[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad (del 2)

coffe molander skrev:
-------------------------------------------------------
> hutchinson python ä klart bäst på allt.

hur är greppet i lera?

de funkar tycker ja.. har kört 10 år med dem under minna 15 år som cyklist.. har prova många olika men detta funkar på allt om man blir van dem å har teknik å inte bränner på allt. men de finns de inga däck som funkar på..

Själv kom jag loss strax före 20 igår kväll så jag körde en solorunda på landsvägen genom solnedgången.. Kortbyxpremiären är alltid minnesvärd.

Fy fan vilken tid det tog att komma hem.( Svor ganska många gånger)
Single speed i all ära men helst inte på detta viset.
Har cykeln inne på lagning just nu. Måste bli klar tills ikväll då det är Bengtsfors som gäller imorgon.

Jag tänkte att ta bil imorgon. Avgång kl. 07.50. Vill någon åka med så är det bara att ringa mig.
0705-303810
Jag kan ta med 2 st pers. (Först till kvarn) Hemresa blir efter målgång mat och en snabbduch. Jag stannar ej tills prisutdelningen är.

Freddy

Testade att ta vägen över Skåre till jobbet igår, helt klart en trevlig tur :)

På vägen hem blev jag passerad av en tjej på en svart Specialized. Jag tog häng på henne en stund innan hon sänkte farten och jag passerade igen.

Bilagor

• 2012-05-03_08-40-51_921.jpg
    2012-05-03_08-40-51_921.jpg
    150 KB · Besök: 46
Någon som har en sadelstolpe liggandes i lådan som kan säljas billigt? 31,6 mm och väldigt kort, ca 200 mm är ok. Behöver en lite kortare till grabbens nya cykel. Orginalstolpen är för lång och "för fin" att kapa av...

//Snålanders ;o)

Sjukt drygt... första gången på väldigt länge jag kunnat vara hemma på en onsdag, då regnar det hela dagen så klart. Hoppas vi blir några som åker iaf. Syns vid kmti

Imorgon har jag inte tid att åka till Arvika men jag ska ut o cykla
kl 10.00 vid kroppkärrssjön om det nu fortfarande är samling där.

Förra Sön var jag på plats kl 10.00 vid sjön och där fanns inte en kotte!
Jag undrade varför, då det alltid är bra uppslutning på Sön.
Så nu undrar jag om vi blir ett gäng som ska cykla imorgon Sön med start vid sjön.

Freddy

Tina87 skrev:
> Metso norra porten i morgon kl 10 kör skoghalls
> cykel klubb metsobanan Mtb!!

Kul, jag kommer med. Norra porten, är det längs Gjuterigatan?

Ett av mina personliga mål är uppnått. Cyklade 101,4 km solo. Fruktansvärd motvind norrut på klarälvsbanan tills jag vände efter lite drygt 50 km, vid Kalles rastplats. Vände hem med vinden i ryggen och efter 4 timmar 10 minuter var det gott med två gillade i bröd med Cola på orrleken. Hade sällskap nån mil med en respektabel herre på 70+ som cyklat Paris-brest-Paris -87. Där och då kändes min prestation lite som "spik i foten".. :) Men jag är nöjd ändå!

andematt skrev:
> kl 9 gäller väl för solstas söndagsgrupp?
> kl 10 är för... ja vad?

Andematt,om du läser i länken så får du veta. Men jag ska hjälpa dig.

"Träningsgrupper:

Lördagar 10:00 lugn grupp 40 - 50 km på två timmar start vid Kroppkärrssjön"

Men menar du kl 10 på söndag. Ja då vet inte jag vad det är för grupp/typ av cykling som kör då och från kroppkärrssjön.

http://www.solstack.se/

"När ändrades det från 10.00 till 09.00 ? Har totalt missat det."

Freddy, så har det varit det senaste året vad jag vet. Jag gjorde min miss förra våren (2011) och då var det de tiderna,10 på Lör och 9 på Sön.

Senast ändrad:
Freddy: Det är landsvägsgrupper som samlas kl 10 på lördagar och kl 9 på söndagar vid sjön.
Vad jag kan minnas har det aldrig varit schemalagt att några träffas och kör mtb på varken lördag eller söndag. Men däremot har det säkert varit någon som lagt ut om att träffas både lördag och söndag för att köra mtb på helgerna.

Solsta CK kör sin lugna landsvägsgrupp på lördagar kl 10 och på söndagar är det den lite snabbare gruppen som kör kl 9.

Tina87 skrev:
> Metso norra porten i morgon kl 10 kör skoghalls
> cykel klubb metsobanan Mtb!!

Jag hittade till norra porten, men vi var bara 2 där och då valde Anders att åka hem. Vart tog Skoghalls CK vägen?
Jag tog en tur på Bonäsleden i stället, rejält blött, men bra!

Mycket relevant fråga, det tycks som att tävlingsinstinkten tagit över bland de flesta och bland oss som blivit lata har landsvägen blivit bekvämare, resten har Triathlon-djävulen tagit.. Men det finns fortfarande fôlk som bara vill leka och bli geggiga men de har väl inte hittat happy...

Anders, så är det för mej i alla fall. Tävlingar, multisport, intervaller, grusväg och gps/pulsmätning osv tar bort det roliga för mej. Jag vill köra stig och gärna tekniskt så happyrides känns uteslutet för mej. LVG är inget alternativ heller, ännu mer hets och så blir jag anti när happy är mer LVG än MTB. Inte för jag skulle ha råd med LVG cykel ändå... ;)
Jag följer dock tråden även om jag är anti-allt. Hehe.

Thomas skrev:
> Anders, så är det för mej i alla fall.
> Tävlingar, multisport, intervaller, grusväg och
> gps/pulsmätning osv tar bort det roliga för mej.
> Jag vill köra stig och gärna tekniskt så
> happyrides känns uteslutet för mej. LVG är
> inget alternativ heller, ännu mer hets och så
> blir jag anti när happy är mer LVG än MTB. Inte
> för jag skulle ha råd med LVG cykel ändå...
> ;)
> Jag följer dock tråden även om jag är
> anti-allt. Hehe.

Jag förstår folk som blir lite anti LVG och tävlingshetsen på motionstävlingarna mm. Men det behöver inte vara så. Det kan vara jättetrevligt singecykling i lagon tempo runt vänern. 18 timmar ren njutning. Men det behöver inte vara så långa turer. En 15 mila på klarälvsbanan är också trevligt. Köra upp till Munkfors och sedan upp över höjden och över Molkom hem till Karlstad. LVG kan vara så mycket mer än tvåpar och klungkörning.

Håller med dej Tomas,tekniska stigar är roligast! Pinar på för att hänga med i tempot på grusvägar, landsvägar med min mtb. Och om det dyker upp någon rolig stig så har man redan bränt av massa energi för att riktig kunna dra på som jag vill. Har tyvärr inte samma fyskik som förr, så jag bränner gärna det jag kan på småstigar. Då blir jag mer motiverad att hålla tempo. Så hör gärna av er om ni tänker ta en tur på några roliga småstigar.

förstår men ändå inte.Det är ju bara att komma på onsdagar .Höj rösten ."Jag vill åka småstigar Bara!"Så kör dom som vill göra det.Dit hör jag för det mesta.

Tillbaka
Topp