[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Det är så att jag ska köra ner till Mallorca nu på onsdag för lite seglingsträning och skulle gärna få med mig min cykel. Därför undrar jag om någon har en hård alternativt halvhård cykelväska att hyra/låna ut under 2 månader(2e mars-3 Maj)? Har ingen lust att slänga cykeln löst i bilen då det är rätt mycket packning som ska in... :)

J

Letar skidutrustning på blocket till Edvin, men det fanns inget där. Tror han borde ha skidor som är 170 för vikt på ca 45-50 kg och stavar på 110-120. Pjäxor i strl 37-38. Känner ni nån som har det i källarn så säg till. Med de måtten så klarar han sig perfekt nästa vinter..

buq skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är så att jag ska köra ner till Mallorca nu
> på onsdag för lite seglingsträning och skulle
> gärna få med mig min cykel. Därför undrar jag
> om någon har en hård alternativt halvhård
> cykelväska att hyra/låna ut under 2 månader(2e
> mars-3 Maj)? Har ingen lust att slänga cykeln
> löst i bilen då det är rätt mycket packning
> som ska in... :)
>
> J

Du vet att man inte kan köra bil till Mallorca va!? ;)

Hej Konami!

Jag har ingen väska tyvärr. Jag har en cykel hållare som funkar bra och går på taket. Det har även en lås som kanske finns en nykel till någonstans... Min bil är död så du kan ha den hur länge du vill, alt. köpa den av mig för en billig slant. Garanterat att funka bra - har kört 160+ i timmen med den och cykeln på taket utan något som helst problem.

Jag har en gammalrackare för bil (1990 Saab 900) och två sätt takräcke så du kan även få en få en av de om du vill om det passar din bil - ett sätt är ganska "generic" tror jag.

Jag ska också om ca. en månadstid komma ner till Mallorca med eller utan cykel, men då ska jag hyra en cykel, samt min vän kan Mallorca rätt så bra . Vore trevligt att ta en sväng med dig när jag är där.

Hör av dig!

JollyJumper

säker kul att hojja på mallis, men tyvär är det ju inte jag som skall dit... Du får nog erbjuda dina tjänster/prylar till buq istället ;)

BUQ - Du får samma erbjudandet som KONAmi förstås då jag läste fel... :)

svårt att läsa noggrant på forumet då det brukar finnas så mycket skitsnack! ;)

Vill gärna cykla, jag förstår att du borde vara MOUNTAINBIKER då det är ett MTB forum,,, ,,,men det har hänt förut att LV ´er syns här... Jag cyklar på MTB iallafall :)

Tyst dag idag här...

Härmed meddelar att "SnAABen" är död - försäkringsbolaget har erbjudit mig hela 7000 sek och med självrisk på 2000 sek har jag fått hela 5000 att leka med.... :) plus grejerna som blev bestulna så får jag lite mer, kanske. Hur F¤%& ska man ha kvitto kvar på verktyg man har börjat samla på sig sedan man var 14-15 år gammal ?

Härmed meddelas att en takräcke säljes samt en cykel hållare till takräcket isåfall att BUQ är inte intresserade??? priset är diskutabel :)

Tack för erbjudandet men jag ska ha en båt på taket :). Fick en kartong från cycleomponents så det löste sig bra, men tack för alla erbjudanden!

Frolicc har legat sjuk i influensa, borta från jobbet sen i onsdags men imorgon tänkte jag göra comeback. Sambon är fortfarande sjuk så lägenheten är med största sannolikhet smittförande, happy bör hålla sig borta!

Var ett tag sen man varit utanför dörren. Funkar skidspåren fortfarande? Har ni börjat cykla? Vad är senaste skvallret?

JAg tog en omväg hem från jobbet igår för att reka vägen över trossnäs. Fortfarande en hel del is dock så fortsatt lågvattenmärke på mängden cykelträning ett tag till.

Vad är det för cykelställ för takräcke du har Jolly? Om det är ett Thule pro rider är jag ev. intresserad...

nope, no Swedish snob stuff here. hållaren hård monteras till takräcke och är bra kvalitet men ingen snabb lösning, som de nyare THULE system.

Takräcket är "generic" och passar andra äldre bilar förutom min gamla SAAB.

HAPPY HAPPY - & Härje Härje med

Jag tycker att de borde förbjuda ALLA digitala inslag.. hastighetsmätare, kadensmätare, effektmätare, pulsklocka osv. Så alla måste cykla mer på "på känn" och inte har exakta siffror på hur hårt de sliter vid varje tidpunkt.

En av mina förslag för årets tävling King of the Road blir att cykla en given sträcka på en given tid. Närmast vinner :) Givetvis är alla former av klocka, cykeldator, gps mm förbjudet på den etappen. Sol-ur kanske är ok på sin höjd..

Men, då måste de ju dopa sig ännu mer för att orka trampa på ännu hårdare när de inte kan snålköra taktiskt.. Men det blir nog bra när det blir målat, övermålat, slipat och klart..

Skrivet av jordan idag 13:10 (Dölj användarens inlägg)

Min doping idag bestod av drygt 2 timmar på Pitpron.

---------------------

Var? Jag vill cykla nästa vecka - come hell or high water :)

Kanske skulle köra individuell start även på tävlingar som tour de france... Skulle garanterat ge en helt annan typ av tävling. Som ett 25 mil långt tempolopp ungefär helt enkelt.

Det är mitt sätt.

På lördag ska jag köra en 3-4 timmar på min Pitpro. Det ska ju bli runt nollan.

Samling kroppkärrsjön parkering kl 10 om någon vill följa med.

Skilgannon skrev:
> Istället för doping skulle man ju kunna träna
> också, det kanske är ett alternativ eller?

Träna? Menar träna på att få dopingen så osynling på proverna som möjligt? :)

Eller träna på att få i sig så mycket "Spanskt kött" som möjligt? ;)

Senast redigerad av en moderator:
jordan skrev:
> Det är mitt sätt.
>
> På lördag ska jag köra en 3-4 timmar på min
> Pitpro. Det ska ju bli runt nollan.
>
> Samling kroppkärrsjön parkering kl 10 om någon
> vill följa med.

Okej… Jag kommer… Kompis…

jordan skrev:
> Snart i Karlstad????
>
>

Hoppas jag inte, ser jättefarligt ut ju. Dessutom finns det ju inte en backe värd namnet här, så nä + usch och fy. ;o)

Finns det inga lugna fina filmer med vincykling på damcykel med flätad cykelkorg på nån fransk liten lantväg i solnedgången?

"Skivbromssystemet M486 har inte konstruerats för att kunna vändas upp och ned eller läggas på sidan" Åh fasen, kunde ingen sagt det till mig innan jag gjorde det i helgen när jag försökte få min pendlares FD-440 framväxel att fungera igen. Upptäckte dessutom att skruvskallarna på växeln var gjorda av lödtenn, det räckte att visa insexan för dem så runddrog jag skallen. Får väl köpa en ny 2200växel för 40 kr på CRC.. Eller fungerar den med R440-flatbar-reglagen?

Ångest.

Kan man ha sönder mjukost? Det går.
Jag är ärligt talat osäker på om det är reglget eller växeln som är orsaken men jag kan inte växla ner till lilla klingan fram. Har kört på stora nu rätt länge.. Lessnade liksom på det. Försökte skruva loss och smörja/massera växen men skruvskallen ville annat.

jordan skrev:
> Snart i Karlstad????
>
>

Fan vet om det inte var lite "Pave" cykling där på slutet. Nä då får det allt va för min del;7)

Skulle det här vara intressant tro: Mtb-läger i Torsby...

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/co...tage/senaste_nytt/nyhet_cykelvasalager_101119

En del säljsnack lär det bli men säkert bra träning också. Bra instruktörer iaf. Bla Magnus Darvell som vann cykelvasan ifjol. Vad skidskyttarna gör där vet jag dock inte.

Lär dig meka-kurs är behövligt för mig och ett test av vo2max/laktat kan vara lite skoj.

Dom dela ut broschyren i vasaloppsmässan idag och jag tyckte det lät lite spännande.

Låter kul men tyvärr upptagen den helgen.

Vi i Cunes cykelgäng (sub10) ska cykla upp till Branäs på lördag. Ligga över i stuga (äta och dricka öl) och sedan på söndag cykla tillbaka. Så det blir ca 40 mil på racer den helgen istället.

Skil: Jo, det gick väl bra. 2:33:02. 85:e plats. Gick ut för hårt. Rycktes med i starten när alla körde som en sprint. Fick sota för det på slutet och det blev oxå rätt mjukt ifrån Hökberg. 5-6 grader varmt i Mora. Men nöjd.

Inga skidor för mig heller, är ensam med barnen på förmiddagen och tänkte kanske ta mig en lång löptur på eftermiddagen eller eventuellt en tur med min fina underbara Orbea runt Alstern.

Tillbaka
Topp