Hade en fundering på om det skulle gå att fota med motljusblixt när man plåtar action. Fotar jag porträtt brukar jag ibland ställa en blixt bakom personen i fråga, då lyser man upp håret och det ser lite ut som man fotar i motljus. Sen har man en annan blixt som lyser upp framifrån.
Iväg till våxnäshallen för att störa träningen lite...
Först lite uppvärmning, både jonas och olov ligger bra inbäddade i klungan.
Olof visade snabbt vart skåpet skall stå när det gäller aeroposition. Vi kom fram till att det måste bero på de långa benen, armarna räcker helt enkelt inte fram till styret annars.
Förmodligen har Jonas korta ben och långa armar.. eller helt enkelt styret för högt.
Faktum är att olofs aeropositionen behålls även vid softåkande
Även bosse var där och körde intervaller... och hängde över bordet och flexade gluteus maximus
Nu var både jag och huvudpersonerna uppvärmda och jag började rigga blixtar. Fick exakt noll bilder som var någorlunda okej. Att försöka trycka av i rätt tid var helt enkelt en omöjligthet.
Hela tanken här är alltså att personen i fråga skall blockera blixten...
Och det fortsatte på samma vis...
Gav upp och angrep istället problemet med båda blixtarna framifrån. Och det var ungefär lika stora marginaler här för att trycka av i rätt tid...
Så nu vet jag... att trycka av i rätt tid går alltså inte!!
Bitter över sönderdragen skruv på vevparti och kassa bilder började jag tala illa om "purebike", socialdemokrater och att skaffa barn. Dessutom spelade jag ovetandes in ett meddelande på Olofs telefonsvarare... undrar vad som registrerades egenetligen...