[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

Gääääääsp! Björnen har vaknat ur idet!
Skönt att se att inte alla somnat under vintern...
Ska försöka mig på KMTI på onsdag, som vanligt eller?

På måndag ska jag ut med mina lärare igen.Behöver låna 3 cyklar och ni får gärna hänga på om ni vill.Skatehallen 18.00.

Vad är det som händer med karlstad egentligen? Var kom plötsligt allt engagemang ifrån? Att intresset för sporterna funnits länge vet jag men nu börjar det röra på sig i arrangörsleden.

http://crowadventure.se/car-3

CAR som står för Crow Adventure Race är en mountainbiketävling som går av stapeln under hösten 2012. Tävlingen har tre klasser, långa 60 km, korta 30 km och Laban Racet som är för barn och är ca. 2 km. Bansträckningen för 30 och 60 km sträcker sig mellan KMTI och First Camp på Skutberget. Laban Racet startar och går i mål på KMTI.

Blir det en lång bana i år?
Går att anmäla sig till det men under rubriken "Banan" låter det som det bara är ett varv runt sjön?

/Undrande

Hallå,

Blir det någon bra MTB pass imorgon.
Om inte så kommer jag att vara vid KMTI vid 10.15 för en ca 1 ,5 timmes tur.
Kul om någon orkar haka på

Freddy

I dag kl 10, blir det en trevlig tur från kroppkärrssjön hoppas jag.Eller så hoppar jag upp cykeln redan nu. Dessa val.

Senast ändrad:
Det blev en singeltur i dag. Och satan vad sega ben jag hade. Känndes sådär. Nästa vecka blir det ev "Vårpremiär" i Skattkärr. Hoppas på piggare ben då. Ja opiggare går inte att få.

ingen var vid Kroppkärrsjön idag!Bara Biaz å jag och 2 nya kompisar från GBG som vi följde upp till Edeby sen vände vi å körde fri fart tillbaka.Härligt väder.imorrn kör vi mtb från Kroppkärrsjön 10.00.

Tack för idag, årets första tur med happy! Skönt med lite draghjälp för vintertrötta cykelben. Kunde inte följa med hela turen, ett barnkalas hägrade för tösa. Och det var nog tur det, ska ju orka hem oxå :-)

Nu på söndag den 22 april kl 10.30 träffas vi i Torsby (Vägsjöfors) och får en guidad runda av Harold Abbas. Det sägs bli en inte alltför tuff tur rent tekniskt sett men det är backigt däruppe så trött blir man säkert. Vi får också sukta på fina cyklar i hans Trek profile store. Läs mer om hans verksamhet här: www.mountainbikeadventure.se

Hoppas vi blir ett gäng!

/Jonas

Tyvärr får vi ställa in Torsbyturen för denna gång pga. allvarlig sjukdom hos en nära anhörig till Harold.

23 personer från start. Ett mäktigt gäng med folk.från happy, tyr och kmti drog runt i skogen och skrämde slag på allt och alla ;)

Tänkte ge mig ut en sväng på MTB imorgon efter jobbet någon som är sugen på att hänga med?

Är flexibel på tid och plats men föreslår vid KMTI kl sextonhundra

Skriv gärna en rad ifall ni dyker upp

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> känns som det blir ännu en fantastisk
> mtbsäsong!

Ja det kanske inte är så dumt för mig att köra med grusvägssvettona ett tag för att få lite fart i "di gamle bena"..

Skilgannon skrev:
> Grusvägssvetto kan du va själv ;)

Svettig blev jag men svetto.. Nä.
Det är en teknisk, teologisk och teoretisk omöjlighet med en 6 år gammal fulldämpad småhjulsstigcykel ;o)

Nu har jag kört in min MTB lite men däcken har så jädra dåligt fäste, det är till och med halt när det är torrt ute. Har ni några bra tips på nåt med bra fäste som inte är traktordäck???

MiaMaria skrev:
> Nu har jag kört in min MTB lite men däcken har
> så jädra dåligt fäste, det är till och med
> halt när det är torrt ute. Har ni några bra
> tips på nåt med bra fäste som inte är
> traktordäck???

Lufttryck??
Har en känsla av att många kör med mycket luft.
Finns ju lika många teorier som det finns cyklister....
Jag som väger knappa 90 kg har ca 2 kg i slangdäck & 1,6-1,8 i slänglöst.

// Keith

Vad har du för referensdäck att utgå ifrån?

Talar vi svettodäck så är ju Conti race-king väldigt populära, eller x-king om du vill ha yterligare lite grepp. Schwalbe har ju Rocket Ron som sagt.
Vanliga stigdäck så är Conti Mountain King eller Schwalbe Nobby Nic bra däck.

Det som är värt att tänka på är som Numpsy säger att ha rätt däcktryck! Oerhört viktigt och något som även svetton har kommit på under de senaste åren. På XCtävlingare så är 2,2 eller 2,4 däck med 1,8 - 2 bar i standard nu. Både bra rull och grepp. Sen är däck den en av de överlägset viktigaste komponenterna på en cykel, så snåla inte på att ta ett dåligt gummi på däcken! Väljer du Continental så ta deras Black Chiligummi (det är inte samma gummiblandning över hela deras linje utan ett samlingsnamn på deras bästa gummiblandning för varje däckserie). Gummiblandningen är enligt mig i princip alltid viktigare än mönstret.

Michelindäck är ren skräp för MTB! Jag körde ett tag på Michelin Rock´R bak ifjol, värsta skiten jag kört på. Inte bra på någon punkt.

AddeN skrev:
> Michelindäck är ren skräp för MTB! Jag körde
> ett tag på Michelin Rock´R bak ifjol, värsta
> skiten jag kört på. Inte bra på någon punkt.

Precis det jag upplever nu, de michelindäck jag har är inte bra på någon punkt. Märks enorm skillnad mot däcken på gamla cykeln och då var inte ens det bra däck. Jag kan ju blivt 132 000 gånger sämre på att cykla också men jag väljer att inte tro det.

Tillbaka
Topp