[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Blir inget för min del den här helgen - havsöringen ska få sig en omgång..
Sen har jag en bunt paket som håller på att packas i en lager i stans utkant. Ser fram emot att hämta de där asap och sen ska jag pyssla ett litet tag innan det blir lvgplastpremiär.

Borde ju för sakens skull kanske testa formen ett par tre ggr innan vårriden. Jag har ju inte suttit på min MTB sedan i juni ifjol och nu krånglar halsen sen ett par veckor i den torra dammiga luften. Hur fasen ska det här gå.....

Testa bonäsleden från Möruddens camping.

Riktigt bra måste jag säga att det är. På sina håll helt torr och fin att åka på. Visst finns det vissa blöthål men mindre än jag trodde. Körde bara till där man korsar vägen ut till Takene. Skulle vilja säga att den är cykelbar till 90-95%.

Nu blir det inget mer mtb den här helgen. Lördag och söndag är vikt för lvg.

Vi ses kanske på Nöjes imorgon kväll!!!!

MTB imorgon:

Träffpunkten: Mariebergsviken och Karlstad Energi

tid: 10:45 (klar att köra vid 11:00)

Jag tänkte kanske vi kan ta oss mot Alstern alternativt HAmmarö, men är öppet för förslag

Alces skrev:
-------------------------------------------------------
> Var ska vi mötas Eklund? Du hade tänkt åka
> asfalt hela vägen? Tar racern isf

Ja, jag tror att asfalt är bäst än så länge, även om Jordan gett positiva signaler om skogen...racer, ska kolla om min järnhäst funkar i år, i så fall kan vi ta racern båda. Ser på prognosen att det blir nordlig vind i morgon, så jag föreslår att vi vänder på turen, dvs, börjar norrut. Lämpligt att ses vid kanotklubben vid 10.15?

Alces skrev:
> Jag håller ingen vidare fart på racern (heller)
> så ta vilken cykel som helst =)
>
> Kanotklubben 10:15 blir perfekt.

Alces, jag tar min MTB (vill inte riskera däcken på gruset). Får väl lägga mig på rulle..., annars om du har MTB kanske vi hittar någon stig oxå...

Long time no seen... =)

Hm, har nån vågat sig längre upp än Forshaga på banvallen? Undrar om den är åkbar med racer upp till Deje...

Grabsch

bellebue skrev:
> Long time no seen... =)
>
> Hm, har nån vågat sig längre upp än Forshaga på banvallen? Undrar om den är åkbar med racer
> upp till Deje...
>
> Grabsch

Inte jag i allfall, men har tänk kolla upp det nu i veckan om det blir väder/möjlighet. Återkommer efter genomför rek.

Jag gillade inte riktigt snöpassagen efter rastplatsen och ett par grushögar efter vägen... men annars så =)
Tror det får bli trossnäs upp till kil imorgon, sen får vi se vilken väg det blir hemåt.

Tack för vägrapporten hur som helst!

Någon som har tips på hur man bäst tar sig mellan Väse och Ölme om man vill cykla till Kristinehamn?
Verkar svårt att undvika långa omvägar eller vajerräcken.

Alces skrev:
> inga problem, tar MTB'n

Tack för en fin och varierad (MTB och efter punktering ->racer) tur igår i det fina vädret. Verkligen skiftande förutsättningar nu i skogen jmf. med asfalten. På sina ställen på I2 blankis med vatten på, medan asfalten är sommarväg. Nästa helg är nog skogen OK ändå, så då håller jag mig där.

@ Eklund

Tack själv, det var jättetrevligt!
64km fick vi ihop.

Den självhäftande laglappen jag hade på verkar hålla luften bra trots ganska stort hål, så det kan jag rekommendera. Tack för hjälpen med det också =)

Senast redigerad av en moderator:
Kul att ni drar igång onsdagarna igen. Jag jobbbar så jag kan inte komma.

Skilgannon blir det någon duathlon i maj???

Var det någon som skulle med till Rättvik????

Tänkte bara om vi skulle boka något.

Fick mina skins idag ska bli kul och se om det har någon effekt.

Snart blir det ett besök hos Lövnäs VC.

Jordan:

Mörksuggejakten = Rättvik?

Jag vill med men det är svårt för mig att veta ännu...

Vad ligger totala kostnaderna på? Jag har ingen bil längre heller, finns det plats för mig och Radonen?

Jollyjumper

Stämmer bra Rättvik är Mörksuggejakten.

Boende ca 200-300 kr om vi kan fixa en billig stuga.

Startavgift 450 kr tror jag det är för motionär.

Bensinpengar beroende på hur många vi blir i varje bil.

Så totalt runt 1000 kr för boende, resa och startavgift.

Min Giant har fått tillfällig pension i avvaktan på att bli ss.

Fick lite delar med posten idag och satte ihop det till en Beone. Det mesta är flyttat rakt över från Gianten.

8Hngande.jpg ht=544

Fler bilder här:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/1630316

Blev ca 40 km runt alstern idag, det var ok underlag. Lite grus här och där och en och annan tjälspricka men ändå rätt ok.
Väldigt skönt väder, säsongspremiärade i kortärmat och kortbyxor.

För tidigt så varmt var det väl inte?

Vägarna har haft en tuff vinter som vi ser nu på många håll.

Hoppas Karlstad kommun sätter fart och sopar rent cykelvägarna. Så dåligt att inte sopa hammaröleden som är den med mest pendlare på.

Kristoffer = nice bike :)

Idag körde jag på stigarna och grusvägar ut till Alsters Herrgård, på väg dit så tog jag en sväng upp på Frödingleden, följade oranga markeringar och kom tillbaks dit jag började, lite konfundrade också.. fortsatt då mot Herrgården och sedan hem via Alsterdalen / ravinen, ut mot fågel tornet (bron vid tornet är trasig, det ena änden hängar i vattnet - jag funderade på att hoppa ner på den på flygget men jag hade ingenstans att få upp farten pga grinden precis bakom mig - plus att broar och jag....), sedan genom lita hagar, och över några "får trappor" och eventuellt tillbaks igen till stigarna/grusvägar. Blev inte så mycket i kilometer, dryggt 30, men det var helt okej att köra med hänsyn till underlaget. Val av visa stigar kan man kanske ifrågasätta eftersom det blev en hel del gående. Det är dock ett fint område och jag antar att ni som kommer harifrån känner till bra stigar därborta - så

Jag undrar om det finns någon som kan ge mig tips om detta område?

Om man håller sig på högre mark så är det redan ganska tort.

Dåliga nyheten är att kanske min trogtjänare RockShox Pilot single air (1960 g. !) verkar efter 7 år redo att ge upp. Vilket fantastiskt gaffel den har varit!

:(

Hej,

Jag kan rapportera att det nu är snöfritt på Klarälvsbanan hela vägen Karlstad-Olsäter.
Däremot ganska grusigt bitvis (främst i Karlstad).

Mvh Marcus

Igår kväll kl 20:00 ungefär håll de på med att sopa klarälvsbanan precis in i stan vid starten. Jag vet ej hur länge de körde soparen upp på banan dock.

JollyJumper skrev:
> Igår kväll kl 20:00 ungefär håll de på med
> att sopa klarälvsbanan precis in i stan vid
> starten. Jag vet ej hur länge de körde soparen
> upp på banan dock.

Äntligen! Då hoppas vi att de tar hammaröleden idag.

Idag sopar dom Lövnäsleden.

Till helgen blir det långtur på lördag ca 10 mil och lagtempo intervaller på söndag ute på Hammarö. Båda dagarna är det på racer. Samling vid Melins cykelaffär kl 10.00. Det är med mitt vätterngäng men alla är välkomna.

andematt:

Vilken GPS program kör du (APP) i telefonen? Jag skulle ville ha en som jag kan få en höjd profil, tid, avstånd, m.m. på utskrift, i någon slags rapport. Känns dumt att köpa en Garmin när jag har en IPHONE 4...

Tillbaka
Topp