Är det någon som har talang att illustrera färdvägen är det välkommet. En liten bildkavalkad av färden på Frykenleden följer nedan.
Dagens gäng minus fotografen samlade vid Fryksta stugan. Bozz hade fullt upp med att påpeka vi var sena vilket var befogat. Leendet blev ansträngt på bild.
Vi kom några hundra meter innan det var dax för matpaus. Frolic hade cyklat ett gäng mil tidigare under dagen och nu skrek magen.
Färden gick efterhand vidare i djupa raviner i geggamoja och ibland uppstod spännande partier.
.....Vilket kunde resultera i en avsyning av den biologiska mångfalden.
En sann hjälte tar fallet som en man och knatar vidare.
Gänget rullade på genom ravinerna med små pauser i solsken. Frolic ser sliten ut men det visade sig inte stämma.
...Han är ostoppbar i den värmländska myllan.
Nu närmar vi oss favvis-avsnittet ungefär på mitten av Frykenleden. Fast först skulle det fotas nyckepigor.
Nu börjar Jomensåatt trivas i sadeln och glädjerop ekar ut över Fryken.
Bozz provar samma gata.
Någon sekund senare hade min kamera en stunds betänketid och däremellan passade Bozz på placera cykeln vid en teknikalitet och göra ett luftsprång till det solvärmda lingonriset.
Även Frolic bjöd på en specialare och valde en annorlunda väg fram till det tog stopp.
Undertecknad skulle bjuda på en karamell i form av ett hoppdrop var det tänkt men fegade ur. Förgriper sig mannnen på djuren i skogen eller vad hände medan jag cyklade?
Nåväl. åter till allvaret. Färden fortsatte med ömsom cykling ömsom hajkning.
Nu var slutet på Frykenleden nära. Vi avslutade med några njutbara utförslöpor innan vi rullade tillbaka söderut på grusväg.
Bozz får avslutande flikas in ett nytt meddelande (då jag inte får bifoga fler bilder) och symbolisera åkglädjen. Kul tripp grabbar!
Alla bilderna hittar ni här:
http://picasaweb.google.com/jonasstarboard
/Jonas