[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

körde med Kenta en sväng på Tuggelite.Blev väl 2 mil eller nåt i det fina vädret.Min cykelsäsong får vänta ett tag........

Jag och Jonas rullade knappt 4 mil runt forshaga i det fina vårvädret. Det blåste så stark nordanvind att vi fick slita ordentligt för att hålla mätaren över 20km/h på vägen upp. Hem gick det lättare och rullade på i mellan 34-40km/h.

Blir nog en tur imorgon också om vädret håller i sig.

hittade tråden på 4:e sidan... :O tyckte inte det kändes helt ståndsmässigt så jag tar mig friheten att skriva ett nonsensinlägg för att få upp tråden till förstasidan där den hör hemma ;)

Har ni inte redan gjort det så skapa ett bokmärke till trådens nyflagga. Funkar tokbra.
Sen att det i princip inte får hända att tråden är osynlig är ju en annan sak..

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Frolicc och Tiki blir det någon Norgeresa och
> cykla racer? Årets resa går till Lom vecka 30.
Hallå där Jordan m.fl!
Jo vars det är tanken absolut. Det har inte gått ut någon inbjudan än men kommer säkert efter hand. Det var riktigt trevligt ifjol trots att upplevelsen påminde mycket om att befinna sig i duschen med halvkall temperatur. Ska sent glömma vårt besök på pizzahaket med pizzabuffén på hemvägen. Pizzabagarna fick ringa på släkten för att komma och baka. Oj vad det åts!

"Jag är 25 år och samtidigt som jag blir äldre så tappar jag lite i toppfart. Men jag har ett riktigt bra lag och när de ger mig det perfekta uppdraget så är jag fortfarande rätt oslagbar, säger "Cav".

jordan skrev:
> Hitta detta på solstas forum.
>
> http://tommyflognfeldt.dinstudio.se/
>
> Funderar på att hänga med. vore perfekt om det
> låg i början av veckan då det är Abbas tour
> 31/7.

Roligt att Tommy skrev att vissa tyckte att backarna var för lätta ifjol. Jag är inte riktigt beredd att hålla med på den punkten. :-) Sverige är ju tvärplatt efter den resan.

Jordan, hör med Tommy när resan blir av! Vi åker säkert med i alla fall. Frolic då?

Tycker det är för tidigt att bestämma sig redan i Mars, speciellt med tanke på att jag kanske måste göra om höstens operation.

Men om jag skall med så beställer jag att vara frisk den här gången.

Gårdagens happyspotting: AddeN på Solsta strax efter kl 17 ;)

Trodde Offroad Finnmark gick mitt i Norge, men ICKE! Hittade Alta på Norges nordspets, 168 mil enkel resa...får nog tänka om lite där :(

Dagens träning backintervall.

Körde 10 st i Bärstadsbacken med ett snitt på 2.15 per intervall. Härligt väder var det också lite snöblandat regn och motvind.

finns det backar på hammarö???

Vad säger ni om man mot man dueller på travbanans innerplan(rallybanan) som tävlingsform? kanske skulle byta ut "King of the Road" mot "Elitloppet" :)

Tja det där är väl den enda backen på öa som tar mer än 20 sek att ta sig uppför ;o)

Varför inte köra elimineringsrace på rundbana med masstart, siste man varje varv plockas av banan..

Nu är jag anmäld till Rittet 2011. Ska bli kul att få möjlighet att åka. Årets platser (16000) tog slut på 53 sekunder. Jag kommer att åka för Adecco Norge. Nu blir det lite mer focus på mtb efter Vättern. Ska försöka åka något av dom seediningslopp som finns.

Hammaröleden igår eftermiddag på cykel utan stänkskärmar = Väldigt väldigt blöt bakre del av kroppen. Ett tag blåste det sidvind vilket betydde att stänket bara hamnade på ena sidan av kroppen. Jag vred ur mina strumpor som en disktrasa när jag kom hem, detta trots skolöverdrag. =)

Jag får se om jag hinner köra något imorgon, blir troligtvis intervaller på eftermiddagen i så fall. Ska ut på hemligt mission på dagen imorgon som kanske kan leda till något kul framöver :)

På söndag cyklar jag helst så långt som möjligt/rimligt beroende på väder och väglag.

Imorgon eftermiddag låter som en bra idé tycker jag, det skulle bli lite varmare då.

På söndag ska jag till Storfors och titta på handboll med familjen så då kan det bli svårt att hinna med något. På söndagkvällen är det ju dessutom cykling/löpning i våxnäshallen.

Jag åker på förmiddagen med mitt Vätternrundan gäng. Vet inte hur många vi blir men vi samlas kl 10 cykelhandlarn på norra allen.

Happy fjälll i dalarna ride!

Jonas kom på den fina idén att ett gäng kör från Karlstad till lämplig plats, exempelvis Säfsen. Jag spädde på det hela genom att föreslå att vi tar med grejer för övernattning. Alltså att vi sticker tidigt lördag morgon, övernattar i ett vindskydd och när vi återvänder till bilarna på söndag eftermiddag har vi kört 15 mil.

Alternativt kollar vi söderut i sverige och hittar kanske:
http://www.skaraborgsleder.se/vandring/se_vandring_vastra_vatterleden.html

Verkar det vara en vettig idé?

Är det någon av er där ute som har ett eller två begagnade mtb-däck liggande? Jag skulle behöva ett par skogssulor för träning så ett par 26"*2,0-2,2" är vad som passar bäst. Mönstret är inte så noga då jag mestadels håller mig på större stigar så det går även bra med ett par ganska slitna däck. Jag vill helt enkelt inte slita på "findäcken"(Rocket Ron Evolution 2,0") för mycket på grusvägsträning under våren... Beroende på skicket kan jag tänka mig att betala en skälig summa för dom.

Hand upp den som har något bra :)

Är inte vikten högprioriterat (blir ju bättre träning med tyngre däck) så har jag ett par lättrullade Maxxis Bling Bling i nyskick som jag ska byta ut då jag tycker de har för dåligt grepp.

Tack för erbjudandet AddeN, men jag tror att ett par 2,35" 800gr downhill/4-cross-däck är lite i bitigaste laget för min del ;)

Vad jag är på jakt efter är nog snarare ett par ganska slitna xc-däck som jag hoppas att någon vill bli av med.

Skilgannon jag har tänkt om.

Vilka ska åka Mörksuggejakten 9 juli???

"Tävlingsbanan har genom åren fått översvallande positiv kritik, både från elitcyklister och motionärer. Många anser den vara en av de bättre och vackraste bland landets långloppsbanor. Efter starten går den genom byn och upp på höjderna kring Vidablick och Hedsåsens fäbodar där utsikten över Siljan gör en hänförd. Vidare åker man längs grusvägar och stigar till höladorna på Gärdsjöängarna. Sedan bär det av in längs Enåns slingrande dalgång, där banan ömsom följer den porlande ån, ömsom söker sig över den på smala hängbroar. Dalhalla, Springkällan och Kungshol, är andra spännande och exotiska platser utefter banan. Terrängen är lätt men den innehåller även några ordentliga stigningar."

Vi pratade ju om att boka någon form av boende om vi är några stycken som åker upp.

Så nu till den stora frågan hur många blir vi som åker upp???

Frolicc skrev:
> Happy fjälll i dalarna ride!
>
> Jonas kom på den fina idén att ett gäng kör
> från Karlstad till lämplig plats, exempelvis
> Säfsen. Jag spädde på det hela genom att
> föreslå att vi tar med grejer för
> övernattning. Alltså att vi sticker tidigt
> lördag morgon, övernattar i ett vindskydd och
> när vi återvänder till bilarna på söndag
> eftermiddag har vi kört 15 mil.
>
> Alternativt kollar vi söderut i sverige och
> hittar kanske:
> http://www.skaraborgsleder.se/vandring/se_vandring
> _vastra_vatterleden.html
>
> Verkar det vara en vettig idé?

Såhär står det om säfsen mtbleder på deras hemsida. Frolicc pratade med mig igår om att vi skulle kunna bo i vindskydd över natten. Har dock ingen aning om det finns sådana att bo i på fjället i Säfsen. Jag vill också påpeka att jag själv inte varit där och kört något så jag vet inte hur det är.
Om någon har något annat förslag som de vet är bra är det välkommet.

"I terrängen runt Säfsen finns 450 kilometer mountainbikeleder i olika svårighetsgrader och 3 468 gupp att upptäcka. Vissa av våra leder passar bäst för familjer och nybörjare, andra är bättre för krävande motionärer. Vi har några riktigt tuffa leder för dig som söker utmaningar. Prova till exempel tävlingsbanan för Säfsen MTB Weekend."

Tillbaka
Topp