[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag måste beställa en kassett och kedja till
> racern från CRC. Är det någon som är sugen att
> sambeställa och dela frakt?

Hej Jag behöver också en liten sak från CRC, en ny framväxel.

1st Campagnolo Record QS Front Derailleur 10 Speed Braze On.
Den kostar 59.57£ Och finns här

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=25952

Jag pratade med dom i går per telefon och det ska gå att beställa fast den inte finns inne just nu. Den ska komma in om 1-2 veckor.

Hör av dig om betalning och så. Så fixar vi till detta. Se PM.

Senast redigerad av en moderator:
Då skall vi se folket på happy, pebben du har föresten PM.

P.g.a. att en hel del grejer är out of stock som ni skall ha föreslår jag att vi skickar iväg denna order imorgon så att vi slipper vänta på grejerna. Vi vill ju inte upprepa det som hände sist med "Marcus the valuttrader" som lyckades få iväg ordern då pundet var på sin absoluta topp =)

Ni är lite dåliga på att speca vad ni skall ha =) Det är för sent att ringa runt till folk nu så vi får ta det imorgon.

Jag
Kedjebrytare - Ej i lager
Resten finns

Olov
Kassett finns i lager, du har inte svarat vilken delning du skall ha. 11/32 eller11/34?
Kedja - Finns ej i lager
Vill du hoppa av helt? Välja annan kedja? Eller står du fast vid enbart en kassett?

Mattson
Dina grejer finns.

Jordan
Hjälm och pedaler finns. Pedalerna finns både i silver och svar, vilken önskas?(Du har fått silver tills vidare) Klossarna till pedalerna finns dock ej i lager. Varken de fixed eller de med float. Du är medveten om att man alltid(??) får med klossar med pedalerna? Eller är du ute efter ett extra par?

Pebben
Din framväxel finns inte i lager.

Är det någon som vill hoppa av p.g.a. det dåliga lagurutbudet så är det fullt förståeligt. Men som sagt, det finns nog med eftersläntrare för att fylla en fraktfri order om några veckor också. Bekräfta i tråden/på telefon/fax eller annan kommunikationsmedtod om ni fortfarande är med =)

Frolicc skrev:
...
> Mattson
> Dina grejer finns.
...

Ha! Mig är det ordning på =)

Frolicc skrev:
> Då skall vi se folket på happy, pebben du har
> föresten PM.

Mmmmmmmm jag hade visst det;)

> P.g.a. att en hel del grejer är out of stock som
> ni skall ha föreslår jag att vi skickar iväg
> denna order imorgon så att vi slipper vänta på
> grejerna.

Ja självklar så ska ni det. Och jag kommer troligen att beställa när den kommer in, om en till två veckor, trodde dom.

Nu har jag betalat in till Metsorundan.

Varför har jag då gjort detta.

Kul att köra ett motionslopp på hemmaplan med en massa andra glada cyklister. Tänk va kul det vore om vi blev några hundra som cyklar.

Stödjer den lokala cykelklubben Skoghalls CK. Så att dom kan använda pengarna på ett bra sätt i sin verksamhet.

Sedan får man ju lite förtäring på vägen och vid målet. Har man "tur" vinner man ett badlakan eller något annat trevligt.

Hoppas även att min cykel kommer innan vecka 22. Alla andra som har beställt har fått den tidigare än lovat.

Man längtar när man läser detta.

"Med Roadlite 7.0 har Canyon bibehållit sin filosofi att tillverka lågt prissatta cyklar. Drivlina i toppklass och en enastående ram. Roadlite 7.0 kommer locka alla cyklister som söker en cykel till ett ekonomiskt pris."

Får ofta frågan om det finns någon fast tid/dag för MTB. Tyvärr gör det ju inte det just nu. Själv kan jag inte under veckorna då jag jobbar kväll. Helgen då sitter jag på racern. Kan inte ni som är ute och åker under veckorna bestämma en tid och dag. Så skickar jag dit alla som vill åka MTB.

Biaz skrev:
> Bara en ”Pucko” fråga bara…
> Kan man glida runt MetsoRundan på en MTB…?

Du kan det. Själv har jag fullt med min LVG och långa (150km) iofs.
Provkörde en bit av den i går (130Km) och det var lite upp och lite ner kan man säga.

Total Ascent 2919m Och Total Descent 2917 på 130km. Och jag vet en som ska byta till ett CT vevparti och en 12-26 där bak. Sen så ska vi köra som bara den, den 29/5.

Men varför inte bara ett par andra lite mer lättrullade däck än de som du har i skogen.
Det tror jag skulle göra stor skillnad.

Tack Pebben…
Tror du att jag fixar formen till dess…?
Och snittar du 30 km/h…?
150 nätta kilometer låter som en kull utmaning…

Jag har ett par sliks som jag kan haka på… Eller hjul..

Biaz skrev:
> Tack Pebben…
> Tror du att jag fixar formen till dess…?
> Och snittar du 30 km/h…?
> 150 nätta kilometer låter som en kull
> utmaning…
>
> Jag har ett par sliks som jag kan haka på…
> Eller hjul..

Snittar jag 30km/h? Hummm. Vad svara man på det. Nej inte i går i allafall.
Då bidde det bara 25Km/h, med lite såndär cykling. Varken mer eller mindre.

30Km/h nja det blir allt på det berömda håret det. 26-27km/h kanske jag fixar. Jag är allt för klen uppför och har väl tåget gått. Ja då står man där på perrongen med byxorna nere.
Att köra i fatt, ja detta kan jag glömma;(

Min bror brukar "förnedringsköra" uppför, med mig. Inte kul, inte kul alls;-(
Svisch, svisch, svisch, och så är han borta. Ja ni vet kanske hur det låter när dom trycker på uppför.

Jag vill be om ursäkt…
Jag "förnedringsköra" inte med någon...

Jag vill bara ha lite sällskap bara…
Så…

Ska vi ’’ta’’ cykla MetsoRundan eller…?

du kan ringa mig om du vill låna hjulen biaz

är hemma kvällen idag och imorgon, har bil nu med så jag kan komma förbi med dom till dig om du vill.

0722352334

Biaz skrev:
> Jag vill be om ursäkt…
> Jag "förnedringsköra" inte med någon...
>
> Jag vill bara ha lite sällskap bara…
> Så…
>
> Ska vi ’’ta’’ cykla MetsoRundan eller…?

Inte har du något att be om ursäkt för;-)

Klart vi ska. Jag och två till som jag ska köra VR med, kommer att köra 150 vid finväder.
Och 70 vid regn/dretväder.

Denna helg blir det svårt med cykling och nästa också, sen går ju MR.

På Freitag så jobbar jag. Dock är det orienteringstävling vid Wåxnäshallen för sugna typer. Jag måste nog plocka ut en friskvårdstimma då.

Bozz klart du ska testa. Jobbar också fredag. Vad tror ni om imorgon? Kan det bli någon timma med uppehåll som kan komma ut och cykla lite. Tänker mig racer, för blött och halkigt med MTB.

De som är med på ordern bör nu har fått pm med de grejer, artikelnummer samt pris som är med i ordern.

Jag återkommer med det slutgiltiga svenska priset samt trackingnummer så vi kan längta efter paketet och hänga på postens lås tillsammans =)

Frolicc skrev:
> De som är med på ordern bör nu har fått pm med
> de grejer, artikelnummer samt pris som är med i
> ordern.
>
> Jag återkommer med det slutgiltiga svenska priset
> samt trackingnummer så vi kan längta efter
> paketet och hänga på postens lås tillsammans =)

Morrrrrrr. Jag vill också hänga på låset. Men, men.

Frolicc skrev:
> Jag återkommer med det slutgiltiga svenska priset
> samt trackingnummer så vi kan längta efter
> paketet och hänga på postens lås tillsammans =)

Bra! Inget kontonummer måste betyda att du står för kalaset =) Whoppii!! Yey!

Kanon!
Min Canyon-MTB kom igår, redan en vecka innan planerad leverans! ;-D
Synd bara att der regnar, det kliar i pedalerna ;-)

Det är ingen i Karlstad som sitter på en flaska med 5wt dämparolja som denne vill bli av med till en bra kostnad? Skulle tippa på att jag behöver runt 2 dl.

jordan och jag fick en väldigt socialtur till Olsäter.Träffade ett gäng från gbg fika på simhallen i deje och sällskap av andematt sista biten hem!!

Biltema har en gafelolja för MC SAE 5w. Det borde vara samma som wt5 som säljs på CC för 3 dubbla priset? Eller är "SAE w" och wt olika skalor?

Biltemas gaffelolja är en mineralolja (åtminstone den jag sett). Kika efter gaffelolja på MC affärerna på lamberget istället, jag har köpt mina på KTM/BMW centret. Motul helsyntetisk. SAE och wt ska vara samma sak, men tydligen skiljer sig olika oljor väldigt mycket ändå.

Vilken gaffel ska du byta olja på? Rock Shox 10wt är egentligen Torco 5wt tex.
Det är en jäkla soppa det där med oljor om man grottar in sig ordentligt har jag märkt.

Här kan du läsa lite mer.
http://www.peterverdonedesigns.com/bikesuspension.htm

bozz skrev:
> jordan och jag fick en väldigt socialtur till
> Olsäter.Träffade ett gäng från gbg fika på
> simhallen i deje och sällskap av andematt sista
> biten hem!!

Ni lyckliga ni, som har cyklat i dag. Själv har jag slavat i förrådet.
Men det måste städas ur det med.

Sen han jag med att fixa lite med cykeln. Så nu sitter ett CT vevparti på den och det blev en 13-26 där bak, det får duga. Men den är inte ihopsatt än, cykeln.

Ev i morgon så blir det en kort liten provtur. Lördag = inge cykling. Söndag = ev cykling och ja jag vet att det börjar kl 09.00 INTE 10.00.

Ev måndag, troligen Tisdag, så kör jag del av MR igen, för att känna lite på CT.
Gör det någon skillnad eller är det samma samma.

Pebben, är du påväg mot större berg än de i karlstads närhet med tanke på kompaktparti och 13-26?

Jomensåatt:
Har läst lite på sidan nu. Gaffeln är en manitou R7 med kass lockout, när jag ändå har isär den är det ju lika bra att byta olja tänkte jag. Semibath oljan var lite simmig men dämparoljan inuti hade nog kunnat stanna där den var. Men men, nu ligger båda i samma slaskkärl.

Vad är skillnaden mellan mineral och syntet? Är syntet mer viskositetsstabil i ett större temperaturintervall?

Vad jag fattat kan man dumpa i vilken motorolja som helst som semibath olja i gaffeln. Har några flaskor syntetisk racingolja 10-40w för motorcyklar. Det funkar?

Frolicc skrev:
> Pebben, är du påväg mot större berg än de i
> karlstads närhet med tanke på kompaktparti och
> 13-26?

Det där var inte snällt skrivet :-) Inte snällt alls.

Men med min tyngd (+90) blir vilken liten kulle som helst till ett berg ;)

Nej då. Provade att körde en bit av Metsorundan (150km) och upptäckte att det kanske kan vara bra att ha lite bättre kadens uppför också. Från Ö Ämtervik och till Olsäter är det ju än och annan knäpp man ska över, tydligen.

Fasen det måste vara något fel på min GSP-T. Den visade Total Ascent 2919m Och Total Descent 2917.
Kan detta verkligen stämma? Verkar ju jäkligt mycket tycker jag. Visst är det en och annan kulle man ska över. Men jag vet inte det jag. Är det verkligen så många och så mycket.
Å tänk att jag tycker inte att det var så farligt där uppe för typ 15 år sedan och tja 15-20 kg för den delen också. kanske tom 25kg;)

Jag ska provköra den på måndag eller tisdag för att kolla upp detta.
För det kan ju ligga kvar gammal data som ställer till det.

Tillbaka
Topp