[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Vet inte!! men om inte dom kör får du gärna följa med oss på ett 3 timmars distanspass. Vi samlas vid cykelaffären på Norrstrand kl 10.00.

Hur många Happy blir vi som kommer på måndag och kör Vårpremiären????

Är du medlem i Solsta CK så kostar det inget att åka, annars 150/100 kr.

Känner att jag knappt kommer ha tid att hänga med på någon av solstas lördagsträningar pga grabbarnas sport och jag kommer inte köra några tävlingar som det ser ut, inte heller några långlopp. Har jag då nån glädje av att vara medlem? Att klubben har glädje av att jag är med är ju enkelt att räkna ut, men ..

Tänkte se om jag hinner ut en 36 km-runda ikväll eller om båtpolerande för hand tar för mycket tid och kraft.

Andematt allt man gör behöver man ju inte själv ha vinning av.

Tycker du att det bra saker som solsta håller på med kan du ju alltid bli stödmedlem.

Jordan: Hur långt och fort tänker ni köra då? Har inte suttit på en cykel sen första snön föll i ....juli(?)... ;-)

Det var visst lite ont om tid till vår-premiären... Hade ju tänkt försöka klämma den, men får nog fundera lite på saken...

Det är sant jordan, men jag vet för lite om föreningsliv för att kunna avgöra om de gör ngt bra. Det gör de säkert, men hur är det med barngrupper? Ungdomsträning på MTB? Ungdomsgrupper på lvg?

För några år sedan när jag kollade Solsta-forumet senast (det var då när frolicc(?) la in om en träning och det blev ett helvittes liv) verkade klubbverksamheten handla mest om träning för medelålders glada cykelamatörer med mer sprätt i benen än jag själv. Det är min bild och finns det en annan så vore det på sin plats med en hint om att jag borde uppdatera mig.

Boullboull det blir ca 3 timmar. Vet inte hur fort det kommer gå. Beror lite på hur många vi blir och viken runda vi kör. Men det är ett distanspass så det ska i lagom fart.

Andematt jag passar frågan vidare till Skilgannon som är lite mer aktiv i solsta än jag är just nu.

Andematt: Vad jag vet så finns det just nu ingen plan för några ungdomsgrupper men föreslå det gärna för vår ordförande Henrik Ravin. Däremot kommer det att bli så att Solsta kör mtbträning på onsdagar kl 18 som jag förstod det senast jag pratade med Henrik. Men dra iväg ett mail och fråga, det kostar i alla fall inget. ;)

Boullboull: Jag kommer inte leda någon träning på lördag för Solstas räkning, pga barnkalas men kanske Miamaria kan.

Senast redigerad av en moderator:
Det dröjjer nog ett tag innan mina grabbar räknas som ungdomar iofs ;o)
Men jag vet att det finns en uppsjö ungar som rullar omkring i kvarteren och är tävlingssugna som små ungtjurar på grönbete.

Vore det inte en vettig manöver för en cykelklubb att fånga upp sådana och se till att det finns en tillväxt i sporten?

Men det finns väl fler klubbar i stan som kanske är mer inriktade på sådan verksamhet? K-d cykelamatörer?

Andematt - jag cyklar rätt så mycket, iaf när inte knän är urleden, då vi är grannar kan du och jag köra lite tillsammans på kort varsel om du vill - huvudsaken är att man kör! bara hör av dig mannen!

Vi kan också visa dina grabbar hur man sätter upp sin egen cykel bana och små ramps, som vi gjorde när vi var liten, eller hur? :)

Kommer lägga mycket av tiden på min plasträser i sommar - om jag bara får grejsakerna från cyclecomponents nång gång! Frustrerande att vänta.

Men en och annan skogsrunda lär det säkert bli om det är tillräkligt blött och varmt i skogen.

Jag åker vårepremiären.

Om det inte blir någon solstarunda på lör så gör jag gärna ett försök med er Jordan.
Vet inte om jag kan hänga på, men är det ok om jag testar och droppar av om det blir för fort?

Enrico skrev:
-------------------------------------------------------
> Beslutsångest deluxe....
>
> http://www.canyon.com/_se/roadbikes/bike.html?b=21
> 09
>
> http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibutik.
> fcgi?funk=visa_artikel&artnr=GHO0260-62r&avd=1&ext
> ra=kampanj&Ref=&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=StdPaket
> &Kampanj_ID=1831
>
> Bestäm åt mig!
>
> Och Skilgannon: Inga länkar till några
> italienska cyklar från nån konstig hemsida med
> priser i pund/euro/lira/pesetas osv. :)

Ok då, men bara för den här gången. ;)

Även om det svider i själen så måste jag nog säga att canyonen är riktigt fin.

Jag anmälde mig till vårpremiären igår.

Enrico: Den största skillnaden mellan de två cyklarna är nog geometrin. Canyons aluminiumramar brukar förvisso klara sig riktigt bra i tester, så kanske en liten övervikt där.

Jag gillar inte helt Canyons geometri, de är aningen höga fram (långt styrrör) men jag har å andra sidan styret riktigt lågt.

Är det någon som skall upp till Sunne och kolla/lyssna?

Jag funderar på att cykla dit på fredag, se vad som finns och sedan cykla hem. Är det vettiga föreläsningar tar jag mig dit en sväng (med bil) och lyssnar någon kväll.

Finns fortfarande inget riktig program bara lite håll-tider: mellan 14 och 17 visar branschen nyheter.. Så om man startar från Karlstad lite efter 12 borde det funka ok.

http://www.selmaspa.se/info.asp/id/109248

oj vad många som kom på Happypremiären.Vi var 12 tror jag ihop med tyrarna.Vi delade upp oss i 2 grupper och jag fick en grupp på 6 st som körde Gklaven och getryggen sen tyckte dom det va så kul så vi körde 5:an på sörmon oxå som var riktigt häftig! sen skutberget och hem. en tjej som hette Anna , Martin, Sauli, Tobias och en till som jag inte kom ihåg vad han hette.Han körde en Peak 28 tum och fick tyvärr haveri på framnavet.känns som det kan bli tryck i onsdags körningarna framöver!

jordan skrev:
> Härligt Bozz
>
> Bozz skilgannon Konami Frolicc Enrico Pebben
> Trangärd Kommer ni och åker vårpremiären?

Nej det blir ingen "Vårpremiär" för Pebben i år. Dessutom börjar jag så smått få lite panik över VR.
Men det är väl bara att ta det lite lugnt i år och göra en ny satsning till nästa år. För det här liknar ingeting detta.

I år lär det bli en "SUP11" för min del. Inte SUB11 som det var tänkt från början. Men man kanske ska köra en SUP15 i år. Det var ju trevligt 2009, förutom väder då. För det kan knappast bli sämre väder än 2009. Lika dålig,ja, men inte sämre.

Jag sitter här med min allergi och funderar på om jag ska bli en sån som bara pratar om att cykla men aldrig gör det.

Appropå ungdomsverksamhet såg jag Skoghalls knattisar här om dagen, så söta.

Andematt - du har rätt ang Solsta, klubbverksamheten handlar mest om träning för medelålders glada cykelamatörer - eller snarare det är en klubb för den vanliga motionären.

jordan skrev:
> Bianchi mot Canyon hur ska det gå!!!

Om man går efter proffsen så lär Canyon vinna. Gilbert vann idag igen. Han är helt otrolig

MiaMaria skrev:
Jag sitter här med min allergi och funderar på om jag ska bli en sån som bara pratar om att cykla men aldrig gör det.

Appropå ungdomsverksamhet såg jag Skoghalls knattisar här om dagen, så söta.

Andematt - du har rätt ang Solsta, klubbverksamheten handlar mest om träning för medelålders glada cykelamatörer - eller snarare det är en klubb för den vanliga motionären.
----------------------------------------------------------------------------------------

Du är rolig MM :) oroa dig inte ännu - det finns andra som sitter närmare kanten - Trötts allt tog du första plats i Abbas Turen förre året.... ....och det är ingen lattis/prattis som gör det ..... .....kvinnan måste ju anmäla sig och cykla ju! ;)

Har ingen aning om jag ska köra vårpremiären eller inte. Beror på väder & vind. Är egentligen alldeles för svag i låren för att tävla mot nån men sitta med i en mysig klunga i lagom tempo borde jag väl klara, om nu inte alla som kör är Andy Schleck.
Är det 80 km som gäller om man ska köra?

Enrico skrev:
> Har ingen aning om jag ska köra vårpremiären
> eller inte. Beror på väder & vind. Är
> egentligen alldeles för svag i låren för att
> tävla mot nån men sitta med i en mysig klunga i
> lagom tempo borde jag väl klara, om nu inte alla
> som kör är Andy Schleck.
> Är det 80 km som gäller om man ska köra?

Tyckte nog att du verkade vara rätt stark i benen när vi var ute. Klart du ska med och åka

Enrico klart du ska med. 80 km är det som gäller. Sen kan jag inte lova att du får mysa i klungan :))

Har du beställt cykel? och vilken blev det?

Jordan: Nej, jag har inte beställt än, men det lutar starkt åt Canyon. Väntar in löningen så får vi se vad det blir.
Är det mycket folk som ska köra Vårpremiären? Är det vanligt folk med också (typ jag), eller sticker alla iväg i 45km/h starten och så får man cykla solo i 8 mil?

Enrico alla är vanliga förutom Gilbert.

Canyon är nog inte fel men för att vara säker ta en tur till Sunne i helgen. Canyon ska vara där med testcyklar och Stefan är en riktigt bra person.

Vill du cykla imorgon åker jag med Tommy Hagström från cykelaffären Norrstrand kl 10.

jag kommer inte på vårpremiären.Jag ska jobba åt Triathlonklubben på Marten.Imorrn åker jag med sambon 2 dar till Torsby .Kanske blir ett stopp i Sunne om jag är snäll.................;)

Rekandet idag gick sådär. Det finns tydligen en anledning till att Kilsleden kallas helvetsleden.

Men imorrn tar vi nya tag och rekandet fortsätter, fast på ett annat ställe. Samling kl 10 vid rackethallen för de som är sugna på en lång tur i skogen.

Kilsleden är nästan alltid missär. Det är synd det. Fast den är bättre än vandringsleden där borti Nilsbytrakten...fast det kanske är samma led förresten.

Hur då?
Jag tog mig till Kil utan större problem förra sommaren, en massa bromsar och annan skit men de bör ju inte vara så vanliga nu.

Blir landsväg för min del imorgon.

Tillbaka
Topp