedal och vevarm satt fortfarande i-klickade men vevarmen satt inte fast på vevaxeln. Kunde konstatera att bulten var av och att det blev till att gå/rulla hem:(

Jomensåatt: On this international page I´ll post my interest for a ride tomorrow. Ass-am-hå-e says it´s supposed to blow wicked tomorrow (17-20 m/s) but they always lie as you know. So my sunday plans are decided tomorrow what fun things to do.... otherwise a technical ride sounds gräjt!

MM, Bozz, KONAmi (?) - hur gick multisporten igår? Hade varit kul att va med. Men jag pratade med mamma igår och hon beklagade sig över regnet och sa "jag tycker synd om de som har den där multisporten idag". Tydligen gick en sträckning förbi på gatan utanför deras hus, hade jag vetat det hade jag bett henne ha en kontroll med bullar och varm saft för "Happy Karlstad".

JMSA - Tiki ser inte överdrivet vaken ut, så jag tippar på att han desvärre inte står vid Rackethallen kl 10.

hemma igen från gbg. det var den blötaste å d-j-ligaste hittills tror jag .Har redan stoppat allt i tvättmaskinen utom cykeln.När vi kom i mål började det hagla oxå men då tog vi skydd under ett tält!tävlingen tog 5.30! och det roligaste(läskigaste)var när vi fick repellera ner för en 30 m hög lodrät vägg!ska jag göra de här! frågade jag funktionären .Ja de ska du sa han ,så de var bara att lyda. som vanligt hade vi kul MM o jag i alla fall och frös aldrig så det va OK.konami såg vi aldrig men linda oh gabriel träffa vi.

Vi kom 5:a i Elit mix efter drygt 7,5 timmars tävlande. Blött var det ja!! men jag frös inte iaf och hade en bra dag utan navigeringsmissar. Bohusleden gör sig inte bäst i regn kan jag säga för er som inte var där. Hala berghällar och stora vattensamlingar ledde till en hel del släpning av cykeln.

Tillbaka
Topp