danfri86 skrev:
-------------------------------------------------------
> Hej. Är nyinflyttad i Karlstad under vinter och slängde upp en tråd tidigare idag. Det är
> säkert större chans att någon ser det här istället :)
>
> Tänkte cykla ca 3h imorgon på racern. Lugn och fint, ca 30km/h i snitt. Start 10.00 eller
> något sådant. Någon som vill åka med?
> //Daniel
Ååååå nej daniel, det där går jag inte på. Ca30km/h i snitt. Näähääruu då vet jag hur det blir. Tok kränk innan Kil;7) Möjligen "ca 25km/h" hade fått med mig. För då brukar det sluta med ett snitt runt 30Km/h ;7)
Själv körde jag min för året "ute" debut i går. Det var eller är den tidigaste utedebuten jag har kört på LVG. Satan i gatan va gött det var 4-7 grader och en liten, liten envis vind ;7)
Nå vad har då min inne träning resulterat i? Ja mer än vad jag vågat hoppas på faktiskt.
Det blev en tur på 45km, inte så lång men ändå. Den tog lite drygt 1:34. Hastighet i snitt blev 28,62 km/h vilket ger en snitt tid per km på 02:06. Tänk att 6 sekunder kan vara så jobbigt att köra in, 6 ynka sekunder. De första 15 km körde jag på 29:12, Vilket för mig är helt ok och faktiskt ett snitt på över 30Km/h typ. Den andra 15km på 30.46 och ett snitt på 30km/h över 30km, men sen gick det utför ;7) Vinden och några små knäppar tog ut sin rätt och det får/kan jag ta. Men det som jag är nöjd med är att ”frirullningstiden” bara var 00:02:44 och ”frirullningsdistansen” var 1km. Det är jag gött nöjd med. Ska fan ligga och frirulla;7)
I det stora hela var det en väldigt trevlig singeltur och jag tycker väl att dryga 28 i snitt räcker för det jag ska cykla. Och visst sjutton märks det att jag lättat ca 15 kg sedan november. Inte för att jag kan påstå att det gick lätt uppför. Det fattas typ 15 kg för att jag ska kunna påstå det. Men det gick lättare, det kan jag påstå. Sen att vi/ jag kommer att få ett trevlig VR i år, i vår lilla SUB grupp, det är jag helt övertygad om. Ja om nu ingen sätter käppar i hjulen. Men de ska dem ge FN i ;/)
Runda: Kallsta, Forshaga, Kallsta
Sträcka 45 km
Hastighet i snitt 28 km/h
Hastighet max 53 km/h
Puls medel 165 bpm, 80%
Puls max 178 bpm, 87%
Kadens medel 92
Kadens max 105
Temperatur min 4
Temperatur max 7
Men hoppas du/ni får en trevligt tur i dag.