[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Fartlek samling Skoghalls CK klubbhus 18.30. Om
> det regnar så ställer vi in.

Kommer

Till och med jag vågade mig ut ur vassen.. Men fasen så kallt det var! Tyckte jag fick ökat farten på benen efter en stund men satan så lite kraft det finns. Hängde över styret och ville kräkas efter bara en halvtimme drygt. Och för att ni ska se hur "snabbt" det gick finns endomondologgen här: http://bit.ly/mMjkI1

Onsdag låter kul. Dyker förhoppningsvis upp!

Även om vårride låter skoj så får jag nog inse mina begränsningar. Har nu cyklat totalt tre veckor senaste 12 åren. Men anmäl mig till 2012! :)

g0ranch skrev:
> Onsdag låter kul. Dyker förhoppningsvis upp!
>
> Även om vårride låter skoj så får jag nog
> inse mina begränsningar. Har nu cyklat totalt tre
> veckor senaste 12 åren. Men anmäl mig till 2012!
> :)

Klart att du ska med på Vårriden, den är till för alla. Det kommer att bli mysigt fikatempo med ryggsäck.

Jag, Tobias Öström och Gabriel Nilsson har planerat att ta ALLA Friska Karlstadkontrollerna på cykel med avstickare till fots ikväll efter jobbet :) Om någon är sugen på att hänga på(går bra att vara med en bit om man vill) så är det bara att höra av sig för att bestämma var vi skall mötas upp(se till att ha en friska karlstad-karta till hands i så fall så blir det enklare att bestämma mötespalts vid lämplig kontroll)

o7o3-2o8346 jobbar till 16 ca. cyklar från 17 ca. ringer du efter 17 och jag inte svarar så ring igen så kanske jag hör att det ringer :)

Skilgannon skrev:
> Någon som är sugen på att köra backintervall
> på racer imorgon kväll runt 18 snåret?

JA!

Verkar som Happy kommer att ligga nere under tisdagen så läser jag inget annat kommer jag upp till Råtorp vid 18.

Skilgannon skrev:
> Någon som är sugen på att köra backintervall
> på racer imorgon kväll runt 18 snåret?

JA! Synd att man jobbar bara.

Så här (ungefär) såg det ut när vi körde lagtempo igår. Men vi var bara två personer och körde ungefär hälften så fort.

Hej på er alla glada.

I dag fick jag reda på att jag skall ut och resa lördagen den 14 Maj. Och inte vart som helst inte. Nä en vecka till medliga havet. Nu brukar ju mina resor vara lite mer välplanerade än denna och då främst med tanke på cyklingen. Men inte denna gången och nu ställer det till det för mig avsende min träning inför VR. Så för en gång skulle tänkte jag mig att cykeln skulle med. Men frågan är hur? Jo i en hård "transportväska" förstås. Ja den som jag inte har. Så vad göra? Jo ett alternativ är att köpa en för X tusen kronor, vilken kanske på sikt är smart.
Eller så hyra/låna jag en kanske. Ja det kan vara ett bra alternativ det också. Så då är frågan. Finns det någon vänlig själ som har en "hård" transportväska för cykel som kan tänka sig att hyra/låna ut den under denna vecka?

Lite bråttom med svar för på torsdag/fredag lär jag köpa en om jag ska hinna få hem den i tid.

Hej Kristoffer.

Jag tror inte att jag vill flyga med en mjukväska. Men som sagt i värsta fall å tack för erbjudandet;)

Cykla till Ulvsby och körde backintervaller uppför backen som går förbi Alsters kyrka. 10 gånger blev och tungt gick det men jag gjorde mina 10 som var planen.

Söndag eftermiddag då börjar det väl att spritta i benen efter lördagens runda.

Jag ska ju köra långa metsorundan på lördag plus lite till. Så jag behöver verkligen få igång benen på söndagkväll.

Då är det perfekt att köra lite fartlek med racer på Hammarö.

Vi samlas Skoghalls CK klubbstuga som ligger bredvid Hammarö gymnasium kl 17.00.

Alla kan vara med även du Andematt.

Ju fler vi blir detso roligare blir det.

Då säger vi så att vi ses på söndag.

Jag läste att Skruvstadloppet 21/5 är inställt vilket är väldigt synd men igår kom jag, Kristoffer och Bosse på en idé:
Vi kör banvallen till Uddeholm och tillbaka den lördagen istället. Förhoppningsvis är även fiket i Råda öppet. Annars kan man ju alltid äta chokladmuffins på ICA-parkeringen som vi gjorde förra året.

Vad tycker ni? Finns det fler förslag på långturer man kan göra den helgen?

canyon.jpg

Nu är den här!

Har aldrig varit så sugen på att cykla som jag är nu. Men jag måste köpa pedaler och skor först.

Fartleken på söndag kommer bli en dröm!

KONami skrev:
Nu är jag anmäld till Långa Billingeracet 15/5 :) Är det något mer härifrån krokarna som skall dit och vill samåka?

Härja Härja !!!!

---------------------------------------------------------------

Jag funderar på Billingeracet men har inte bestämt mig ännu.

Detta är nog bland det sjukaste jag varit med om. På väg till kvällens happyride så drar jag av mitt andra växelöra på drygt en vecka, dessutom på Froliccs Cube som jag fått låna eftersom min är obrukbar än så länge. Snart ger jag upp den här sporten. :(

Skilganon skrev:
Detta är nog bland det sjukaste jag varit med om. På väg till kvällens happyride så drar jag av mitt andra växelöra på drygt en vecka, dessutom på Froliccs Cube som jag fått låna eftersom min är obrukbar än så länge. Snart ger jag upp den här sporten. :(
--------------------------------------------------------------------------------

kanske du ska inte klia/peta på örat så mycket... ;)
- Men du vet att de bästa ridare har kört sönder varje enda del av sina höjar :)
Jag har en extra örat här som passade min mountain smith / Giant ram och troligtvis inte fungerar på min Radon / Cube .... om du vill kan pröva med den.

happy riden idag var verkligen 10 små negerpojkar!jonas hann inte ens va med,hans växelöra gick av igen! på vägen till KMTI!Stackars.en ny kille körde sönder ramen! jag fick punka.Tobias försvann.2 tyckte det va för jobbigt.Ett bakväxekhaveri för Anna som fick ringa efter hämtning.På slutet va vi 6 st. tappra som körde ikapp på I2:s stigar.Det är riktigt roligt med Happy nu.Många nya och full fart!Tobias du kan väl höra av dej så vi vet att du lever.

jordan skrev:
> Andematt vet du när slomen kommer?

Jag tror att den gick förbi i förra veckan. Jag pratade med Jonas om det för någon dag sedan.
Men jag skall troligen in till Jonas i morgon. Ber att få återkomma.

Senast ändrad:
bozz skrev:
> happy riden idag var verkligen 10 små
> negerpojkar!jonas hann inte ens va med,hans
> växelöra gick av igen! på vägen till
> KMTI!Stackars.en ny kille körde sönder ramen!
> jag fick punka.Tobias försvann.2 tyckte det va
> för jobbigt.Ett bakväxekhaveri för Anna som
> fick ringa efter hämtning.På slutet va vi 6 st.
> tappra som körde ikapp på I2:s stigar.Det är
> riktigt roligt med Happy nu.Många nya och full
> fart!Tobias du kan väl höra av dej så vi vet
> att du lever.

Körde sönder ramen??? Av egen erfarenhet går sådant fin fint att fixa med vävtejp. =)

bozz skrev:
> happy riden idag var verkligen 10 små
> negerpojkar!jonas hann inte ens va med,hans
> växelöra gick av igen! på vägen till
> KMTI!Stackars.en ny kille körde sönder ramen!
> jag fick punka.Tobias försvann.2 tyckte det va
> för jobbigt.Ett bakväxekhaveri för Anna som
> fick ringa efter hämtning.På slutet va vi 6 st.
> tappra som körde ikapp på I2:s stigar.Det är
> riktigt roligt med Happy nu.Många nya och full
> fart!Tobias du kan väl höra av dej så vi vet
> att du lever.

Herregud. Jag vet inte om jag någonsin kommer orka röra mig igen :) Men rolig tur var det!

/Fultysk

Väntar fortfarande på leverans på nytt styrlager innan jag kan ge mig ut i skogen igen.

Tyckte det var en bra idé att åka till Uddeholm istället för Skruvstad =)

Är det någon som är sugen på att cykla racer imorgon 17.00. Tänkt väg trossnäsvägen kil hynboholm skåre och hem. Samling Statoil Gruvlyckan.

Om jag fått pedalerna så blir jag gärna med ut imorgon på racer. Ska hämta hos CC och dom bör hinna fixa fram dom tills dess.

Jag kommer ta mig en kortare runda nån dag för att ställa in kokoskinesen ordentligt. Lite sadelhöjd, vinkel och position, växelrassel mm mm. Om nån vill hänga med på det lär det inte bli nån träning direkt.

Andematt imorgon blir ju en perfekt dag. Två nya cyklar som ska ställas in. Jag tänker ta det lungt bara få lite snurr på benen innan vi ska träningsåka metsorundan på lördag.

Tillbaka
Topp