[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Läge att börja snegla mot helgen. Det ser ut som solen tidvis ska kika fram. Någon som vill ut och busa runt? Man skulle kunna känna på sträckningar mot Kil och låta kameran slinka med i fickan. Öppnar för förslag....

Såhär är det, jag sitter nu utan internetuppkoppling. Jag kör gärna på lördag, tidigt så man är hemma innan 12. Kommer få möjlighet att vid olika tillfällen titta till happy så jag har koll på vad som planeras.

Som läget är nu har jag ingen möjlighet att köra, vi får övernattande gäster i helgen, så ni får klara er utan mig.

Annars tycker jag Tikis idé var kul nog för att sticka ut ändå men jag vill ju ha kvar min familj så... ;o)

Utan internet! Hur överlever man det?!

Verkar bli ensamt på min runda på lördag morgon? KONAmi, du vill inte ut och rasta nya cykeln?

Dags att lämna jobbet och gå in i internetcelibat.

ska gå på min flickväns examenshögtid på lördag kl 12 så det kan nog bli lite tajt. I så fall om vi sticker iväg typ vid 9-tiden... då kan jag nog. Vad sägs?

Jag är sugen på att prova frykenleden. Kanske ta bilen till Kil och cykla upp not Nilsby?

Jag rekade en kilometer av leden mitt på häromdagen och det ser kalasfint ut!

JoMenSåAtt skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är sugen på att prova frykenleden. Kanske ta
> bilen till Kil och cykla upp not Nilsby?
>
> Jag rekade en kilometer av leden mitt på
> häromdagen och det ser kalasfint ut!

http://www.kil.se/upload/Forvaltning/MBF/Vandringsleder/vandringsleder_oversiktskarta.pdf
Kanse en kommande kalastur?
Ställ bilen i Kil och cykla varvet: Kil - Nilsby - Dölme - Källsäter - Kil.
Fotografera - Dokumentera - Meddela

Spikat! Vädret ser dessutom fotovänligt ut. Ska se till att kamerabatterierna laddas ikväll.

Jag kör gärna lördag vid 9 tiden, ultrasvetto? Rackethallen? Inget internet så det går bra att meddela på cyklofån: noll sju tre nio två otta 3174 med sms eller så.

Annars, när hade ni tänkt köra kilsturen? Söndag eller på "lördag efter 12"?

Kolla här vettdu!!! Efter att ha lånat en närmast antik router så är internet uppe igen =)

Happy people, stämningen verkar god här. Bilder tack på spanjacken!
Förövrigt ska vi förslagsvis bege oss mot mitt lilla arbetsrevir Kil med samling kl 13.00 hos mig. Min bil tar mig + 1 pers ytterligare till Frykens håriga leder.

Jag och KONAmi skall ju iväg vid 9:00. Men vette fan om jag inte vill köra båda turerna =)

Blir det långt/hårt vid 13:00? Och isåfall behöver jag nog plats i en bil... hmm

Jag kan inte cykla förrns på söndag, tar en tur i den lokala skogen då. :)

Frolic: Kan inte tänka mig att vi kommer att ha något dräpande tempo i vår nyfunna terräng. Det ordnar sig med skjuts på något sätt. Jag har bara en cykelhållare för takräcket men går det inte att lösa på något annat sätt får vi stuva in den i bilen. Vi får ordna det hela när sjusovarna Bozz och Jomensåatt ramlat ur sängen.

Thomas: Jag är intresserad att hänga på imorgon om jag inte är i koma efter idag.

Finns det planer får någon HappyPåsk ride?
Planerar att åka hem över påsk, och förhopningsvis ha gaffeln till nya åke kommit tills dess *håller tummarna*.
In other news så blev jag av med min pandlarhoj inatt, så jag fick ta racern till jobbet idag.

Eknor, det är ett tecken att det vore bättre om du flyttade till vackra Karlstad. :)

Nu har sjusovaren JoMenSåAtt vaknat iaf. Så det är kl 13:00 som gäller idag?

Efter provkörning av KONAmis nya XTR maskin känns min Cube hemskt slö, tung och allmännt oduglig... =(

Jag har ditt nummer Tiki, vette sjutton om jag hinner tills 13:00...

jag kommer 13.oo häftigt me nya stigar e redan sugen måste kolla tandhygienen först!!

JoMenSåAtt skrev:
-------------------------------------------------------
> Nu har sjusovaren JoMenSåAtt vaknat iaf. Så det
> är kl 13:00 som gäller idag?
-------------------------------------

Tusan också du läste visst det där!? ;-)

Frolic: Du hör av dig om du ska med men samling vid mig kl 13.00 får väl gälla. Då bör vi sitta i sadeln vid 14-tiden och vi kan behöva köra då om det ska bli något fotat. Apropå testturen: Usch ja, bara att gräva i pengapungen för dig också?

Eknor: Blir säkert någon påskrajd. Vore smutt att se din nya kärlek.

Här kommer en bild på skönheten. tack för det betyget frolicc, men riktigt så illa är det nog inte om du sätter på ett par lite smalare däck med högre tryck.

Bilagor

• DSC00660happy.JPG
    DSC00660happy.JPG
    30.9 KB · Besök: 32
bärs å biljard i kvällningen? nån mer som e sugen på en sväng till biljard 9:an och snacka "lite" hoj?

Nu är jag sugen på att höra hur det gick på stigutforskningen i Kil (där grisera kör bil). Och om bakhjulet höll måttet! :)

"Di har no kôrt gaalt i fryxstakôrrsen.."
Undrar om de hittade hem igen? =)

Själv har jag just kommit in efter lite pushbike och lek med ungarna ;o)
pushbike.JPG ht=428

Ja just det! Nu har vi varit över och raljerat i den expansiva regionen kallat - Kil. Ska försöka langa upp lite pics under kvällens lopp då jag åtog mig ansvaret att kartlägga färden. Kan säga att jag hade haft en radda smaskiga bilder på Bozz om bara Canons civilingenjörer hade bjussat på lite mer ram minne i gammelkameran. I övrigt kan sägas att stor del av turen såg ut som för Andematts grabb, push it! Kan också kort nämna att solen gassade och vi saknade shortsen....och er andra förstås!!

Andematt: Snygg inskolning i pushbike-världen. Helstelt han fostras till svetto? ;-)

Thomas: Fasen idag funkade allt på cukeln!? Månge tack!

KONAmi: Lät riktigt sköj men jag har en del plock att ta rätt på här så vi får göra nya försök på den fronten.

Ja, det var en del av leden (faktisk den del jag tidigare rekade) som vad helt underbar! Men efter det så gick den gamla leden över lite kalhyggen mm och det blev en hel del knuffande av cykel och letande efter ledens stig och markeringar då träden huggts ned skoningslöst oavsett markeringar och ekorrbon. :P

Men överlag var det ändå en mycket trevlig tur. Kalasväder, trevligt sällskap och delvis fina stigar.

Jag och Jomensåatt klurar på lite pushbike idag. Kanske Bryngfjorden? Andra intressenter göre sig hörda! Hoppas smoggen lättar bara...

Strax ses gårdagens färd.

ja kommer bara solen tittar fram. skulle bli bättre framåt 12.00. har lite ont överallt idag.fy f-n för hyggen dom borde förbjudas. e nån bra på att montera thule bakluckecykelställ får han gärna göra ett besök hos mej genast!!! hur gick de me froliccs kvarglömda nycklar i kil?

Jag ska ut i eftermiddag. Ska till Classe i insjön och inhandla lite slang för avspolning av cykel, de öppnar 12 och jag ska äta lunchen så runt 14-15 är jag redo för hojning. Pushbike låter bra, med lite skogsstig före och efter?

Det låter som en plan, pushbike med skogskörning kl 14-15.

Bozz, har du sett mitt PM?

Låter kul. Man kanske skulle följa med, men jag ska spela
badminton klockan sex så ju tidigare ju bättre.

Kunde tänka mig det. Då är det lika bra att jag biktar mig
fullt ut och talar om att jag spelade tennis igår.
Förlåt!

Är det någon som har talang att illustrera färdvägen är det välkommet. En liten bildkavalkad av färden på Frykenleden följer nedan.

Dagens gäng minus fotografen samlade vid Fryksta stugan. Bozz hade fullt upp med att påpeka vi var sena vilket var befogat. Leendet blev ansträngt på bild.
CRW_4850.CRW.jpg ht=483

Vi kom några hundra meter innan det var dax för matpaus. Frolic hade cyklat ett gäng mil tidigare under dagen och nu skrek magen.
CRW_4852.CRW.jpg ht=483

Färden gick efterhand vidare i djupa raviner i geggamoja och ibland uppstod spännande partier.
CRW_4855.CRW.jpg ht=725

CRW_4858.CRW.jpg ht=725

.....Vilket kunde resultera i en avsyning av den biologiska mångfalden.
CRW_4860.CRW.jpg ht=483

En sann hjälte tar fallet som en man och knatar vidare.
CRW_4861.CRW.jpg ht=725

Gänget rullade på genom ravinerna med små pauser i solsken. Frolic ser sliten ut men det visade sig inte stämma.
CRW_4863.CRW.jpg ht=483

...Han är ostoppbar i den värmländska myllan.
CRW_4867.CRW.jpg ht=513

Nu närmar vi oss favvis-avsnittet ungefär på mitten av Frykenleden. Fast först skulle det fotas nyckepigor.
CRW_4870.CRW.jpg ht=483

Nu börjar Jomensåatt trivas i sadeln och glädjerop ekar ut över Fryken.
CRW_4871.CRW.jpg ht=585

CRW_4873.CRW.jpg ht=585

Bozz provar samma gata.
CRW_4876.CRW.jpg ht=494

Någon sekund senare hade min kamera en stunds betänketid och däremellan passade Bozz på placera cykeln vid en teknikalitet och göra ett luftsprång till det solvärmda lingonriset.
CRW_4878.CRW.jpg ht=483

CRW_4879.CRW.jpg ht=483

Även Frolic bjöd på en specialare och valde en annorlunda väg fram till det tog stopp.
CRW_4881.CRW.jpg ht=527

CRW_4882.CRW.jpg ht=522

CRW_4883.CRW.jpg ht=552

Undertecknad skulle bjuda på en karamell i form av ett hoppdrop var det tänkt men fegade ur. Förgriper sig mannnen på djuren i skogen eller vad hände medan jag cyklade?
IMG_4892.jpg ht=483

Nåväl. åter till allvaret. Färden fortsatte med ömsom cykling ömsom hajkning.
IMG_4895.jpg ht=483

IMG_4898.jpg ht=725

IMG_4900.jpg ht=725

Nu var slutet på Frykenleden nära. Vi avslutade med några njutbara utförslöpor innan vi rullade tillbaka söderut på grusväg.
IMG_4903.jpg ht=550

IMG_4906.jpg ht=632

IMG_4907.jpg ht=624

Bozz får avslutande flikas in ett nytt meddelande (då jag inte får bifoga fler bilder) och symbolisera åkglädjen. Kul tripp grabbar!

Alla bilderna hittar ni här: http://picasaweb.google.com/jonasstarboard

/Jonas

Bilagor

• IMG_4909.jpg
    IMG_4909.jpg
    191.5 KB · Besök: 26
roliga bilder tikji bäst hittills!! fast en del kunde du ha struntat i:) risk att man får ännu sämre rykte nu!!cz

Härliga bilder! Nu blir man riktigt cykelsugen. Jag följer
med idag, men det gör inget om vi startar lite tidigare.
Vid 14:00 kanske..

Jag siktar på 14.00 vilket i praktiken förmodligen betyder kl 14.30 på plats. ;-)

Underbara kommentarer till bilderna Tiki samt fina bilder. Illustrerar vår resa bra.

14:00 - 14:30 blir bra för min del. Då tar vi storcyklarna då?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp